Sv: Höstmammorna 2009
Tillbaka till tidigare ämne: namn!
Känns ju som att det vore smidigt att ha namnförslag klara innan bebis kommer, kanske en lista man kan välja från iaf så man inte bara står där sen.
Men pojknamn har vi sååå svårt att hitta! Trodde inte det, men för det första så har inte sambon gillat några av mina förslag (han har inga egna men säger att han tänker hehe) och inget av mina på listan har kännts så där helrätt heller...
Lättare om det blir en tjej, för då är vi helt eniga och varit klara med det namnet hur länge som helst
.
Tänkte jag ventilerar lite här och skriver ner hela min lista, så får jag se det i skrift men även få lite kommentarer kanske
. Vill inte ha för vanligt namn, men det får heller inte bli konstigt, och måste ju passa även när han blir äldre också.
De jag har på listan just nu:
Ryan
Billy
Frank
Kenny
Sebastian
Vincent
Rio
Victor
John
Har en förkärlek till engelska namn, men främst namn förknippade till engelsk fotboll. Både jag och sambon är passionerat intresserade av det, så det känns ganska rätt.
Jag har även en annan inriktning men där har jag inte hittat ngt ännu, för jag älskar Margit Sandemos böcker Häxmästaren och Ljusets rike, så ett namn därifrån vore fint med (då blir det mer gamla isländska namn).
Svååårt!
Eller så låter man det bara vara och ser vad som tittar ut först? HUr lång tid har man på sig innan namnet ska skickas in?