Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Viktfråga!

Jag gick rätt snabbt upp i vikt, och sist jag vägde mig (väger mig bara hemma, på samma våg, på mornarna) så hade jag gått upp 13kg, och det var ca 3 veckor sedan.
Glömt väga mig innan dess, men kännt att jag blivit tyngre.
Vägde mig nu i morse, då hade jag gått ner 2 kg! :eek:

Eftersom jag var hos BM i dagarna och allt såg bra ut annars så gör ju inte några kg ngt, och läste i en gravidtidning att har man överskottsvikt så gör det inget om man går ner lite, så länge man ej går på diet eller bantar. Och det gör jag absolut inte, promenerar rätt regelbundet bara nu.
Mens kumt när det kändes som att jag gått upp en massa under semestern!

HUr mkt har ni gått upp?
Jag är i vecka 29+6 - 11kg upp

hehe ja det kommer vara många pojkar som nästan heter samma i denna tråden sen när dom kommit :D

Ja jag tycker med Leon är jätte fint men kände lite att det lutade mer åt Leo för min del :laugh:

oj vad alla går upp, känner mig helt utanför verkligen, är i vecka 31+2 och bara gått upp max 3kg sen jag blev gravid :confused:

Har inte vägt mig sen v 25+1 då hade jag gått upp nio kilo! Känns helt otroligt, mycket mer än förra graviditeten. Men jag hade en lägre startvikt nu (amning! :D ) så det är okej. :)

Förra graviditeten började jag med att gå ner 8 kg, vände ungefär efter halva tiden och jag landade på 8 kg mer än startvikten. :)

Ja, det vore sött :D Fast jag har en stark känsla över att det är en liten flicka i min mage, men sambon tippar på en pojke så det ska bli spännane!

Jag gick också upp rätt snabbt i vikt, i v 25 hade jag gått upp 9 kg och nu i vecka 30+0 har jag gått upp ca 11-12 kg så det börjar ju plana ut lite iaf.. Märker nu när det är varmt att jag svullnar en hel del i kroppen också.

Var hos BM idag och allting var bra med bebisen, den ligger med huvudet neråt nu, hoppas den stannar så! Sf måttet var 29, hjärtljuden 134 och mitt blodtryck 126/68.

Min mamma var och hälsade på mig i småland förra veckan och hon såg att jag inte gått upp något alls på kroppen utan blivit smalare fast magen växer, Ändå äter jag redigt med mat som man skall och går en del så jag bantar verkligen inte fast folk kan tro det,

*kl*

Inte ridit på ungefär en månad, men var ute idag när en kompis ville rida.. och självklart kunde jag inte hålla mig ifrån att hoppa upp en stund :D:love: (där skymtar då min v 29+6 mage!)

6253_112688874339_749659339_2287385_2750908_n.jpg

6253_112688869339_749659339_2287384_269856_n.jpg

Kl

Var hos Bm idag v.35.

P-glucos:4,3
Bltr:130/80 (har blivit mkt högre än mitt normala :crazy:)
Hjärtljud: 136
Sf: 35:eek:

Bebis ligger neråt med huvudet ruckbart.

Blev jättepaff över Sf-måttet, tyckte det lät mycket, men bm förklarade att bebben hade pressat huvudet uppåt hela tiden medans han mätte, så det var ingen fara.
Han sa att jag verkar ha en perfekt graviditet.

Är jättenöjd över min bm.:bow:
Har ju bara haft olika surtanter innan och trodde att jag skulle få nån äckelgubbe när jag hörde att jag skulle få en manlig.
Men när jag och sambon träffade honom reagerade bägge på att han var så lik markoolio, och han var jättetrevlig och skämtade och så.
Vill alldrig mer byta bm!:p

Roligt med en manlig BM! :)

Jag trivs jättebra med min BM också, hon är så härligt avslappnad och virrig. Och varje gång jag är det pratar hon om hur härligt det är med unga föräldrar! :D

bm-besök idag;

sf 35
blodtryck 110/80
hb 142

Jag har inte vägt mig, så jag vet inte hur mycket jag gått upp.

Bara... *morr och ynk*
Jag är så LESS! Mina fogar är pest och piiiiiina!!Och det är för varmt!!
Bebis har fixerat sig helt nu i alla fall, så det går ju framåt:)

Jag har shoppat:

*Fina, leopardmönstrade pumps med lagom klack för att kunna putta barnvagn iförd dessa
*Lång svart klänning med djup urringning
*Svarta fina byxor
*Tjusiga lite lätt opraktiska underkläder
* fem isglassar, varav två gick åt på cykelturen hem efter bm-besöket

Men det kanske inte ska upp på Voltis fina lista:D:D:D

Ja, bara! Jag har ju NIO veckor kvar med tjock mage och ont i fogarna. Men det kanske inte är lika varmt hela tiden iaf...

Svarta fin kläder, jojo... det blir fint med babykräk på. ;)

Det är lite mer synd om dig. Kanske.:D

Jag har beställt en kräkfri baby, så det är inget problem:D annars får jag ha mjukisbyxor oxch leopardpjucks. Som:

27087.jpg

fast i högklackat.

Tänk precis sådär hade jag föreställt mig att du såg ut. För visst är det väl du på bilden?;):rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka