Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Ja, och lite roligare när man ser hur stor bebis är, vilka färger hon´/han ev passar i osv, man kommer ju shoppa ihjäl sig efteråt, så lika bra att ligga lite lågt innan :D

Tillbaka från semester:)

Åka bil tycker jag går bra, att kliva ur är värre... Jag får galet ont efteråt, men just när jag sitter där är jag nöjd:D

Bonus var att min mor hittade tre lådor med babykläder från -50 -60 och 70-tal i garderoben, så jag slipper handla:D:D:D:D

Härligt! :D

Min mamma handlade lite till prinskorven igår, lite eget och inte bara storebrors avlagda var tydligen nödvändigt. Och lite syskonmatchning. :D

Jag är i stan en dag nästa vecka (om jag hittar lappen där det står vilken dag) för BM-besök. Tid för fika kanske?

Så du är hemma i "stan" igen :D Själv är man fortfarande hos svärmor, och känns som jag gått upp 10kg redan! Ser fram emot körningen hem på söndag *eller inte* :p.

Var på Gekås i Ullared i går, hittade faktiskt lite smått och gott. Ingen skötbädd, spjälskydd eller påslakan jag gillade, men nästan allt annat på min lista! Uppdaterar er med bilder när jag är hemma igen!

Badat i havet också, när solen tittade fram en stund i förrgår. Skööönt var det faktiskt, jag som eg inte gillar att bada. Men långgrund sandstrand i halmstad funkar faktiskt! :idea: Kände inget från bebis förrän flera timmar efteråt, h*n fick nog en liten chock när mamma plumsade runt bland vågorna. Men i dag har det varit ett jäkla liv där inne, för första gången fickjag en kick rätt långt ner som var lite obehaglig, inte så det gjorde ont med inte skönt heller som andra andra puffar hehe.

Jopp, skönt faktiskt!

Nu letar jag skötbord, sen får det vara... Jagar efter ett begagnat tvättbjörne, ett sånt man kan fälla upp mot väggen, men de försvinner ju på två röda:devil: Det är verkligen det enda som kan ha en chans att få plats här:D

Varför byggde man sådana yttepyttebadrum i det här huset?

Aldrig blir man helt nöjd :p
Har själv två badrum men båda är rätt trånga. Vill inte borra i väggen i det som är lite större, och handfatet hamnar ändå en bit bort, så har valt att ha skötbordet i babyns rum, sen ska jag ha en flyttbar skötbädd som jag kan ha på andra våningen, då vi har tre våningar kommer man ändå inte alltid gå till skötbordet och byta.
Men sen märker man väl rätt snart vad som känns bäst och bekvämast, då kanske sambon får borra ändå och sätta upp ett uoofällbart i badrummet hehe.

Har inte så mkt kvar heller! Vagn och bilstol ska inköpas inom ngn vecka, sen behöver jag madrass till spjälsängen, skötbäddar och kanske lite mer kläder. Annars är nog det mesta på plats känns det som!

Ang vagnar...Var inne på en brio sing med babyskyddet som passar på chassit.
Men har i dagarna provkört crescent diva.. och i så fall kommer jag köra på en Besafe izisleep babyskydd som i mitt tycke är den bästa och säkraste stolen. Så får se vad det blir! :D

Vi har också ett litet badrum och har valt att ha skötbordet i hallen utanför badrummet. Funkar bra för oss, hallen är konstigt stor och fyrkantig. :)

ja nu har jag handlat klart till min bäbis, köpte barnvagn och bilbarnstol i förrgår så nu finns allt hemma så himla skönt, har med mitt skötbord i barnrummet för har en liten toa i denna trean så blir så himla trångt annars,

Var hos BM i tisdags 28/7 med så tänkte uppdatera hur det gick:

Vecka: 30+0
Vikt: 82,3kg
Vid inskrivningen vägde jag 79kg bara gått upp 3kg
Symfys: 28
Magen hade inte växt något sen kontrollen i v.28 så skall på extra ul, ligger under kurvan nu,
Hb: 103
gått ner fast jag tagit järntabletter så nu skall jag ta morgon+kväll och se!
Blodsocker: 4,3
Urin: Positiv
Dom hittade något i urinet och skickade det på odling, inte känt av något själv.
Blodtryck: 125/80
Fosterläge: H
Hjärtslag: 140

Vi har också problem med vart vi ska ha skötbordet.
Vår toalett är liten med, har väl eg inte plats för ett skötbord där annat än vägghängt, men sambon är inte sååå glad över att behöva göra såpass synliga hål i ett kakel som sattes upp för två veckor sen
konstigt:angel:
Så jag håller på att fundera för fullt, men de går inge vidare..
Uppe ska vi ha ett skötbord i vårt sovrum, fast det kommer inte att vara närapå färdigt till BF, (ska höjas till nock och är inte ens påbörjad rivning än)
så vi sover nere så länge, därför behöver vi bara lösa det med badrummet.

Ang det där med babyskydd i vagnen, det har jag aldrig riktigt fattat, varför finns det ens såna vagnar när de inte ska sitta i babyskyddet längre än en timme i sträck egentligen?
Vi ska kanske hyra bilbarnstol har vi kommit på, så vi kanske inte behöver fuindera mer på det

De får sitta längre än en timme, de brukar säga till när det blir obekvämt. Men såna vagnar har jag ingen erfarenhet av.

*kl*

Jag har fyndat ett skötbord, exakt det jag ville ha:) och betalade 1/5 av nypriset.
Mycket trevligt!

fast det finns ju en rekommenderad maxtid,men ja att det blir mer än en timme är ju ofrånkomligt, allafall när man bor som vi gör.

Vilket fynd!

Comfort: Jag kom på att lutningen kanske blir annorlunda när man sätter fast babyskyddet i en sådan vagn? Men jag vet som sagt inte.
Det är ju den upprätta positionen som blir jobbigt innan barnet är tillräckligt stark för att sitta.

Men det kanske är som kläder, allt har en rekommenderad tvätttemperatur på 40 grader, men det är inget problem att köra lakanen på det dubbla?

En form av friskrivning, alltså.

Jag letar babyskydd, men det är svårt. Jag har blivit erbjuden kompisens, men det har ett par år på nacken.

Som k-pist skriver, bebisen talar om när det blir jobbigt.

Rekomenderade tiderna frågade jag BVC om och fick då instruktioner på att de var överdrivna och att man istället skulle lyssna på sin bebis.

Däremot skulle jag nog inte enbart ha babyskyddet som liggdel, men nästa gång ska vi köpa till en adapter så man iaf kan sätta babyskyddet på vagnschassit om man ska in och snabbhandla eller så..

Det är supersmidigt om du ska in och kolla något och bebisen har somnat i skyddet, då slipper då lyfta ur och lägga ner i vagnen, istället klickar du bara fast babyskyddet och går :)

Ja egentligen är det helt onödigt med fästen för babyskydd i vagnschassit, men eftersom det finns tillgängligt på båda vagnarna jag funderat på så tänkte jag att det är lika bra att ta den stolen som passar till.
Inte för att ersätta liggdelen, utan bara om man kanske ska in och snabbhandla eller om bebis somnat och man kanske inte vill/orkar bära på babyskyddet. Då kan man bara klicka på det på chassit.
Men som sagt, inget måste för min del, kanske inte ens kommer använda den funktionen. :p
Babyskyddet jag helst ill ha, som jag tycker är den allra bästa och en klass för sig egentligen är dessutom rätt tungt, inget man går och bär omkring på så där. Så i så fall är ju fäste på chassit utmärkt.

Nu kommer blider på mina inköp på Gekås!
Blev inte så mkt, men pengarna rullade på ändå haha. Men hittade mkt jag blev nöjd med iaf! (blev lite till hästen och mig själv med men det tar jag inte med här)

ullared1.jpg

Matta, kuddar, kuddfodral, drapå-lakan. Även ett täcke som ej fotades.
ullared2.jpg

Lite kläder till den nyfödde! Även manikyrset och nappisar (bara för att de var så söta haha).
ullared3.jpg

Fårskinn till vagenen, påslakanset (ior på!), vägghängare, badolja, dräggelhaklappar.

MANGA ganger onskade jag att jag hade ett chassi som passade till min bilstol. Om barnet sover och du bara ska in nagonstans snabbt sa blir det jattetungt att bara barnet. Inte den forsta manaden men sen! Och jag hade definitivt haft gladje av det i 6 manader ungefar.

Inte sa att jag hade valt bort en vagn for att det inte hade nagot babyskydd, men om man gillade bade och hade jag inte tvekat. Mina armar hade nog varit en dm kortare :D

voltis vilka fynd du har gjort, onskar det var mindre an 800 mil for mig till Gekas! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka