Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Till alla oss höstmammaor,

Hur går det för er med magarna & graviditeten??
Är ju inte så himla många veckor kvar tills alla vi i oktober skall ha sina små underbara bäbisar!

själv är jag i vecka 32 och känns helt underbart :p inga problem med något ännu och bäbisen har vänt sig som den skall, Tiden bara rinner iväg nu så man inte hinner med, Allt redan inköpt och nu bara väntar man tills den kommer :love:

Intressant med lite bilder på magarna så man får se lite :D

bild från vecka 29+0
28875886.jpg

Är i dag i vecka 31+0, men inga nya bilder men skall ha några i morgon :laugh:

Jodå här växer det så det knakar! Var hos BM i går för koll och allt såg jättebra ut! Fortfarande så häärligt att få höra hjärtljuden, varje gång blir man lite shockad: Det är verkligen ngt där inne som lever! :love:
Magen följer kurvan fint, ligger ngt över medel men mindre än förra gången iaf, då jag låg rätt högt över :D.
Blodprov och sånt var också bra!

Har lite kvar att handla. Ska beställa vagn och bilbarnstol nästa vecka, ska bli så kul att få hem vagnen!
Sen behövs lite småsaker som skötbäddar, madrass till sängen, babyvakt etc.
Längtar också som en tok!! :bump:

V 36-37, (tror jag:o ) och det är ganska tungt... Det trycker mycket nedåt när jag går, och jag är larvigt osmidig. Men jag ska till landet en sväng tänkte jag, jag tänkte inte föda tidigare än bf:D

Ja men tyckte väl att kanelbulle var högst på listan! (klistrar in den igen så vi påminns om hur nääära vi alla är!!) :D Och nisse är ensam på september? Ja då kommer alla blickar riktas mot dig sen heeela september! :idea:

Höstmammorna 2009
Augusti- Kanelbulle, första (Stockholm)
11/9 - nisse_, första barnet (sundsvall)
5/10 - Comfort, första barnet (typ Kalmar)
5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet (Mariannelund)
7/10 - larkin, första barnet (Bålsta)
10/10 - kpist, andra barnet (stockholm)
22/10 - Voltis, första barnet (stockholm)
28/10 - Xandoor, första barnet (Kristinehamn)

Grejer!!

Vad ingår egentligen i det där första "kitet" man bör ha hemma när bebis kommer? Finns så otroligt mkt grejer, och hälften är ju egentligen inte ens nödvändigt. Vissa saker kanske man inte behöver direkt, men kan va skönt att ha redo till lite senare.

Så vad har ni köpt/ska köpa innan bebis kommer. Fyll på befintlig lista så får vi se hur mkt vi får ihop tillslut! (alltså allas saker samlade, nödvändiga som onödiga saker, alltid kan man få tips om ngt man "glömt" eller ej tänkt på).
Jag börjar, men lägger nog till mer sen:

Grejer
Barnvagn
Babyskydd
Spjälsäng (inkl madrass, kudde, täcke, spjälskydd)
Sängkläder
Kudde, lakan mm till vagnen
Skötväska
Kläder stl 50-56
Kläder stl. 62
Babymössa
Bomullsfilt
Lammskinn
Skötbord
Skötbädd
Våtservetter
Blöjor
Babyolja
Nagelklippare
Kräkhanddukar
Badhanddukar
Badbalja
Nappar
Nappflaskor
Hak/dreggellappar
Babyvakt
Febertermometer
Babysitter
Babygym/lekmatta

V. 30+3 idag, varit hos barnmorskan så idag har jag koll. :D Det börjar kännas tungt nu tycker jag, ska se om jag kan fixa en magbild snart. Känner mig som barbamamman allra minst.
Allt var i alla fall bra med bebisen idag. Hjärtljud på 140, SF-mått 27 cm... Det är väl det som är intressant? :)

Ska skriva en grejer-lista sen. Nu ska jag vila!

ja det är helt underbart att få höra hjärtljuden man längtar då ännu mer efter att den skall komma ut, ja senaste kontrollen jag gjorde låg jag under normalkurvan så jag skall ditt igen den 11 och göra en ny kontroll, har den inte vixit ikapp då så skall jag göra ett ul bara för säkra sidan, men hoppas det går bra ändå.

jag är i vecka 31+1 i dag och min mage börjar med känns tung, framför allt när man går längre promenader och på morgonen, annars har jag inte känt av så mycket mer som foglossningar och sånt, varit lugnt på den fronten för min del och det är skönt :D

Har alla bestämt sig för vad barnet skall heta när det kommer eller tar ni det efter att den kommit??

Jag känner tyvärr av foglossningen nu, så det blir inte så mycket promenader för mig.

Vi har skrivit en lista med namn vi båda gillar. Men vi bestämmer ingenting förrän vi träffat barnet. Vi vet ju inte heller kön, så det känns det extra svårt att bestämma i förväg.

Ang namn, flicknamn har vi klart, det blir en Chelsea. Både jag och sambon är fotbollstokiga, och Chelsea är hans favoritlag (kunde inte direkt ta namnet Manchester som är mitt hehe). Tyckte det var fint och annorlunda, men inte allt för udda. Får se om det passar på en eventuell flicka som tittar ut bara :D

Pojknamn är svårare, jag har några förslag men sambon har inte varit så förtjust. Skulle vilja gå på fotbollslinjen där med, och då ligger namnet Ryan närmast hjärtat för mig, men det känns lite svårt att uttala.. eller?
Sambon är väl inte så förtjust i det än så länge ;) Jag hade även Billy, Kenny och Frank som förslag. Jättesvårt tycker jag! :eek:

Där räknade du upp min sons namn. Men det har jag aldrig skrivit ut här, så jag behåller det nog för mig själv nu med. :cool:
Fint är det i alla fall, förstås. ;)

Fixat:
Bärsjal och ergonomisk sele
Babyskydd (efter storebror)
Kläder från 50 och uppåt (Mest efter blivande storebror)
Filtar
Skötbord
Badbalja
Febertermometer (kanske behöver nya batterier, används inte så ofta att jag har koll)

Ska fixas innan förlossningen:
Tygblöjor
Frottétvättlappar (IKEA)
Tunn ulloverall
Ny vagn (inte så stressigt, måste inte finnas innan)
Babysitter (vi har en, men den ska förmodligen kläs om, men ingen stress med det heller - vi använde den inte alls första månaden)
Skötväska (hade jag tänkt försöka sy, vi får se hur det går :D )

Så, det var nog det nödvändigaste. Sen blir det väl kanske lite till ändå. :)

Ja får jag en dotter skall hon heta Indra för det namnet har jag alltid vilja döpa min dotter till,

Får jag en son skall han heta Leo, men innan det hade jag jätte svårt att bestämma mig för tycker kill namn är mycket svårare än tjejnamn,

skall bli så kul att se om det blir en Indra eller en Leo sen :love:

Jaa, september det är snart det :laugh:

Ska inventera lite vad jag har för bebissaker så blir det en lista snart.
Har ärvt mycket och budat in ganska mkt på tradera, samt tillverkat några saker själv. Har inte så stor koll på alla grejjer än :angel:.

I övrigt börjar det kännas tyngre och tyngre här.
Jobbet känns jobbigare och jag har en massa sammandragningar och förvärkar :(
Imorrn ska jag iaf till min bm och kolla så att allt med bebben är bra och sen har jag bara 2 arbetsdagar kvar till semester :banana:

Om vi får en pojke så kanske det blir en Leon, men tycker att Leo också är snyggt :D

Blir det en flicka blir det kanske en Molly.

Här blir det också en Leon om det blir en pojke :laugh:
Blir det en tjej så blir det en liten Emma.

Oj vad spännande med namnet du valt! Men då hade jag ganska bra förslag iaf då ;)

Lägger till kpists grejer på listan! :laugh:

Grejer
Barnvagn
Babyskydd
Spjälsäng (inkl madrass, kudde, täcke, spjälskydd)
Sängkläder
Kudde, lakan mm till vagnen
Skötväska
Kläder stl 50-56
Kläder stl. 62
Babymössa
Bomullsfilt
Lammskinn
Skötbord
Skötbädd
Våtservetter
Blöjor
Babyolja
Nagelklippare
Kräkhanddukar
Badhanddukar
Badbalja
Nappar
Nappflaskor
Hak/dreggellappar
Babyvakt
Febertermometer
Babysitter
Babygym/lekmatta
Bärsjal
Tygblöjor
Overall (tunnare)

Snart kryllar denna tråden av små Leos och Leons, vad gulligt om alla blir pojkar! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka