Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

haha, vilken snäll sambo du har!
Jag har fått några riktiga gråtattacker över typ ingenting. Tårarna bara sprutade och sambon har fattat nada :o

kl, typ

jag låg sjuk i torsdags-fredags, och hade sjukt mycket sammandragningar hela dagen, och bebis var ovanligt vild!
sen var den väldigt lugn under två dagar, endast någon enstaka puff och sen idag är den som normalt igen.
Men alltså, känner ni av era bebisar så ofta så det är ovanligt om ni inte känner den på ett par timmar?
hjälp.. undrar om det är nåt fel på min då? det kan ta till sen eftermiddag innan jag känner nåt, ibland bara nån gång per dag.
Än har jag aldrig fått en spark som gjort ont, eller närapå.
Hoppas att det bara är en väldigt snäll unge :D

Natten till igår fick jag tre krampanfall i vänster sida. Det var ingen hit kan jag säga.. den första hade inte släppt efter en timme, när jag somnade ifrån den, de andra två var lite kortare, men inte mycket..Om jag fick välja mellan 10 vadkramper jämfört med en sid-kramp skulle jag ta det första, utan att blinka, så ont gör det. Går inte att jämföra med nån anna kramp jag nånsin haft.
Förutom mina nattkramper mår jag hur bra som helst, graviditeten hämmar mig inte ett smack och jag skulle kunna vara gravid hela livet! fast så har jag ju en rätt smidig kagge med :)

träffade en gammal kompis häromdagen som visste att jag skulle ha men inte när. Hon gissade på december ;)

inte kul när man inte mår bra, ja jag känner min bebis iallafall en gång per timma om inte mer, men det är nog bara för min är så vild :D Jo ligger jag på sidan i soffan kan jag få redigt ont när den sparkar i magen på kvällarna för då är den igång som mest, fast mysigt ändå tycker jag,

Ja natten har börjar bli jobbig nu, men har tack gode gud inte fått kramp anfall i vaden ännu, brukar ha det innan jag blev me barn en ännu har jag inte märkt av det en enda gång, får bara ont i axen för hittar inte bra sovläge :(

Nja det kan gå en halvdag eller så utan att jag känner några större rörelser, men sätter jag mig ner eller ligger ner en stund så brukar den alltid komma i gång :D
Har inte helllre haft några obehagliga eller så starka sparkar att det gjort ont.
När du beskriver dina sparkar så låter det ju som att den vänt sig nedåt nu.
Jag tycker det bultar lite extra högre upp i magen på mig med, men även på sidorna, så bebis åker nog runt på mig fortfarande hehe.

Jobbigt med kramperna! Har haft kramp i ena vaden två gånger och gör sid-kramperna ändå ondare så vill jag inte få sådana! Uash ville nästan kapa av benet när vadkrampen kom!
Annars har jag intehaft svullna eller tjocka ben och fötter, inte ännu iaf. Kanske kommer det med (jag bara väntar på alla krämpor, eftersom jag inte haft några att tala om ens).
Känner som dig, skulle kunna vara gravid hur länge som helst så bra som det känns :love: Men så klart, nyfiken på vem som gömmer sig där inne förstås!

Usch. Inte roligt att ha ont :(
Fast sammandragningar är ju bra också, då vet man ju att livmodern är på g ;)

Jobbade extra under min lediga tid igårkväll och det fick jag verkligen känna av inatt.
Det gjorde så jäkla ont en bit upp på ryggen och strålade ner i vänsterbenet.
Har inte sovit en minut inatt. :(
Kan det vara graviditetsischias kanske?
Iaf så ringde jag och sjukanmälde mig idag.
Jag kan ju inte jobba när jag inte kan gå som folk. :crazy:
Dessutom så har jag ju egentligen semester...

*kl*

Det känns som bebis headbangar, och försöker göra trippel-mollbergare samt har fyra fötter storlek 41. Trots Fixerat läge. Jag tror inte det är sammandragningar, men NÅGOT är det. Jag har bara en vecka till BF, så vi får väl se... Kvällarna är pest och pina, dagarna bättre så länge jag inte gör något.

Men det ser roligt ut när hela magen rör sig i sidled:D

*alien*

Vad spännande, det är ju så nära för dig nu!!! Så täta rapporter vill vi alla ha! :D

KL.

Fy va trött jag är på det här nu! Hösten har aldrig varit mer välkommen, nu vill jag att ungen kommer ut. Allt blir så mycket mysigare då.

Kanelbulle: Jag kan ställa upp som rapportör om du får för dig att föda. :D

Nej bebis får gärna vänta hos oss, beställde vagn och babyskydd först i går så är nojig över att bebis kommer för tidigt, innan grejerna :D
(och tycker fortfarande det är myyys med magen hehe)

Detta införskaffades i går:

36600676_brown.jpg
2274(30102008).jpg

36820376_angle_primo.jpg
+ bas

Funderar på att köpa denna skötväskan till:
images

Å så spännande att du bara har en vecka kvar nu, önskade jag med hade det så man kunde träffa den lilla snart, har 7 veckor kvar och hoppas det går fort nu :laugh:

Smidigt!
Frivillig rapportör är smidigt!

Jag har dock lite utflykter att hinna innan, så jag tänkte knipa fram till BF, sen får den komma när den vill:D

Åh så tjusigt :)

Vi var lite inne på en sådan vagn, men sedan kom jag på att jag traskar mycket ute i terräng och i snömodd så då hoppade vi över vagnen, men babyskyddet + bas köpte vi och är supernöjda!

Fina :laugh:
Tycker de flesta briovagnarna verkar så stora och tunga, men den där ser ju liten och smidig ut :p.
När får du hem sakerna då?
Vore ju snopet om bebbe skulle titta ut innan vagn och babyskydd kommit ;).

Nej den är jättelätt, och jag ville ha snurrhjul just för att då behöver man aldrig vända den med egen kraft heller. Sen kan man ju låsa hjulen om det är dåligt underlag. När jag jobbade med barnvagnar så insåg jag snabbt att det var den här varianten jag ville ha, eller en trehjuling.
Sen så bli den så liten vid ihopfällning, så jag slapp byta bil :D

Inom 6 veckor, så det ska ju vara lugnt. Men kommer bebis för tidigt så... men en kompis har ett babyskydd jag får låna i så fall *pustar ut*

Smart att fixa backup så du kan låna babyskydd om det blir tidig bebis :).
Skulle inte vagnen komma precis samtidigt som bebis så skulle det väl inte vara nån katastrof. Huvudsaken man har babyskydd så man kan ta sig utanför dörren :D.

Ja först och främst - komma hem från bb hehe.

I dagarna ska jag och sambon provköra sträckan till både vårt förstavals-sjukhus och det vi har i backup för att se hur lång tid det tar och vart ingången ligger ordentligt. Ska dit på föreläsning sen också, men nu ska vi bara kolla bilvägarna. Skönt att vara lite förberedd känns det som :p
Ska ta fram min bag som ska agera bb-väska också och börja göra en lista nu. Ja, det är två månader kvar, men jag gillar att vara förbredd :angel:
(tex om jag ska träffa ngn kl 18, då är jag där senast kvart i hehe)

Smart att provköra sträckan så ni ser hur lång tid det tar.
Det kan ju iofs ta lite olika lång tid med tanke på trafiken är osv.

Själv kan jag köra vägen till sjukhuset i sömnen, jobbar ju där :p.
Trots det har jag alldrig varit på BB eller förlossningen :eek: :crazy:.
Men det blir ju inte så att man springer mellan avdelningarna och klinikerna på arbetstid.
Tror jag ska säga till min Bm att jag vill göra studiebesök på förlossningen :idea:

Den där väskan kanske jag också borde börja packa...

Jag är lite kasst förberedd känns det som:D :eek:

Jag borde börja packa min jag också, är ju i v.37 nu.
Eller iaf skriva en lista så kanske sambon kan räserpacka om det blir bråttom.
För oss tar det 5-10 min att åka till sjukhuset beroende på trafiken, så det känns som om man hinner packa innan man åker.
Men som sagt, det är nog bra att ha en lista att gå efter om det blir bråttom :p.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka