Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Livet är orättvist.
Vet ni om det?

jag vaknade imorse och skulle gå och kissa, gick förbi spegelnoch slängde en snabb blick.. och fick vända och gå tillbaka. Jag fattar inte hur jag kunde se den så trött som jag var. Men den fanns där.

Två-tre cm lång.. tack och lov inte jättemörk, men lite lila sådär.. en bristning.
Va fan, min lilla skitmage som knappt har vuxit?!
Usch men jaja, sen nu när jag sitter och tittar på den får jag en kalaskick på blåsan och plötsligt känns inte en jävla bristning så viktig längre :love:

ja just det, igår köpte jag 10 par strumpor för 20 kr! Tog io lite olika storlekar så den har att växa i :D

Det har jag också fått, snyggt i en liten ring kring naveln. Bara dök upp en dag.

Har en "obekväm" känsla i magen, och sovit minimalt i natt. Jag har ångrat mig och vill ha ut bebis NU. Eller få sova hela nätter... Muahahahahahahahaaaaaa.....

jamen då håller vi tummarna för att kanellängden ska komma ut snart då!

åh nu blev jag sugen på att baka......:D

Nu borjar det nog bli dags att borja kolla i denna traden, det verkar ju som om det kan dyka upp ett par nya bukisar snart :bump:

Comfort det ar nog som med hår, har man lockigt vill man ha rakt, har man rott vill man ha brunt... graset ar alltid gronare pa andra sidan :D Huvudsaken ar ju att det kommer ut en liten skrutt i slutandan!

visst är det orättvist?! Jag har också fått, två tre stycket snygga små bristningar på båda sidorna. Och då lär det ju alltid komma fler, har ju några veckor kvar.. Men det är absolut värt det, tänk vad man får i utbyte :love:

delvis kl.
Dom är lömska dom där bristningarna.
Jag hade inte en tillstymmelse till bristningar och sen sa det bara plopp så satt det en lila jävel på magen.
Sen har det ploppat några gånger till.
Bara att tänka på det fina man får i slutändan... :grin:

javisst är det så, skit samma om så magen blir totalt full med bristningar, då matchar den bara mina höfter och bröst (och faktiskt knäna) som blev fulla med bristningar när jag växte mycket på mellanstadiet ;)
sambon sa igår att om jag kommer se ut som en zebra gör det inget, bara inte hela magen blir blå. När jag då sa att det faktiskt finns de som har fått blåa magar gapade han bara, haha!

Jag satt och tittade på förlossningskliniken innan, har inte set det innan, men visar de nästan bara fall som blir komplicerade?

Ja jag tror att de bara visar komplicerade fall på förlossningskliniken.
Har då alldrig sett en "normal" födsel när jag tittat på det.
Den där barnmorskeserien de visade på svt var mycket bättre tycker jag :).

*hoppar in lite*

Jag har faktiskt sett några komplikationsfria förlossningar på förlossningskliniken, även om det tillhör ovanligheterna. Tycker ni att det är mycket komplikationer och k-snitt där, ska ni se på riskförlossningar :D Jag älskar onsdagar, då är det förlossningskliniken (20.05) tätt följt av riskförlossningar på tv 4 fakta... bänkad hela kvällen! Men jag håller med om att barnmorskorna på svt och framförallt den norska barnmorskeserien är grymt mycket bättre!

Ang bristningar...
Jag hade inte en enda bristning på min jättemage när jag var gravid. Några dagar efter förlossningen pluppade det upp ett gäng, främst runt naveln och några på var sin sida om magen De syntes rätt tydligt i början även om de var rätt ytliga, men nu syns de knappt. Förutom lite avsaknad av muskler och lite extra hud som skrynklar sig vid naveln, så är magen nästan som innan graviditeten...

och egentligen... varför bry sig om lite bristningar när man får nåt så fantastiskt som ett barn?

//Julia

Jag fick ganska mkt och stora bristningar runt navel och ca 1 dm ut på båda sidorna. Jag stör mig inte alls på dom, men då var iof inte min mage fin innan heller. Mina kompisar och syster tycker synd om mig för dom, men jag tycker inte synd om mig själv för dom :)

Jag håller med dig, norska barnmorskorna var helt underbart! Fast när jag var hemma såg jag ett par avsnitt av förlossningskliniken också och grät var gång det kom ut en bebis :D

*kl*

Besök hos bm idag, allt såg så bra ut :laugh:
Kollade bara blodtrycket (perfekt) och sen mätte hon magen (30) och kollade hjärtljuden på bebis (148).
Nämnde att jag tyckte att h*n sparkar mest upptil nu för tiden, och hon kände atthuvudet låg nedåt, ruckbart dock. Fick också känna och trooor jag kände ett litet huvud! :love:

stjäl knapp...

Usch, nu måste jag få klaga av mig igen...
Har haft världens monsterförvärkar inatt och varit täppt i näsan så jag inte kunnat andas.
Bebis har levt vilde i magen och jag har sprungit på toa 20 ggr.
Världens värsta halsbränna har jag också haft.:(
Jag vill inte vara gravid längre!
Har ju väntat i 38 veckor nu, så nu får det banne mej vara nog!:mad:

Men nu är det ju inte långt kvar för dig ju, hur spännande som helst! Snart har du din bebis på utsidan istället :laugh:
Men jag känner samma sak, vill ha ut bebis nu! Är ganska trött på att vara gravid. Fast jag har ju 6 v kvar så jag får nog snällt vänta ett tag till ;)

Låter inge vidare :( Men som tidigare talare sa: snart är bebis ute!! Då kommer du glömma allt det jobbiga (gissar jag, det hoppas jag iaf hehe).
Inte långt kvar alls nu! Heja bebis!! :banana:

Ja det ar nog inte manga som skulle vara gravida om man inte fick det dar fina priset i slutet! Det ar sjukt jobbigt och trakigt speciellt i slutet. Hoppas din plutt snart tittar ut!

(man brukar dessutom glomma hur jobbigt det var den sista tiden, jag kommer knappt ihag nanting men nar jag laser min blogg forstar jag att var sekund var som ett ar haha)

Svarar alla nu.
Jag tror det kommer bli de längsta veckorna, dagarna, timmarna, ja till och med minuterna, i mitt liv innan bebben vill komma ut.
Mådde ju hur bra som helst förut när jag var i halvtid ungefär, men nu är det hemskt!

Ska iallafall åka och shoppa de där sista sakerna man behöver nu i veckan, men min sambo vill göra tusen andra saker som han tycker är mer intressanta :(
Men han får skylla sig själv för ju längre han väntar och gruvar sig, desto mer kommer jag på som behöver inhandlas = han får betala och bära mer grejjer :D.

tittar bara in en snabbis för att berätta att jag fick besked om beviljad full HP idag, känns rätt bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
  • Letar hovkurs