Höstmammor 2010

Sv: Höstmammor 2010

jo onekligen är det farligt att ha något i skåpen:angel: frukt går det mycket här med, spec vindruvor o satsumas... sen läsk o lite vad man kan hitta:o nöden har ingen lag ;)

KL

Idag har vi vart på överburenhetskontroll (41+4) och där konstaterades efter UL att bebisen har för lite fostervatten. Den mår fortfarande väldigt bra och är pigg och kry men man vill inte att den är kvar där inne särskilt mycket längre. Så imorrn blir det igångsättning, och det kan tydligen ta bra lång tid det med, men det är åtminstone ett steg på vägen till vår bebis :laugh:

Så nu är det bara att hålla tummarna för att det går smidigt och lagom fort!

Ja du, det finns en anledning till att dödligheten bland mammor och bebisar i samband med förlossning minskat rejält!

kellir: Stort lycka till i morgon!

//Julia

Lycka till!

Nu var det ett tag sen jag var inloggad men inget nytt under solen....
Är idah en vecka ifrån BF. Arbetade min sista dag i fredags och har sålunda börjat min föräldraupptagenhet, som för tillfället mest består av att sova aningen för länge på morgonen :o gå runt här hemma och plocka litegrann med ditt och datt och har påbörjat projekt Rensning av foton i dator. Några tusen dåliga kort man undrar varför man sparar på.

Mår hyfsat bra. Visst är det tungt och pustigt och man sover dåligt på nätterna, men jag har ingen längtan efter att bebis ska titta ut heller. Trivs bra just nu som det är och njuter av lite ensamtid på dagarna. Börjar funderar på om det är något fel på mina moderskänslor som inte längtar och räknar ner dagarna till BF; men får väl hoppas att när dagen väl kommer så ska jag väl vara förberedd iallafall.

Haha, nu har jag allt lurat er allihopa!

Efter kontrollen idag på ett annat sjukhus (där förlossningen ligger) så räknades det fram att det ändå är okej med fostervatten, precis på gränsen till lite. Men eftersom bebisen mår så bra så ville dom inte sätta igång ändå. Man vill ju väldigt gärna att det ska starta av sig själv, speciellt när det är första barnet tydligen. Efter undersökning av livmodertappen som inte är helt mogen, men "mer mogen" än igår så kanske det kommer igång ändå snart.

Annars har vi fått ny tid på torsdag för koll, och har den inte kommit av sig själv på fredag så sätter dom igång då, 15 dagar efter BF. Men efter att dom vart inne nu två gånger och kännt på tappen så har jag haft betydligt mer molande värk så vi får väl hoppas att det händer något iaf.

Men lite besviken blev man allt då vi har 9 mil till förlossningen och dom sa på vårt hemsjukhus där vi gjorde undersökning igår att de väldigt sällan har en annan uppfattning i såna här bedömningar. Så vi packade väskor och hela kitet och sen får man åka hem igen, vad hände liksom ? ;)
Jaja, jag mår bra, bebisen mår bra, och jag tror att alla runt omkring är mer otåliga än jag för jag har saker att fylla dagarna med :)

April, April i November är upplyftande !

Förstår att du blev lite besviken, men det bästa är att bebben mår bra och att förhoppningsvis så kommer det igång nu.

Ja du, det finns en anledning till att dödligheten bland mammor och bebisar i samband med förlossning minskat rejält!

kellir: Stort lycka till i morgon!

//Julia

ja man hör väl aldrig talas om mammor som dör nuförtiden eller?
vad skulle det vara av i så fall:confused:

jag tänkte på det, vad händer om livmodern brister tex? det kan den ju göra även om man inte gjort snitt...

Mår hyfsat bra. Visst är det tungt och pustigt och man sover dåligt på nätterna, men jag har ingen längtan efter att bebis ska titta ut heller. Trivs bra just nu som det är och njuter av lite ensamtid på dagarna. Börjar funderar på om det är något fel på mina moderskänslor som inte längtar och räknar ner dagarna till BF; men får väl hoppas att när dagen väl kommer så ska jag väl vara förberedd iallafall.

Lite som här.. det känns lite som att man "måste" räkna ner dagarna, jag vet inte ens hur många det är kvar mer än att det är ca en och en halv vecka (lite koll :grin:). Precis som du njuter jag av egentiden och att det ska komma en bebis känns mer eller mindre fortfarande väldigt overkligt, att det ska komma ut någonting levande liksom ur mig. Det jag ser fram emot mest är nog att kunna ligga ner och sova ordentligt utan att magen tar emot, det ska faktiskt bli riktigt skönt :angel: vi får hoppas att bebis med vill sova lite ibland.

Jag tror inte det är någon mening att räkna ner dagarna för bebis kommer ju ändå när den vill och är färdig för det. Tror man blir lika förvånad när det händer om det händer i morgon eller om tre veckor, däremot kan jag nog tro att det blir lite tråkigt att vänta så länge om man inte mår bra, då vill man ju att den ska komma runt dagen D i alla fall :cool:

keilir: När vi var på föräldrautbildning sa de att nästan de flesta satte igång av sig själv just på den 15:e dagen (verkade nästan vara magisk dag om den inte hade kommit av sig själv innan om man skulle tro på bm). Det kommer lösa sig fint, till slutet av helgen har ni säkert fått er bebis :bump:

gullan 86: rent krast är det nog mycket som kan hända, det kan det ju faktiskt varje gång man tar bilen och kör någonstanns oxå. Men vi har tur och bor i ett bra land med väldigt bra sjukvård så sannolikheten för att någonting ska gå fel finns men är nog väldigt, väldigt liten... använd kraften på att tänka att det faktiskt kommer att gå bra!! Vi är ju liksom gjorda för att föda barn :)

Nu ska jag inte måla fan på väggen men jag tror inte någon som ammar lägger sig på mage på ett tag... Fast första naten kanske du klarar det ;)

Haha! På tal om första tiden efter. Jag trodde ju att man födde ut barnet o sen hängde magen där som en tom säck- va fel jag hade. Den var ju svullen ett tag efter. Inte så länge men det var ju inte så att den försvann direkt...

VA skönt att du mår bättre :)
Och angående moderskänslor så minns jag inte ens vad jag kände.. Bara att jag ville ha ett slut på allt det jobbiga med graviditeten. Men nu har jag moderskäsnlor så det nästan är jobbigt- jag som inga barn skulle ha ;)

Åhh va ni ska få mysa snart :)

keilir: När vi var på föräldrautbildning sa de att nästan de flesta satte igång av sig själv just på den 15:e dagen (verkade nästan vara magisk dag om den inte hade kommit av sig själv innan om man skulle tro på bm). Det kommer lösa sig fint, till slutet av helgen har ni säkert fått er bebis :bump:

Åh, det får vi hoppas :) Det verkar då vara en envis en där inne, men i natt har jag faktiskt vaknat ett par gånger av att jag haft sån mensvärk så något händer ju i alla fall! :laugh: Men som sagt, har man väntat i nio månader redan så känns inte några dagar till som en så stor sak!

Det närmar sig för många här nu! Jag tyckte jag var så "ensam" efter mitt datum men nu har de ju gått så långt tid efter datumet att någon annan kanske hinner före! Lycka till allihopa!

Nu ska jag inte måla fan på väggen men jag tror inte någon som ammar lägger sig på mage på ett tag... Fast första naten kanske du klarar det ;)

Haha! På tal om första tiden efter. Jag trodde ju att man födde ut barnet o sen hängde magen där som en tom säck- va fel jag hade. Den var ju svullen ett tag efter. Inte så länge men det var ju inte så att den försvann direkt...

:o Nej, tuttarna har jag inte tänkt på, men där är ju helt klart en poäng.. de kanske till slut tar emot lika mycket som magen gjort om de blir fulla med kladdig mjölk som rinner ut.. Jag hoppas magen försvinner fort men det blir nog lite lättare i alla fall. Tycker faktiskt jag är gnällig, det finns ju de som har stora magar, jag ligger fortfarande under kurvan.

Nej.. jag skulle absolut inte heller ha barn :o Var helt säker på att det meest skulle vara ett hinder mer än en tillgång. Låter superfånigt jag vet men jag har alltid tyckt att det räckt med de på jobbet och andras ungar på fritiden har jag inte heller varit så inspirerad av. Sambon har velat länge och en dag slog det ner en blixt i huvudet på mig och bestämmt såg jag bebisar överallt, då startade bebisverkstaden här till sambons stora glädje. Även om jag fortfarande är tveksam till hur detta ska fungera med hästarna som alltid varit prio ett på listan, moderskänslor.. tja jag tror de kommer (är så fånigt mammig med hästen jag haft sedan han var en vecka så jo, nog finns de allt :angel:) Gissa om jag fått äta upp mycket jag kläckt ur mig om barn och deras vara eller icke vara (även om jag brinner för dem på jobbet)?!? Bjuder på det nu... :grin:

Har fått en tid i morgon på obstretriska mottagningen för ställningstagande för vidare gång av graviditeten och ev. förlossning, de ska kolla hur kroppen ev. är mogen och så ska vi göra en plan för hantering av fortsatta öden och äventyr och det känns skönt. Pratade precis med läkaren och även om det finns många skitstövlar där inne så är hon underbar att ha med att göra!!

Keilir: Klart det händer saker, men o andra sidan vem hade inte tyckt det var mysigt att stanna i värmen där det är gott o ombonat i detta höstrusk? ;) Jag tror h*n kommer snart, håller tummarna :banana:

Jag har 2 dagar kvar till BF och räknar med att gå över tiden. Sover väl rätt okej på nätterna för att vara höggravid, men guuud vad jag längtar till att kunna ligga på mage igen. Tyvärr är det inte ofta man kommer kunna göra det när bebis kommit heller :( Då är tuttarna ivägen och om jag får en likadan bebis som den förra vill den att jag är levande napp på nätterna.

Men jag längtar som tusen efter kotten i magen. :love: Jag undrar verkligen vad det är för en filur.

Nu är vår lille pojk här, som kom lite tidigt men vi mår båda bra:)
Har inte varit så aktiv i tråden men eftersom jag finns i listan kan jag ju lika gärna fylla i :) (jag tror jag hittade den senaste)

September
5/9 Chrissie78, första barnet, Liam föddes 13/9, 4260 g och 52 cm
10/9 Ireland, första barnet - Alicia föddes 5/9, 3670 g och 48 cm
11/9 - Freyja_bus, andra barnet - Maja föddes 9/9, 3880 g och 51 cm
16/9 - Tires - första barnet, en pojke
23/9 - Gupello - andra barnet- Melvin föddes 14/9, 3300g 51 cm
24/9 - Suddis - första barnet- Emil föddes 11/9, 3365g och 50 cm
25/9 - aenglah, tredje barnet- Tuva föddes 29/9 3880g och 52 cm
25/9 - Luecca, andra barnet
29/9- Nikki o Fabian, första barnet- Alexander föddes 9/9 3218g och 48 cm

Oktober
5/10 - Turbofling, andra barnet Maja föddes 7/10 3516 g 53 cm
10/10 sarawi - första barnet,
10/10 Tweety1985A -första barnet - Oliver föddes 28/9, 3205 f och 49 cm.
14/10 Tora - andra barnet
21/10 keilir - första barnet

November
2/11 Tyra1
5/11 Ajda - andra barnet
9/11 Emoyeni - första barnet
13/11 Mirifax - första barnet
18/11 Fellow - andra barnet
19/11 Gullan86 - första barnet
21/11 Saltahajen - andra barnet
26/11 Nessa - fick en pojke 3/11, 3030g och 49 cm

Ny kontroll idag 42+0. Tappen är lite mer mogen och jag var tom öppen 1 cm... Och med dom här förvärkarna from hell så hoppas jag att det händer något mera ikväll/natt så dom slipper sätta igång imorgon. För nu har den där inne inget val längre än att komma ut! För idag hade mitt blodtryck stigit, det låg på ca 155/90 och jag har aldrig vart över 120/80. Så det är ju bara ännu ett tecken på att det bästa vore om den kom ut nu.

Så nu hoppas vi på att dt händer något i kväll/natt, annars så blir de näramste dagarna åtminstone beroende på hur det går med igångsättningen!

Grattis Nessa till bebisen! Är allt bra när den kom ut så tidigt?

Jag som länge varit så less på att vara gravid har vänt åt andra hållet! Nu kan den där inne plötsligt få stanna ett tag till... kan bero på att jag dragit på mig en förkylning och känner mig mest bara trött och slut på!

Var hos barnmorskan i dag:

V. 38 (37+3)

Blodtryck: 125/75
Vikt: 67 kg (+11kg)
Hb: 128 (järndropp har gjort susen!)
Sf: 31 (har krympt från 32-33, dåligt mätat eller så har barnet placerat sig annorlunda)

Bild från i dag:

31824748.jpg

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 374
Senast: Derivata
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 478
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: Annique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka