Höstföräldrar 2021, del 3

Är det nåt specifikt man utreder för nu? :heart

Njae. Eller jag vet inte 😅😂
Men de tror ju att hon har någon typ av kromosomavvikelse med tanke på hennes avvikelser i utseende och avsaknad av njure osv.
Stod något i journalen om någon avvikelse som ger fel på öra och njure eftersom de tydligen utvecklas samtidigt, men då ska de ha hörselskada också, vilket hon inte har 🤷😅
Det har spekulerats rätt mycket kring den här lilla tjejen... 🙄

Hon verkar ju utvecklas helt "normalt" dock. Så är det något så hoppas vi på att det inte är något stort 😊
 
Njae. Eller jag vet inte 😅😂
Men de tror ju att hon har någon typ av kromosomavvikelse med tanke på hennes avvikelser i utseende och avsaknad av njure osv.
Stod något i journalen om någon avvikelse som ger fel på öra och njure eftersom de tydligen utvecklas samtidigt, men då ska de ha hörselskada också, vilket hon inte har 🤷😅
Det har spekulerats rätt mycket kring den här lilla tjejen... 🙄

Hon verkar ju utvecklas helt "normalt" dock. Så är det något så hoppas vi på att det inte är något stort 😊
Håller tummarna! ❤️ Hon är ju fantastisk och superfin oavsett 🥰
 
Här har vi leksaker överallt trots att barnens rum är på ovanvåningen så det hjälper inte med eget rum :laugh:
Attans :D Kanske för klädförvaring då? 😅 barnen har varsin byrålåda i vårt sovrum och det är lite på gränsen att det räcker. Å andra sidan tar det en jädra tid för den rena tvätten att hitta tillbaka så mycket av kläderna förvaras ändå i tvättkorgar 😂
 
Vaknade med huvudvärk idag så har spenderat hela förmiddagen i soffan. Försöker passa på att njuta av att ha en bebis som än så länge ställer upp på det. Han har sovit på mig, halvammat/halvsovit rätt mycket och så har vi tränat magläge och bitit på Sophie (giraffen). Gissar att det inte tar alltför lång tid innan en förmiddag som denna är ett minne blott 😅 Nu laddar vi för att så småningom ge oss ut i ösregnet och hämta syskon
 
Är A en lillebror eller är han en lillebror, imorse matade storasyster honom med en bit strössel hon hittade på golvet O_o Jag försökte peta ut den men han svalde den så… strössel var tydligen en av hans första smaksensationer 😂 :o

Tror alla blir lite mindre noga med vad bebisar får och inte får äta för varje barn. Men att gå all in på strössel var väl lite väl kanske :p
 
A blir 5 månader idag och har nu också lärt sig att snurra runt 180 grader när han ligger på mage! Kul tycker han :up: Rulla från mage till rygg gör han däremot inte. Så supertrist att ligga på rygg ändå antar jag så han bryr sig inte om att öva :p
 
A blir 5 månader idag och har nu också lärt sig att snurra runt 180 grader när han ligger på mage! Kul tycker han :up: Rulla från mage till rygg gör han däremot inte. Så supertrist att ligga på rygg ändå antar jag så han bryr sig inte om att öva :p

Haha minns att jag alltid la storebror i babygymmet vänd från tv:n. Han lärde sig kvickt att snurra runt 180 grader så att han också kunde se 😅

(Och föga förvånande är vi inte alls lika noga med att lägga det här stackars tredje barnet åt ”rätt” håll :p )
 
Haha minns att jag alltid la storebror i babygymmet vänd från tv:n. Han lärde sig kvickt att snurra runt 180 grader så att han också kunde se 😅

(Och föga förvånande är vi inte alls lika noga med att lägga det här stackars tredje barnet åt ”rätt” håll :p )
Äh de är barn av sin tid :angel:
 
Haha minns att jag alltid la storebror i babygymmet vänd från tv:n. Han lärde sig kvickt att snurra runt 180 grader så att han också kunde se 😅

(Och föga förvånande är vi inte alls lika noga med att lägga det här stackars tredje barnet åt ”rätt” håll :p )
Storebror fick inte titta på en skärm före ~6-7 månader och då blev det pga enda sättet att få i honom flaska (ja, det verkar gå i släkten :p )
Lilla E sitter såklart med och ser film på fredagarna eller annars när storebror tittar och hur gjort från början, förutsatt att hon varit på humör då. Helt klart inte lika noga denna gång :D
 
Senast ändrad:
Lilla E är inne i en härlig period, så glad, busig och snackig. Hon äter sin plockmat bättre och bättre, trots att hon fortfarande är helt utan tänder, men har börjat få av bitar och svälja mer och mer istället för att spotta ut.Ibland ser vi antydan till pincettgrepp också, tror mycket blir lättare när hon hittar det.

Nu sitter hon riktigt stadigt men rör sig fortfarande inte åt något håll :p Magläge är fortfarande det värsta som finns och när jag är "dum" och lägger leksaker precis utom räckhåll blir E rackarns arg och dunkar huvudet i golvet istället för att försöka ta sig framåt 🙈
Men överlag är hon nöjd, sitter gärna superlänge och leker med ett snöre, en sked eller liknande kul. Har även börjat lyssna till sitt namn och förstår ofta att titta dit man pekar tex. Fortfarande ovant att ha ett så stillsamt barn, hade ju hört att såna fanns liksom men kontrasten mot storebror är verkligen milsvid :laugh:
 
Hilma är så himla rolig och glad! Idag vaknade hon till vid 5 och jag gick upp för att byta blöja, hennes pappa var redan uppe och gjorde sig i ordning för jobb och när Hilma såg honom sken hon upp i världens leende. :love:

Tack och lov somnade hon om efter en halvtimme och sov till 7:30. Då hade hon sovit sen typ 18 med lite mat i sömnen under natten. Trött bebis efter händelserik helg, haha!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 861
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp