Hur går det för alla? Här är det extremt mkt humör (trots säger väl en del), mkt bestämd R (tänker att det blir bara positivt när han kan kanalisera det lite mer) och jag är gravid i v 28 och mår som förväntat. Dvs mår illa, väldigt trött, tung och ont lite här och där.
Jag funderade lite vad ni gör/tänker ang semester med barn i 2,5 års åldern? Vad är rimligt? Realistiskt? För min del är inga stordåd realistiska just nu. R har ett rörelsebehov som är väldigt stort, just nu klättras det på allt. Vi är ute många timmar varje dag, och krig ibland för att gå in och tex äta eller sova. Så för "städade" miljöer där små barn inte kan röja runt hyggligt mkt går bort. Fortf traktorer och fordon som står högst på agendan.
I övrigt är han väldigt verbal, pratar extremt mkt, varierat, stort ordförråd. Går bra på förskolan, är där ca 3-4 dagar/v, ca 5,5 timme per gång.
Han förstår att det kommer en lillebror om ett tag, och har tagit fasta på att småbarn mest skriker hela tiden....
Så inga orealistiska förväntningar än iaf, även om vi säger att små barn inte skriker precis hela tiden då.
Så har någon bra tips på något semestrande ni tänkt, eller testat så kom gärna med input! Funderade på Astrid Lindgrens värld, men tror det blir för mastigt i år. Mumindalen vill vi gärna testa, men också för stort projekt. Funderar på lådbilslandet (Nykvarn) över dagen, Muktellmuséet (över dagen) kanske ngt lekland där han kan röja mkt. Men har ni testat ngt som gått otippat bra så tas tips tacksamt emot!