Allt såg bra ut och vi kommer få en pojke till heartVisa bifogad fil 15061Visa bifogad fil 15061
Stort Grattis!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allt såg bra ut och vi kommer få en pojke till heartVisa bifogad fil 15061Visa bifogad fil 15061
Säger som jag brukar säga. Först är det oro för missfall, sen minskade fosterrörelser, sen psd, sen att de ska sätta i halsen, sen att de ska krascha med moppen typ Välkommen till livet som förälder
Men jag menar verkligen inte att förringa din oro. Har gått igenom samma sak (och två missfall) och vet precis hur jobbigt det är
Vecka 25 idag och jag mår fortsatt oförskämt bra ! Däremot insåg jag idag att jag mer eller mindre lever i förnekelse - jag har liksom inte förstått att det ska komma en bebis . Innan den här helgen hade vi inte köpt en enda bebispryl. Så var jag och maken på weekendresa i helgen och min mamma passade vår son. När vi kommer hem står det barnvagn (vi har valt, mamma betalade och körde hem), skötbord (fått helt nytt av snäll granne), fem påsar bebiskläder, ett nytt babyskydd som min syster spontanshoppat och lite annat smått och gott på vardagsrumsgolvet. Jag fick nästan kallsvettningar och beordrade maken att ställa varenda pryl uppe på vinden, för helt plötsligt blev det too much, too soon. Och jag skämdes verkligen för den känslan! Läser ju om gravida som viker bebiskläder i vecka 12 och har fixat allt från spjälsäng till babynest efter halva graviditeten, men jag är inte där. Missförstå mig rätt, jag längtar efter lillebror och njuter oftast av graviditeten, men det kom så nära. Jag såg alla blöjbyten och nedkräkta kläder komma emot mig som i en oväntad attack, tittade på min 12-åring och kände "Oh. My. God. Vi ska börja om från början igen".
Så nu står alla saker på vinden och jag klappar magen och tänker att jag måste få ta det i min takt. Det är ju inte så konstigt egentligen, att det känns skrämmande med en oplanerad graviditet 12 år efter den första. Så jag försöker ge mig själv lite omtanke och planerar att ta i tu med bebisbestyren lite i sänder för att slippa samma chockupplevelse igen .
HeheVecka 25 idag och jag mår fortsatt oförskämt bra ! Däremot insåg jag idag att jag mer eller mindre lever i förnekelse - jag har liksom inte förstått att det ska komma en bebis . Innan den här helgen hade vi inte köpt en enda bebispryl. Så var jag och maken på weekendresa i helgen och min mamma passade vår son. När vi kommer hem står det barnvagn (vi har valt, mamma betalade och körde hem), skötbord (fått helt nytt av snäll granne), fem påsar bebiskläder, ett nytt babyskydd som min syster spontanshoppat och lite annat smått och gott på vardagsrumsgolvet. Jag fick nästan kallsvettningar och beordrade maken att ställa varenda pryl uppe på vinden, för helt plötsligt blev det too much, too soon. Och jag skämdes verkligen för den känslan! Läser ju om gravida som viker bebiskläder i vecka 12 och har fixat allt från spjälsäng till babynest efter halva graviditeten, men jag är inte där. Missförstå mig rätt, jag längtar efter lillebror och njuter oftast av graviditeten, men det kom så nära. Jag såg alla blöjbyten och nedkräkta kläder komma emot mig som i en oväntad attack, tittade på min 12-åring och kände "Oh. My. God. Vi ska börja om från början igen".
Så nu står alla saker på vinden och jag klappar magen och tänker att jag måste få ta det i min takt. Det är ju inte så konstigt egentligen, att det känns skrämmande med en oplanerad graviditet 12 år efter den första. Så jag försöker ge mig själv lite omtanke och planerar att ta i tu med bebisbestyren lite i sänder för att slippa samma chockupplevelse igen .
Vecka 25 idag och jag mår fortsatt oförskämt bra ! Däremot insåg jag idag att jag mer eller mindre lever i förnekelse - jag har liksom inte förstått att det ska komma en bebis . Innan den här helgen hade vi inte köpt en enda bebispryl. Så var jag och maken på weekendresa i helgen och min mamma passade vår son. När vi kommer hem står det barnvagn (vi har valt, mamma betalade och körde hem), skötbord (fått helt nytt av snäll granne), fem påsar bebiskläder, ett nytt babyskydd som min syster spontanshoppat och lite annat smått och gott på vardagsrumsgolvet. Jag fick nästan kallsvettningar och beordrade maken att ställa varenda pryl uppe på vinden, för helt plötsligt blev det too much, too soon. Och jag skämdes verkligen för den känslan! Läser ju om gravida som viker bebiskläder i vecka 12 och har fixat allt från spjälsäng till babynest efter halva graviditeten, men jag är inte där. Missförstå mig rätt, jag längtar efter lillebror och njuter oftast av graviditeten, men det kom så nära. Jag såg alla blöjbyten och nedkräkta kläder komma emot mig som i en oväntad attack, tittade på min 12-åring och kände "Oh. My. God. Vi ska börja om från början igen".
Underbart fotoÅh stackare, klart det kan bli lite mycket när man är oförberedd och allt bara står där! Låter smart att ta det i din egen takt. Vad härligt att du mår så bra!
Jag har gift mig!!
Jag är så himla tacksam och imponerad över min kropp att jag mådde bra och orkade precis allt fredag och lördag trots dålig sömn natten till lördag pga nerver Var igång HELA bröllopsdagen, uppe klockan 6:30, hos frissan 9-12:30 fotografering 12:30-15:00 med liten matpaus på slutet (kunde inte få ner mkt ) vigsel klockan 16, mingel till 19, middag 19-22:30 och sen fest och dans till 03:30 och sen satte jag mig och körde hem och var hemma strax efter 4 på morgonen. Herregud! Men hade SÅ HIMLA KUL och dagen blev helt perfekt heartheart
Sov 4 timmar natten till söndag och hade sedan folk hemma hela dagen och över natten och sista gästerna åkte måndag morgon. Sen var jag helt förstörd typ hela måndagen. Huvudvärk, illamående och extrem trötthet, kände mig som en trasa i kroppen. Natten till idag var jättekonstig med massa uppvaknande, jäkligt ont i huvudet, hosta och ont i halsen. Vaknar sedan vid 7 i morse och mår bra, haha wtf?
Vecka 16 nu och två veckor kvar till RUL!
Bonusbild
Visa bifogad fil 15274
Åh stackare, klart det kan bli lite mycket när man är oförberedd och allt bara står där! Låter smart att ta det i din egen takt. Vad härligt att du mår så bra!
Jag har gift mig!!
Jag är så himla tacksam och imponerad över min kropp att jag mådde bra och orkade precis allt fredag och lördag trots dålig sömn natten till lördag pga nerver Var igång HELA bröllopsdagen, uppe klockan 6:30, hos frissan 9-12:30 fotografering 12:30-15:00 med liten matpaus på slutet (kunde inte få ner mkt ) vigsel klockan 16, mingel till 19, middag 19-22:30 och sen fest och dans till 03:30 och sen satte jag mig och körde hem och var hemma strax efter 4 på morgonen. Herregud! Men hade SÅ HIMLA KUL och dagen blev helt perfekt heartheart
Sov 4 timmar natten till söndag och hade sedan folk hemma hela dagen och över natten och sista gästerna åkte måndag morgon. Sen var jag helt förstörd typ hela måndagen. Huvudvärk, illamående och extrem trötthet, kände mig som en trasa i kroppen. Natten till idag var jättekonstig med massa uppvaknande, jäkligt ont i huvudet, hosta och ont i halsen. Vaknar sedan vid 7 i morse och mår bra, haha wtf?
Bonusbild
Visa bifogad fil 15274
RUL avklarat och allt såg bra ut
Vår lilla flicka, som ska få heta Alma, var väldigt rörlig och låg flera gånger i någon sorts yogaposition med benen över huvudet
Vi fick se hjärtat, kollade läpparna ( ingen spalt) , näsben, öron, fötter, ben, armar med mera och tog massa olika mått och konstaterade BF 18/10
Skönt att allt såg bra ut
Längtar till det är våran tur, vill att tiden ska gå lite snabbare nu
Åh stackare, klart det kan bli lite mycket när man är oförberedd och allt bara står där! Låter smart att ta det i din egen takt. Vad härligt att du mår så bra!
Jag har gift mig!!
Bonusbild
Visa bifogad fil 15274
Haha samma här man är ju bra knäpp!Ja jag var så orolig innan så jag vet inte riktigt om jag var 100% med på själva ultraljudet efter att jag hade sett hjärtat, var bara så glad hon levde
Stort grattis!! heartÅh stackare, klart det kan bli lite mycket när man är oförberedd och allt bara står där! Låter smart att ta det i din egen takt. Vad härligt att du mår så bra!
Jag har gift mig!!
Bonusbild
Visa bifogad fil 15274
RUL avklarat och allt såg bra ut
Vår lilla flicka, som ska få heta Alma, var väldigt rörlig och låg flera gånger i någon sorts yogaposition med benen över huvudet
Vi fick se hjärtat, kollade läpparna ( ingen spalt) , näsben, öron, fötter, ben, armar med mera och tog massa olika mått och konstaterade BF 18/10
Grattis, och fint namn! Häftigt att ni kunnat bestämma er så tidigt Hade ni bestämt er för att ha ett namn klart eller blev det bara så? Är lite nyfiken då jag och sambon knappt diskuterat namn alls än, fast jag är väldigt namnintresserad. Kul att höra hur andra gör
Jag håller med, sonen var 1 månad innan han fick namn så jag har inte så stor förhoppning att det kommer gå snabbare denna gångNamn är supersvårt. Sonen var namnlös en vecka innan vi fick en snilleblixt. Maken kommer med alla möjliga förslag som Bert-Åke och Leif-Gunnar. Suck. Jag försöker påpeka att det kanske är en tjej - men det verkar inte gå in. Få se vem som har rätt...