Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju möjligt men det har varit så gott som borta i över en vecka, fast det kanske ångrade sig och kom tillbaka igenDu tror inte det är avslaget då?
Hur har ni det med läggningsrutiner i tråden? Är det någon idé att försöka sig på det med en snart tremånaders? Hur ser era ut om ni har några?
Inte heller här ville bebis sova inatt... Så fort jag la ner honom gallskrek han eller så låg han klarvaken och sprattlade. Till sist la jag honom bredvid mig i sängen (mycket kroppskontakt, men tycker han får rätt mycket av det i nestet också ) då lyckades vi få några timmars sömn...
/Trött mamma
Det är ju möjligt men det har varit så gott som borta i över en vecka, fast det kanske ångrade sig och kom tillbaka igen
Efter att ha varit gravid är jag inte förvånad över något som kroppen hittar på
Tror för övrigt vi har fått världens gladaste bebis
smaknapp
Hade aldrig hört talas om smaknapp men verkar ju skitbra, ska köpa en sån!
Kan bebisar smaka på alla sorters frukter? Man skär bara i bitar och puttar i så sköter bebis resten?
I morgon blir den här bönan fyra månader. Hon är den bästa bebisen någonsin! Glad och pratig, kontaktsökande och rolig. Stora leenden, skratt och massor av högljutt babbel. Sprattlar på, vänder sig från mage till rygg om hon vill men är oftast nöjd med att ligga på mage och kolla på grejer.
(Jämför såklart med hennes storebror, och det är stor skillnad. Hon har en helt annan energi, i bemärkelsen att hon verkar ha mer inre lugn och tålamod. Stort närhetsbehov! Han var galen och energisk redan som bebis, och har alltid varit på väg någonstans.)
Hon har börjat få lite smakupplevelser, i dag fick hon mango i sin smaknapp och det var tydligen oerhört spännande. Hon vägrar dock att suga på napp i vanliga fall, men tummen är poppis.
I natt ska hon sova i egen säng för första gången. Vi plockade upp spjälsängen och har den som bedside crib.
Hur gick natten i egen säng?
Den där "nappen" verkar ju super, en sån ska införskaffas helt klart. Ska bli himla kul när vår bebis får börja smaka på saker!
Vi har haft en riktigt dålig natt
Många uppvak, orolig sömn, stök och bök. Vi har således legat sked nästan hela natten
Alfred har - äntligen typ - fått memot om att bebisar bör sova dagtid. Så numera har han en dygnsrytm som innebär sova hela natten (han ammar typ i sömnen), upp, vaken 1-2h, sova, vaken 1-4h, sova.. osv. Och all vaken tid är superhappytime! Han är ALLTID glad. Underbara lyckopiller!
(och då sitter mamman och oroar sig för att ”han sover så mycket” )
Skoja inte!Vilket lyft det måste vara att han kommit på det