Var på koll på Mvc idag och allt ser väl nästan bra ut, typ
Vecka 30+4
Blodtryck 120/70
SF 28 eller 29
Hjärtljud 144 slag/min
Järn 134
Huvudet är neråt
Socker 8,0
Inte en helt rättvis bedömning idag känner jag.
Jag visste att sockret skulle ligga lite högt eftersom vi valde att äta Kinabuffé innan vi gick till Mvc idag. Jag tog tiden för säkerhets skull. Vi satte oss prick 12.00 och jag tog sista tuggan 12.50 som var friterad banan med sirap och glass, och sen tog hon provet prick 14.00 vilket enligt mig inte blir ett rättvist prov då det inte gått två timmar sen jag slutade äta.
Hon försökte pracka på mig en glukosbelastning men det gick jag inte med på utan istället sa jag att jag tar hellre ett nytt prov imorgon och är det lika högt då så gör jag en belastning.
Jag ska nämligen tillbaka imorgon bitti fastande för att göra leverprover pga klådan.
Någon medicin får jag nog klara mig utan
Jag har aldrig haft höga levervärden och därmed bara fått tavegyl och inte ursofalk som man kan få annars. Men det ville dom inte testa ens för att se om det hjälper mot klådan
Sen blir jag tokig på deras ändrande av SFmåttet
Hon mätte mig till 28 cm. Skrev in det på kurvan och då hamnade jag under medellinjen och då ändrade hon till 29 cm så jag skulle hamna mitt på kurvan
Dom gjorde exakt likadant då jag väntade tösen en gång. Varför gör man så
Men mitt järn är ju underbart bra
Kollade mina siffror från förra gången och då låg det på 96 i vecka 33 och nu då 134 i snart vecka 32. Hoppas verkligen jag slipper järntabletterna!
Sedan pratade vi om mitt kära underliv som vägrar bli bra. Hade ju en kraftig svampinfektion i vecka 24 som jag behandlade med canesten och det blev bra i typ en vecka. Sen började jag känna mig torr och kliig och det vägrar försvinna så hon gjorde en gynundersökning nu och jag har fortfarande svamp!
Hon sa till mig att testa pevaryl denna gången så det har jag köpt och börjar behandlingen ikväll.
Den där jävla svampen sabbar mitt sexliv
Nästa koll i slutet på månaden om nu inte mina levervärden är åt skogen och jag behöver göra en glukosbelastning efter vad provet visar imorgon.