MM
Trådstartare
@MM
Det var den studien som gjordes för syskon till barn med autism va?
Ångrar att vi inte gjorde den också, ser väldigt mkt likheter mellan My och sonen när han var i samma ålder.
Brukar man göra hörseltest redan? Eller hörde det ihop med studien? Kan inte minnas att någon av mina har gjort hörseltest såhär tidigt.
Språket och sömnen har vi nästan som ni, hon pratar mest obegripliga ramsor och pekar när hon vill ha något även om hon kan säga lite ord och nån enstaka mening. Sömnen är hopplös, verkar inte behöva mer än 5-6 timmars sömn på nätterna och är helt omöjlig att få i säng i vettig tid på kvällarna.
Ja precis. Studien var för småsyskon med storasyskon inom autismspektrumet.
Tycker att den har gett väldigt mycket. Eftersom jag själv var först med att se tecknen igen så hade jag propsat på en remiss till hab oavsett studien men dom har ju kunnat bidra till mycket som är till fördel för oss som har gjort att vi kommit igång rätt snabbt med att få komma till hab. Jag startade igång karusellen i mitten på november och har redan hunnit avverka 2 besök hos bvcbarnpsykologen, en träff på förskolan samt 1 hörselkoll med juluppehåll. Så det har gått fort ändå.
Nej, hörseltest är inget man gör redan utan jag begärde att bvc skulle skicka en remiss då hon inte lyssnar på tilltal.Jag ville ha ett hörseltest för att kunna utesluta dålig hörsel och att hon som är vanligt inom autism, lyssnar selektivt. Men det verkar ju visa på även hörselnedsättning också..
F säger många halva ord av dom hon kan. Typ "dää" istället för "där" och "ige" istället för "igen". Det hon säger riktigt rent är Nej, men det är ju bra det
Men minst hälften är obegripligt. Vi reagerade bara häromdagen typ "Men hörde du så bra hon sa Nej?!" båda två, så det kanske kommer
Ska du gå vidare och försöka starta upp en utredning för My eller du känner att du kan avvakta ett tag?