Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Just nu känns det rätt tröstlöst när jag vet att jag inte får någon avlastning alls. Inte direkt så att man ringer över någon heller. Sambon kräks inte, men har som sagt feber, huvudvärk och körig mage... Blä.

Vi verkar fortsätta sova hela nätter här för tillfället. Hade önskat att han inte varvar upp så värst vid läggdags bara..

Tips: sprita eller tvätta händerna efter varje gång du tagit i ngt och innan du tar i bebis. Bakterierna sprids lätt.

Och använd inte vanliga handdukar utan ta pappers :)

H har också stökat lite vid läggning, har börjat parta ordentligt vid 00-01 och inte velat sova innan 2. Hoppas det bara är en kort fas :)

Och använd inte vanliga handdukar utan ta pappers :)

H har också stökat lite vid läggning, har börjat parta ordentligt vid 00-01 och inte velat sova innan 2. Hoppas det bara är en kort fas :)

Vi har varsin handduk på olika ställen. Min och sonens byter jag varje dag just nu.

Något som jag funderar på förresten är ju det där med att 1177 pratar om vattninga diarréer som observandum. Vi pottar ju sonen sen födseln och jag kan ärligt säga att det som kommer utanför blöjan är ca 50% fast och 50% vatten. Hade det blivit i blöjan kan jag dock tänka mig att man uppfattat det som salva i konsistensen. Får väl gå på feber och om det bara blir vatten som kommer.

Nu har Siri fått sprutor och jag spiral. Siri pep till lite vid första sprutan, sen glad och nöjd men den andra gjorde mer ont (svider tydligen mer), så hon grät i säkert 20 sekunder :angel: Lite sockerlösning och en spännande leksak att titta på så var humöret bra igen!
Hur gick det för er, @Pontevecchio ?

Spiralinsättningen gick fint, inte helt bekvämt men inte så farligt heller. Glad att ha det gjort!

Och så har vi åkt en massa bil idag. Jag är ju bortskämd med att inte behöva åka med henne själv så ofta, vi har allting på gångavstånd och annars brukar vi åka båda två. Vi kan ju dessutom inte slå av airbagen fram så hon sitter bak, vilket är lite jobbigt när man är själv i bilen. Men hon har varit en pärla, vaken en liten stund och lite halvgnällig men lugn i övrigt, sen sov hon övrig tid.

Hade tänkt skriva något om kläder. De märken som jag tycker passat V bäst är Maxomorra, Pop och Åhlens. Kappahls kläder blir tajta över kroppen innan längden är lagom, även Lindex, Nameit, villervalla och Ralph Lauren har något smal passform. H&M tycker jag det skiljer från plagg till plagg, något lagom, något stort och något smått. Det är de märken vi testat hittills. I större storlekar har vi kläder från Småfolk liggande, de är stora i storlek och rymliga.

Vi har även fått en stor mängd kläder från England (primark, tk maxx och m&s). De kläderna är så små. Är brittiska bebisar så petit?! Har fått en superfin somrig jumpsuit i storlek 6-9mån (72cm). Den passar perfekt nu. :cautious:

V är förbi det tredje språnget nu. Fyra kvällar med närhetstörstan och gnäll och den femte kvällen sov hon gott i sitt nest. Hon har fått mycket bättre kontroll på sina händer och har sämre matro, nu ska hon interagera med mig under amningarna. Hon har dessutom fortsatt med att sova i sitt nest/säng på dagarna, hoppas det håller i sig!

Har kläder från engelska GAP och de är också rätt små, tror det är modet som är lite smalare där?

Idag har H sovit mest, effekt av vaccinationen.

Alva verkar kunna ha alla typer av kläder som jag har provat, en del är lagom längre tid än annat bara. Hon har fortfarande 50 på vissa bodys och byxor utan fot och 56 på byxor med fot och har även börjat använda bodys i den längden men de är lite långa även om de passar på bredden.

Alva verkar kunna ha alla typer av kläder som jag har provat, en del är lagom längre tid än annat bara. Hon har fortfarande 50 på vissa bodys och byxor utan fot och 56 på byxor med fot och har även börjat använda bodys i den längden men de är lite långa även om de passar på bredden.

Åh, 50 :love: Det är litet :love:
Min tjockis drar 74 i bodys i de flesta märken nu, förmodligen främst för att hon är så.. stadig och fyller ut kläderna på bredden liksom :angel:

Storasyster gillar sin syster :)

11_1_16_2.jpg

11_1_16_3.jpg

Det är samma för oss. Vi använder just nu kläder i storlekarna 50 till 68! Det verkar vara just bredden som främst är avgörande för vilken storlek som passar.

Här kör vi uteslutande på strl 62, men det är på gränsen sett till bredden :o

Siri har haft en gnällig dag idag, lite febrig efter vaccinationen, samt första bajset på 4 dagar så det var nog lite fullt därinne!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar