Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju fördelen (...) att inte så lätt bli gravid, tagit 2 år Per barn innan set gick, så det känns egentligen lite onödigt men om vi ska ha en till är det verkligen bäst om typ 5 år, och då tvivlar jag på att jag är så sugen på att börja om bebistiden när tjejerna då börjar vara rätt stora. Vi ser ju.Läser era inlägg och inser att jag för ovanlighetens skull har en fördel som singel.. Kommer inte behöva krångla med några preventivmedel
Eller borde jag kanske lära mig av mina misstag
Prova att pumpa med barnet liggandes i knät. Gärna att både du och barnet är nakna (mycket hud mot hud). Låt din man massera dina axlar/hårbotten osv.Nu kommer ett riktigt frustrationsinlägg.. Jag pumpar ju och trots att jag inte kom igång förrän ett dygn efter förlossningen så har det gått riktigt bra, fram tills igår.. Jag har gått från att få ut totalt 150-180ml per pumpning till 20-40ml. Försöker jag pumpa oftare så kommer det ingenting alls
Inser att jag nog inte kommer pumpa så mycket längre och jag känner mig minst sagt misslyckad även om jag ju vet att jag inte gjort något fel. Hade som plan att pumpa i 3 månader men klara minst en iaf. Det är det ju inte bli nu
Jag är usel på att vara gravid, rent misslyckad på att föda barn och att ge dem mat verkar jag inte heller kunna. Jag hoppas verkligen att jag är bättre på att uppfostra dem.
Min erfarenhet är att det oftast är svårt att försöka ändra på något när dom är så små. Dom sover när dom sover och äter när dom äter.@TeamLundVer Du är inte usel, det är bara den där jäkla naturen som ställer till det (så sa läkaren när jag gnällde på att hon inte lyckades göra en hinnsvepning på mig) Jag tycker det är grymt att du ens försöker pumpa när du planerat att inte amma. Funkar det inte så ge ersättning och lägg energi på annat, inte ska du må dåligt iaf!!!
Va på bvc i går och fröken Edith är 52 cm lång och väger 4070.. Tycker det är en väldig skillnad att bära henne nu jämfört med när hon vägde strax under tre
Annars har vi haft några skrikfria nätter, hon är ff rätt gnällig till o från men är glad sålänge hon inte har sådär ont!
Dygnet är helt vänt, somnar runt 03 och sover med ca 3 avbrott för amning fram tills 13-14..
Är det ens möjligt att vända dygnet när dom är så små? Hon är varken lättväckt eller lättsövd så det lär krävas en stor portion tålamod isf Jag är kvällsmänniska men vore skönt om hon somnade kanske runt 24 ist
@TeamLundVer, vilket litet matvrak! Han äter större portioner än vad H gör, som är ganska mycket äldre (12 v på söndag). Men så är ju hon en spinkis... Skönt att det funkar så bra för er Det finns ju ingen anledning att hålla på och ge bröstmjölk då. Hur stor är han nu?
Vad har han för storlek?53,5cm och 4390gr i onsdags
Jag vet inte riktigt var han gör av det dock för han är väldigt smal. Det går typ in två Bastian i hans bodys
Första veckan åt Bastian ca var 3:e timme. Veckan därpå gick han över till var fjärde om han fick ersättning. Fortsatte med var tredje på bröstmjölk. Nu äter han i snitt var 4:e till 6:e timme. Utom i natt då han åt 19:30 och sedan inte vaknade förrän 04:15 Han trycker i sig mellan 150 och 180ml ersättning vid varje mål och det tar honom inte mer än 10min att göra det, inkluderat paus i mitten för rapning.
Vårt största problem är att få i honom flaskan innan han stoppat in kräkis i munnen (liten frottéhandduk vi använder som haklapp), han är så grymt stark att man ibland får vara två som hjälps åt, en som bänder ut händer och kräkis från munnen och en som snabbt stoppar in flaskan
Annars har vi konstaterat att han är lika frusen som sin mor vi måste ha en handduk på honom när vi byter blöja/ kläder för annars börjar han hacka "tänder" och blir jätteledsen. Handduk på = nöjd bebis
50/56Vad har han för storlek?