Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Cocos vi flyttar från en lägenhet på landet (kallhyra 5000 plus el (den här månaden 700) på det (75 kvm, 3 rum) till en lägenhet i en typ förort där varmhyran är knappa 6000 (85 kvm, 4 rum). Där finns ju även affär i närheten, bra kollektivtrafik (fanns typ inte alls på andra stället) och maken kan ta buss till jobbet istället för bil, så i längden blir det både billigare o smidigare. Sen vill jag ju bo i hus så småningom (på landet), men det är ju en annan sak att ha sitt alldeles egna hus på landet än o bo i lägenhet på landet. Speciellt när man hade en psyko-granne..
Ang det där med fb.. Det är lyckligtvis ingen som frågat på väggen om bebis, men tjatet i chatten!! Jäklar alltså..
Vi skickade sms med bild till all nära familj o vänner när dottern föddes och bara en stund senare hade en av dessa lagt upp denna bild på fb.. Då blev jag riktigt förbannad faktiskt, vi ringde o sa till henne att ta bort den ögonaböj, vi vill ju vara de som väljer när var och hur bilder läggs upp på våra barn, speciellt den allra första bilden! Var ju några som hunnit se och gilla redan dessutom...
Jag funderar på att lägga till att ingen får lägga upp på fb (de som ligger i risk för det, eller den snarare) och samma på fb, att ingen får dela hej vilt..
Tydligen ska man kunna lukta sig till skillnaden. En flytning ska lukta lite syrligt, typ filmjölk. Fostervatten en sötare doft, typ sperma. Är du modig så smakar du. Fostervatten ska smaka sött och flytning syrligt.Alltså nu kommer jag låta helt knäpp men hur vet man om det är vattnet som går eller om det bara är flytningar?
Har de senaste veckorna haft ganska kraftiga och vattniga flytningar men nu bytte jag trosor för 30 min sedan och känner att jag behöver byta igen..
/Gravid och knäpp javisst
Alltså nu kommer jag låta helt knäpp men hur vet man om det är vattnet som går eller om det bara är flytningar?
Har de senaste veckorna haft ganska kraftiga och vattniga flytningar men nu bytte jag trosor för 30 min sedan och känner att jag behöver byta igen..
/Gravid och knäpp javisst
37+0 idag så på så sätt är det väl helt ok. Dock ska vi få altandörren till pyrets rum nästa vecka (just nu sitter det en innerdörr +isolering där) så den hade gärna fått vänta tills dess.Tydligen ska man kunna lukta sig till skillnaden. En flytning ska lukta lite syrligt, typ filmjölk. Fostervatten en sötare doft, typ sperma. Är du modig så smakar du. Fostervatten ska smaka sött och flytning syrligt.
Får man heja på fostervatten eller är det för tidigt
Mvh Miks
37+0 idag så på så sätt är det väl helt ok. Dock ska vi få altandörren till pyrets rum nästa vecka (just nu sitter det en innerdörr +isolering där) så den hade gärna fått vänta tills dess.
Jag har varken lukt eller smak, lyckades övertala mannen till att lukta men tror inte han smakar. Han tyckte bara de luktade sköljmedel dock.