Barnmorskan i dag, min gamla har tyvärr gått i pension så det blev en ny förmåga. Inte för att det var något fel på den nya, men med min gamla kunde jag prata häst
Nu börjar jag se rejält gravid ut, fick påpekande från en av åkarna på jobbet att jag lagt till mig en stadig kula under sommaren, är nöjd över mitt rappa svar "då har vi äntligen något gemensamt då"
På tal om magmått, förra gången låg jag mellan den nedersta och mellanstrecket på kurvan. Denna gång gjorde kurvan en liten avstickare nedåt mot det nedersta strecket i diagrammet. Den nya barnmorskan sade att det mycket väl kunde bero på att hon och den gamla barnmorskan hade ett olikt sätt att mäta. Hon tog fram diagrammet på magen från min förra graviditet och efter lite förvirring började vi att skratta båda två, kurvorna var förvirrande identiska som när jag gick med sonen, samma bräck på kurvan och på nedre delen av normal.
Var med om ytterligare en liten rolig grej angånde att vara gravid och hur det syns...
I onsdags var jag möte i en annan del av mitt område som jag jobbar i. Innan mötet började satt jag i ensamhet i ett lånerum och jobbade undan lite. Då kommer en av mina kollegor, som jag träffar någon gång i veckan och som jag nu ska påbörja ett projekt med. Han harklar sig lite
- JO, i Lördags sa min fru något som jag inte tänkt på tidigare, och jag känner mig lite dum
- Jaha, sa jag lite undrande.
- Du ska ju vara föräldraledig om två månader?
- Ja, precis därför måste vi kicka igång projektet så snart som möjligt
- inte ska du vara föräldraledig med något gammalt barn?
- Eh, nej
- Du ska alltså ha barn igen? Det visste jag inte, grattis!
Trodde att om man inte tidigare sett att jag gått upp lite, i alla fall de senaste veckorna förstått att min bula inte bara bestått av sommarbullar