@Nelle , ja visst är det fantastiskt?
Jag fick ett litet bryt igår då jag var ute och gjorde kväll, med ponnyn som drog genom staketet (sänkte huvudet, och körde grävskopa på stolpen tills det lät knak och trådar flög...), katten som stod och skrek om mat, fast skålarna var fyllda och hunden som ville ut, för att väl ute sätta sig på trappen och vilja in direkt.
Tur dom är söta iaf, ska ha ett allvarligt snack med ponnyuslingen när maken är hemma om han drar igenom igen. Rent ofog, jag skulle ta in den andra ponnyn, men fick bara på honom grimman och vände mig mot grinden, då insåg odågan att han skulle bli kvar ensam och sprang rakt igenom staketet innan vi ens hunnit genom grinden. Ingenting han gjort förr, och ingenting som kommer funka att han håller på med i längden. Det är bara några meter mellan stallet och hagen, dom ser varandra klart och tydligt även om en står på gången och en är kvar i hagen och det måste bara fungera. Att jag behöver släppa in honom i en box när man ska ifrån gården är en sak, även om jag helst sett att han gick att lämna i hagen, men att inte ens kunna ta bara en häst ifrån hagen, gör livet lite väl komplicerat faktiskt.
Ska dock åka och bada med dottern snart, tänkte mig att flyta runt i en pool blir nog inte så tokigt, och vi åker så att maken kan möta upp oss där dessutom så kan dom busa, hoppa ifrån kanten och dyka tillsammans så sätter jag mig i bubbelpoolen