Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

NÄÄÄMEN vilken goding du har kommit hem med :love::love::love:

Han är verkligen jätte fin lite kille och gud så avis jag blev nu, jag vill med ha en snart.

Hur känns det nu att ha blivit mamma?

Visst blir man ännu mer bebis sugen nu när hon la ut bild på härlig nyfödd?

Har ni andra med problem med att äta nu för tiden?

Måste verkligen äta jätte små portioner annars får jag jätte ont i övre delen av magen. Och jobbigt att bebis rumpa trycker på höger sida vid revbenen när man sitter vid käksbordet eller liknande, får halv ligga som en säck potatis och hur snyggt är det på en skala haha

Åh, allt ska till att komma på en och samma gång, det är tydligt! Så tråkigt med allt som inte går eran väg :(
Men alltså.. Vad har handläggaren för intresse i vad ni har för slags dusch, egentligen? Det känns ju konstigt, när de väl ger bygglov menar jag, och jag antar att det är erat hus :crazy: Men så har jag ingen aning om hur sånt där funkar heller.

Imnir: Vilken make du har! De där "små" sakerna de gör, de är verkligen guld!
Själv blev jag överlycklig när min älskade karl tog med sig tvätten upp från tvättstugan när han kom hem från jobbet igår natt. :D Det är inte ett "evigt lyssnande och peppande", men ändå så mycket värt i dessa tider :love:

Bed_of_Roses: Jag har kommit på en bra idé! :idea: Släpp ihop alla avelstjurar i en hage och så kan ni ta in korna! :angel: Eller, ehrm.. Kanske inte :D
Vad kul ändå, att det fortfarande finns de som startar upp sånt här själva. Det är inte många som gör det nu för tiden känns det som.
Men, som du säger - det löser sig! Det som känns viktigast är väl att slaktdjuren kommer iväg och att lösdriften byggs, djuren klarar sig nog ute ett tag till.
(Jag hade praktik hos en mjölkbonde en gång och hans ungdjur gick ute typ hela oktober det året pga något jag inte minns. En jäkla päls fick de, men de led inte av det. Men det var ju innan vi fick de här monsterkalla vintrarna iofs.)

Zandrix: Åh, vilken söt liten pojk! :love: En liten Ian! Det måste vara skönt att vara hemma nu, hemma med din lilla bebis!
Som sagt, nu längtar man ju inte alls efter sin egen lilla krabat <3

Visst blir man ännu mer bebis sugen nu när hon la ut bild på härlig nyfödd?

Har ni andra med problem med att äta nu för tiden?

Måste verkligen äta jätte små portioner annars får jag jätte ont i övre delen av magen. Och jobbigt att bebis rumpa trycker på höger sida vid revbenen när man sitter vid käksbordet eller liknande, får halv ligga som en säck potatis och hur snyggt är det på en skala haha

Mhm! Försöker övertala min bebis om att det är bättre att bo här utanför så mamma o pappa kan kramas och mysa med honom/ henne, men det verkar inte övertyga vår lille Junior om att komma ut i världen.

Jag kan äta allt som vanligt. Kan tröttna på en smak rätt fort iofs, men det är inga större problem. Och jag känner ofta ett sug efter något som jag inte vet vad det är och det finns typ inget som stoppar det :crazy: Brukar lätta om jag tuggar på lite is dock. Jag älskar is :D

Skönt för dig att du kan halvligga! Jag måste sitta militär-rak i ryggen eller något framåtlutad. Säckar jag ihop får bebis rycket och bökar jäkel för att få plats och lutar jag mig bakåt trycker bebisen mot alla andra organ och orsakar obehag.
Så jag hoppas inte att de ska ha mig till att ligga på rygg/ halvligga på rygg när de ska ta CTG-kurva för det lär inte bli nån trevlig upplevelse i så fall :grin:

Ännu en natt med inte alls mycket sömn, sammandragningar som kändes inatt samt att Kotten hade full action för sig. Idag är det besök hos BM. Ska diskutera inför förlossning och ta lite prover. Sambon ska med idag för jag vägrar sitta där själv.

Samma här! Sammandragningar från helvetet, och ont i f*ttan rent ut sagt när jag rört mig. Lägg till en förkyld 2,5 åring med nästan 40 graders feber....

Ha, ha, ja saker kommer alltid i flock verkar det som, både bra och dåliga.

Problemet med bygglovet är att vårt hus är ett gammalt församlingshem som inte haft något badrum tidigare och när man bygger nytt är det strikta regler på att det ska vara handikappanpassat, till exempel måste det vara vissa mellanrum mellan allting så att man kan komma intill med rullator eller rullstol.

Nu har vi gott om plats och skulle enkelt kunna komma runt det genom att flytta väggen lite, men istället för att upplysa oss om att vi måste lämna in en ny ritning klubbade idioterna igenom bygglovet med krav på att duschväggen och badkaret måste vara flyttbara :mad:

Ska in till BM idag och se hur bebisen ligger, om den inte flyttat sig blir det vändningsförsök så jag ska tillbringa dagen fram till dess med ben och rumpa i högläge tror jag ;)

Zandrix: Vilken liten goding :love:

Det känns som om det var nyss den här tråden startade, och nu börjar det komma bebisar, känns lite konstigt, graviditeten har bara rullat på och nu är den snart slut, visst ska det bli skönt att slippa tjockmagen och de svullna benen men det känns nästan lite vemodigt också på nåt sätt...

Men åh vad träligt! Vetskapen om att man skulle kunnat få som man vill, om de bara behagat säga något om det... Och med tanke på att det verkar ha tagit tid innan så antar jag att ni inte har jättelust att dra upp det med dem. Vilket är förståeligt.

Vi får hoppas att du har tur och att bebisen vänt sig självt!

Och jag håller med, det var ju nyss man plussade och nu.. Ja nu sitter man här med stora magen, elefantbenen, vaggar fram.. Och snart kommer bebis, förhoppningsvis. Var tog tiden vägen?
På lördag har jag BF. Det som mest talar för att allt kommer dra igång då är att min kära mor och hennes sambo har planerat in en kräftskiva då, så med lite tur kommer det sluta med att jag går där och vankar med värkar samtidigt som jag knaprar kräftor :rofl:
Det är kanske lika bra att ta med väska och bilstolen till bebis, ifall att? Fast, tar jag med mig allt sådant så lär det ju inte hända nått heller. Suck.
Annars är det bara lite småmolande igen, sammandragningar som inte känns (men märks) och en bebis som gräver och bökar runt. Jag gillar inte när saker tar tid! Vill ju ha min bebis nu nu nu!

Tack alla, han är helt underbar =)
det är blandade känslor att vara hemma, på bb har men en säkerhet, men samtidigt vill man komma hem till verkliga livet och börja leva, hans blodsocker svajade lite upp och ner på bb pga han har lite problem med amningen den lilla, så han går på ersättning och urpumpad bröstmjölk just nu medans vi håller på att träna med amningen, går sakta men säkert framåt, för vissa går det utan problem men för andra är det en sak som tar sin tid, men har ju hyrt en pump så han får det värdefulla han behöver, längtar men samtidigt inte till han blivit lite större och inte är så sköör, lilla vännen =P

för er som vill så har jag skrivit om min förlossning på bloggen.
http://sandralarssonfoto.blogg.se/?tmp=191307
Så de som inte vill läsa inte behöver vara oroliga att råka läsa ;)

Vi får hoppas att bebis är färdigbakad på lördag då!

Om du vill öka chanserna är det nog bäst att du inte tar med bebissakerna till kräftskivan, det är antagligen som det här med att ta med paraply; Tar man med det regnar det inte, tar man inte med det regnar det :D

Och kommer det ingen bebbe då så kan du i alla fall vara säker på att det inte är långt kvar nu, varje timme är en mindre tills du får träffa din lille inneboende!

Tack för att du delar med dig av er berättelse :) Du ska se att det ordnar sig med amningen, eller så får han få lite ersättning också det går ju jättebra det med.

Min BM sa en bra sak på förra föräldraträffen, visst är det jättebra med bröstmjölk men i Sverige har vi rent vatten och inga bebisar behöver bli dåliga för att de får ersättning till skillnad från hur det är i många länder. Finns inte rent vatten MÅSTE amningen fungera, annars kan ju barnen bli sjuka. Här är det inte så, här går det bra att ge ersättning med.

Och vilken fin blogg du har, fantastiskt fina bilder, älskar de på igelkottarna!

Vad skönt att det ändå går framåt med amningen!
Det är klart att det är tråkigt när det inte fungerar riktigt, men ni är på god väg! :)
Och åh vad spännande att få läsa om din förlossning! Jag är lite av en nörd gällande det och speciellt nu när det är någon som man har följt så länge! :laugh:

Kl*
Hur känner ni andra inför amningen? Är ni rädda att det inte ska funka? Känns det självklart att det kommer att göra det? Vill ni ens amma?

Själv är jag lugn angående det. Visst vill jag amma min bebis och på ett sätt har jag svårt att se att det inte skulle funka. Men samtidigt så vet jag att det inte gör det för vissa och tanken på att jag skulle kunna vara en av de som inte lyckas med det har jag accepterat.
Visst skulle det kännas jobbigt om det inte kommer igång alls, men samtidigt så är jag hellre en lycklig mamma med en mätt och glad bebis än en olycklig mamma som kämpar förtvivlat med en bebis som bara är ledsen och hungrig.

Giovanna: Ja, vi får hoppas på det :p Och det är nog som du säger med bebisgrejerna, de är kanske bäst att lämna hemma. Det tar ju bara 15 minuter att åka mellan mammas hus och vår lägenhet så det är ju inte panik om det inte är med. Dessutom tror jag inte att bebisen kommer med riktigt sån raketfart, men det ska man väl aldrig vara säker på heller iofs ;)

Och det har du också rätt i! Igår när vi var hos BM skulle vi bokat tid för bedömning och igångsättning, ifall bebis inte vill komma ut själv, men de hade ingen tid ledig på sjukhuset vi tillhör. Det finns ingen förlossningsavdelning där längre (tack och lov!) så det är bedömningen som görs där, men har det inte trillat in några tider till nästa besök så ska de ringa till förlossningen och fixa tid där istället. Vilket inte gör mig något, jag åker hellre dit och det är lika långt i vilket fall, så ja.
Men hur som, då kommer vi ändå ha en tid som vi vet att bebisen kommer om inte annat och det är rätt skönt. Även om jag givetvis hoppas på att den kommer innan jag gått över 14 dagar.

Nu har jag varit hos BM och blivit godkänd ännu en gång med blodtryck/blodsocker med mera. Kotten är inte helt fixerad än utan ruckbar.
Lite diskussioner kring förlossningen, men jag känner så här "Får ta det som det kommer". Talade dock om att jag har en viss rädsla för sprutor i ryggen med tanke på tidigare upplevelse, men jag är säker på att narkosläkaren kan sin sak än den jag råkade ut för på akuten för några år sedan.

Iggy blev i tisdags morgon storebror. En liten kille på 51 cm och och 3665 g såg dagens ljus för första gången :laugh:

Stort grattis!

Fraggel: Ja, jag känner också att jag får ta det som det kommer. Är också rädd för sprutor i ryggen, och vill i största möjliga mån klara mig utan det, men om det behövs för att jag ska klara förlossningen är jag öppen för det. Jag har ju trots allt klarat spinal en gång, även om det var många tårar under tiden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 139
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka