Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Grattis! vad roligt att höra, ett mf är aldrig roligt, skulle aldrig tro att jag själv skulle kunna klara det, lycka till med denna grav :D

Ja i dag har jag varit hos BM igen och gjort en kontroll. Allt såg bra ut fast järnvärdet var ju inte som det skulle så nu skall jag käka Niferexen VARJE dag :eek: hjälp jag kommer att avlida långsamt med detta :rofl:

Sedan fick jag även pratat med henne om mina magsmärtor, två dar förra veckan hade jag så ont i magen på natten att jag nästan trodde det skulle sätta igång på mig, men hon sa kommer det tillbax igen skulle jag ringa till förlossningen och rådfråga dom. Hon sa även att när man var så långt gången i graviditeten kunde man få problem med magkattar, stavningen?? :D
Och att tarmar kan komma i klämm och m,m

Bebisen växer lite över kurvan men så länge man höll den jämn och fin gjorde det inget, var samma med dottern min.

Är i vecka 31+6 och mitt symfys mått är 31. Gud att man skall växa ännu mer :p

Comfort: Var skönt att höra att denna förlossningen gick mycket bättre än förra, jag hoppas med på att denna går bra fast det gjorde min förra med, måste bara fråga, hur var det att åka in och föda igen när man redan vet vilket helvete det är med smärta? jag börjar bli lite orolig nu och undrar vad fan jag get mig in på igen haha.

Anna-karinO: välkommen till tråden, du får gärna skriva in dig i våran lista som finns så vi vet lite vem du är :laugh:

Heartstring:Nä gud jag skulle bli så arg på min sambo om han inte åkte med in till förlossningen, men att ha mamma med är jätte bra för jag hade det på min förra och det var ett bra stöd och skulle inte klarat mig utan henne där, man får ju faktist ha 2 st med sig inne så varför inte ta med både mamma & sambon ifall han skulle känna det jobbigt för då kan även din mamma ge honom stöd och råd.

Patron: Nä vad kul för er, har tänkt lite på dig hur det gått för dig och så. Är aldrig kul att vara med om ett MF men hoppas nu det går bra denna gången och att vi får följa dig och din graviditet fast vi här våra små ute på fastmark.

Ät hemofer istället för Niferex är mitt tips, mycket snällare mot magen! Finns en särskild sort för gravida till och med, Hemofer plus. Magkatarr är högst uppe i magen, det borde du inte kunna blanda ihop med sammandragningar tycker jag. Vart gör det ont?

Det gör ont i precis hela magen, magen blir inte hård som den blir när jag får sammandragningar. Så bm trodde det var något annat.

Låter konstigt för att vara magkatarr, tycker jag. Gör hela magen ont låter det ju snarast som livmodern, vad annars har man i precis hela magen som höggravid? Tror dock det är rätt vanligt att ha magont som inte är sammandragningar som gravid, förra graviditeten var jag sjukskriven sista trimestern eller så pga magsmärtor och fick knapra morfintabletter, och de kom aldrig på vad det var heller.

När jag vaknar på natten och har legat på magen har jag också ont i hela magen, inte sammandragningar, men jag är lite öm över hela magen.

I måndags var jag på TUL, det var en lite liten bebis, så vi ska komma tillbaka om 4 veckor och se så att den vuxit i samma takt eller bättre. För övrigt är jag rätt less på detta nu, foglossningar och halsbränna är inget vidare. Jag föredrar att ha bebis utanför magen jag, gravid är inget jag tycker är så där dundermysigt att vara!

Tackar tackar! :) Tar den sista listan jag kunde hitta;

Zandrix, 25 år, första barnet, BF 4 September, Västerås
Heartstring, 23 år, första barnet, BF 15 september, Östergötland
Speciella_Tina, 27 år, andra barnet, BF 5 oktober, Malmö
Inredningstok, 28 år, första barnet, BF 5 okt, Småland
Bed_of_roses, 24 år, andra barnet, BF 9oktober, Mariannelund
Fraggel_Tess, 30 år, första barnet, BF 9 Oktober, Nässjö
Anna-KarinO, 29 år, första barnet, BF 22 Oktober, Kungsbacka

När jag vaknar på natten och har legat på magen har jag också ont i hela magen, inte sammandragningar, men jag är lite öm över hela magen.

I måndags var jag på TUL, det var en lite liten bebis, så vi ska komma tillbaka om 4 veckor och se så att den vuxit i samma takt eller bättre. För övrigt är jag rätt less på detta nu, foglossningar och halsbränna är inget vidare. Jag föredrar att ha bebis utanför magen jag, gravid är inget jag tycker är så där dundermysigt att vara!

Har du testat att äta omeprazol? En tablett om dagen, så slipper man halsbrännan helt, det är rätt skönt.

Va på vårt första möte med föräldragruppen igår, kul att träffa folk i samma situation och väldigt lugnande att få lära sig lite om allt.
Men en fråga till er andra, går ni på föräldrargrupp plus mammagrupp? Har hört att vissa gör de men var sjutton hittar man en mammagrupp? :confused:

*Kl*

Här blev det att stanna hemma från arbetet idag. Magen har ballat ur fullständigt. Maginfluensan härjar på arbetet så nu var det min tur :crazy:
Tack och lov bara i ena änden, men fy vad det tar energi. Så idag är jag extra gnällig!

*KL*
Igår var vi iväg på samtal på förlossningen (typ Aurorasamtal).

Det var nog det bästa jag gjort under hela den här graviditeten. Ett mkt bra samtal, trevlig BM med ett fantastiskt bemötande. Hon hade bra svar på alla frågor och även om jag inte är så peppad än så känner jag att det är dags för revansch från förra förlossningen. Och som det verkar så finns alla chanser i världen att jag får det. Att sen vad som helst i övrigt kan hända, det är ju lika varje gång :)

Ska iväg till min vanliga BM i eftermiddag för mätning av magen och hjärtljud. ska bli spännande att se hur magen ligger i storlek nu. SF-måttet har varit 4 cm under det jag hade förra graviditeten och den känns mindre även om jag känner mig fetare den här gången.

Roligt att du fick ett bra bemötande! Har också varit på förlossningssamtal, men det har tyvärr varit rena katastrofen, mår mycket sämre och är mycket räddare nu än innan jag gick dit. Jag har iofs fått träffa läkare, inte bm, så det kanske är skillnad? Mina samtal har mest gått ut på att få mig att förstå att förlossningen kan gå mycket sämre än vad jag tror (var orolig innan, eftersom jag för allt i världen inte vill ha en upprepning av förra gångens katastrof). Läkaren jag träffat menade på att de flesta förlossningsrädda lever i en drömvärld, där de tror att förlossningen kommer gå perfekt, och därför är det viktigt att man under förlossningssamtalen får klart för sig att det inte går att planera eller lova nånting, och att det finns massor av saker som kan gå fel, för då kan patienten inte vara missnöjd och klaga efteråt, hur det än går. Det blir man ju inte precis lugnare av att höra.:crazy: Jag vet inte hur det är med dig, men för egen del är mitt problem absolut inte att jag har en romantiserad drömbild av hur förlossningar går till. Snarare precis tvärtom.

Hur gick ert samtal till, var det bara att hon svarade på frågor, eller var det något hon undrade eller informerade om också? Skrev ni ner nånting?

Har du testat att äta omeprazol? En tablett om dagen, så slipper man halsbrännan helt, det är rätt skönt.

Jag tar omeprazol sedan innan, eftersom jag har opererat bort gallblåsan, så dem "sparar" jag till när jag har gallont (vill inte ta dem hela tiden). Men två novalucol brukar hjälpa, synd om min man som får springa och hämta dem mitt i natten bara!

Vad tråkigt att ditt förlossningssamtal var så dåligt, jag har inte heller fått uppfattningen om att du lever i en drömvärld utan tvärtom, att du är väldigt medveten om hur fel det kan gå. Var inte det lite konstigt sagt? Jag har väldigt svårt att tänka mig att förlossningsrädda skulle leva i en rosa drömvärld där allt kommer gå perfekt, hade de gjort det hade de väl knappast varit rädda?

Men gud vilken kass läkare :eek::mad:
Hur kan man vara så dum att man skrämmer upp en redan rädd gravid kvinna ännu mera :confused:

men gud,,,vilken läkare. Det är väl självklart att man vet att det finns risker att det kan gå himla fel vid en förlossning och att man inte kan tro att det skall vara som en dröm jämt.

Man går ju inte på ett sånt möte om man bara vill höra negativa saker utan det är ju för att hjälpa till och finnas där för en person inte skrämma livet ur den och göra så att man skall behöva må dåligt och vara orolig inför förlossningen utan man behöver ju ha dom krafterna på annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka