Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Magsjuka är inte farligt alls om man är gravid, ingen skillnad mot att inte vara det.

Usch jag har blivit nojjigare som person sen det kom fram att det finns kotte inom mig. Antar att man får väl bara se till att få i sig vätska och liknande om man drabbas av det.

Nejmen! Vår första bebis har alltså blivit född!? :laugh:
Grattis Comfort och hela familjen! Så underbart! :love:
Jag hoppas att du hittar in hit snart nog så du kan berätta hur allt gick osv, och så vill ju även vi andra se en bild på det lilla underverket också, förstås! :laugh:

Det vikigaste är nog som du säger, att se till att man får i sig vätska först och främst och sedan lite lättare mat som är snäll mot magen.

Kl*
Nu har jag bestämt mig för att "gå hem" efter att mitt sommarschema är slut. Jag har schema för nästa vecka med men sen får det nog lov att vara. Jag har börjat känna av ryggen nu, främst när jag bäddar sängar (och man får stå och hänga över dom...) och städar hos brukarna, men det har även börjat kännas lite när jag tar på stödstrumpor och gör saker där man måste luta sig framåt, så det känns som att det är dags nu.
På ett sätt känns det tråkigt, jag hade hoppats på att jag kunnat jobba lite längre, men samtidigt så är det rätt skönt att kunna vara hemma och förbereda inför bebisens ankomst och göra saker i sin (kroppens) takt. Och det finns ju ingen anledning att jobba mer om kroppen börjar säga ifrån heller.

Detta innebär att jag har totalt 5 arbetsdagar kvar, vad konstigt det känns! Får se hur lång tid det tar innan jag börjar klättra på väggarna här hemma :angel:

iiiih, har hon fått sitt barn nu?!! så sp'nnande, längtar efter bild och någon form av berättelse =D

Jaaaaaa vi har fått den första lilla bebisen här inne nu :love: Är vän med comfort på face och fick se en bild på henne och gud så bebis sjuk man blir nu. Hoppas hon kommer in här snart och berättar mer :banana:

kl

sitter med liten i famnen nu, skriver mer sen, lägger ut en bild så länge och berättar att jag fick totalrevanch rån förra förlossningen, gick som en dröm nu!

phpxfuoxa.jpg

Grattis!!!! måste kännas underbart!
Så otroligt fin liten =D
jag reagerade på att luggen såg ut som ett hjärta :D:D

KL

Här kommer ytterligare en som väntar ett höstbarn.. Är snart inne i vecka 30 och väntar mitt första yngel. Har smygläst här lite då och då fast varit lite sämre att följa nu under sommaren.

Har mått riktigt bra hela tiden men upptäckte till min stora sorg att jag nog måste lägga ner ridningen från och med nu.. Har blivit alldeles för fjompig och dessutom är de svårt att hoppa av hästen med den stora magen i vägen.. :)

Den stora utmaningen just nu är att jag och min sambo har fått flytta hem till mina föräldrar i väntan på vårt nya hus. Har bott där i snart 2 månader och de börjar kännas, även om mamma och pappa gör allt för att vi ska ha de bra..

Kul att se att vi är så många som ska bli höstföräldrar!

Nejmen jisses vad söt man kan vara då! :love:
Och vad kul att höra att allt verkar ha gått bra!!
Åh, längtar efter min egen lilla bebis nu, 4 veckor verkar plötsligt så långt borta...

Kl*
Har fått veta att det planeras en kräftskiva på mitt BF-datum, det återstår bara att se om man kan vara med då eller inte :p
Och då en väninna till min mamma fick vara med under sin dotters förlossning (dotterns sambo klarade inte av att vara med riktigt) så tycker hon att det är rätt spännande att hon kanske får vara med mig när jag föder - för det kan ju vara så att min karl inte klarar det heller. Jag vet inte om hon hoppas på det? Men ja, man vet ju faktiskt inte hur man reagerar förns man är där och då är det ändå rätt skönt att veta att mamma gärna ställer upp. För man vill ju inte ligga där helt "ensam".
Inte för att jag tvivlat på att mamma skulle ställa upp om det behövs, men ändå. Nu har hon liksom sagt det själv.

Och ikväll ska jag på föreläsning! Det är några barnmorskor från "mitt" BB som ska prata om förlossningen, deras jobb, vad som händer om förlossningen avviker från det normala... Det tror jag kan vara riktikgt intressant så det ska bli jättekul!
Och jag ska dessutom åka ihop med en av tjejerna från föräldrakursen, då både hennes och min karl jobbar. Det är ju roligare att åka ihop med någon, helt klart! :)
Efter första kurstillfället (av två) kände jag inte någon såndör jättesamhörighet med någon av de andra tjejerna, det var liksom ingen jag kände att jag skulle umgås med mer efter detta. Men så nu, vid andra och sista tillfället, kom den här tjejen som jag ska samåka med och helt plötsligt hade jag en blivande mamma som jag verkligen känner att jag gärna träffar igen! Det är kul! :)
Det är ju kul att ha några andra mammor som man kan åka och umgås med när mammadagarna ensam hemma blir allt för långsamma... :laugh:

svarar till alla samtidigt...

Tyvärr var det ett MF som jag trodde.. började få ont i magen igår och imorse när jag gick på toa så kom det mer blod och en stor klump.

Gick på VULet som planerat och pratade med dem och hon undersökte mig och konstaterade att jag inte var gravid längre.

Nu sa hon att man bör sluta blöda inom två veckor, sen rekomenderade hon att vänta en mens innan man försöker igen. Så får vi ta det efter det.. som hon sa, vi får vara glada att vi vet att vi kan bli gravida iaf :)

Lycka till allihopa! :)

Hej allihopa! Jag var ju med tiiiidigt i tråden men lämnade pga MF.
Det funkade bra, vi var ledsna och besvikna ett tag men har annars repat oss bra från det hela. Första veckan när jag blödde och hade ont så var det jobbigt, annars har vi haft det bra!

Hur som helst, tydligen har vi lätt för att bli gravida... vi väntade som rekomenderat en mens för att denna gången få koll på datumen och ptja, sedan tod det sig på första försöket :laugh:
Jag är nu i v 10 (9+4) så det blir ju ingen höstbebis för mig utan jag funderar på om det är en vinter eller vår? :p Har iaf BF i mitten på mars.
Vi har vart på inskrivning, fått tid till både kub och rul, känns helt absurt att bollen är i rullning igen...

MEN Grattis till trådens första bäbis och jag fortsätter hålla tummarna för er om att allt går bra! :laugh:

Kanske jag som är konstig men jag hade nog hellre varit själv under förlossningen än att ha med mamma.. Skulle kännas konstigt även om hon nog hade varit ett bra stöd. Min sambo ska vara med, punkt slut. Skulle nog få panik om han inte finns vid min sida.. :crazy:

Vad härligt att läsa Patron *Kram*

Här har ännu en arbetsdag avklarats. Känns skönt och även rett ut frågetecknen med lönekontoret ang. blankett årsinkomst och årsarbetstid så nu är den postad och klar.

Och då en väninna till min mamma fick vara med under sin dotters förlossning (dotterns sambo klarade inte av att vara med riktigt) så tycker hon att det är rätt spännande att hon kanske får vara med mig när jag föder - för det kan ju vara så att min karl inte klarar det heller. Jag vet inte om hon hoppas på det? Men ja, man vet ju faktiskt inte hur man reagerar förns man är där och då är det ändå rätt skönt att veta att mamma gärna ställer upp. För man vill ju inte ligga där helt "ensam".

Han får väl se till att klara av det? Du har ju inte heller något alternativ, du kan inte mitt alltihop resa dig och säga att "Nähäpp, nu klarar jag inte av det här längre, nu åker jag hem så får ni föda barn utan mig!". Så jag skulle nog säga att alternativet "Inte klara av det och åka hem" inte finns på kartan för min del för pappan heller. Nej, det kanske inte blir kul för nån, men det är bara att bita ihop och sitta kvar.

Vet ni med er att din partner är såpass skör psykiskt att han kanske bryter ihop och åker därifrån under förlossningen, så kanske ni kan prata med en läkare innan, och få med er lugnande ifall han får för svår ångest under förlossningen och inte klarar det?

Vad härligt att läsa Patron *Kram*

Här har ännu en arbetsdag avklarats. Känns skönt och även rett ut frågetecknen med lönekontoret ang. blankett årsinkomst och årsarbetstid så nu är den postad och klar.

Giv mig tålamod. Pratade med försäkringskassan. Lönemänniskan på lönekontoret hade fyllt i fel, och givetvis har jag postat den redan. Tycker att har man arbetat i över 10 år på ett lönekontor skall de väl klara av att fylla i inkomst och årsarbetstidblankett...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka