Sv: Höstföräldrar 2012
Nejmen jisses vad söt man kan vara då!
Och vad kul att höra att allt verkar ha gått bra!!
Åh, längtar efter min egen lilla bebis nu, 4 veckor verkar plötsligt så långt borta...
Kl*
Har fått veta att det planeras en kräftskiva på mitt BF-datum, det återstår bara att se om man kan vara med då eller inte
Och då en väninna till min mamma fick vara med under sin dotters förlossning (dotterns sambo klarade inte av att vara med riktigt) så tycker hon att det är rätt spännande att hon kanske får vara med mig när jag föder - för det kan ju vara så att min karl inte klarar det heller. Jag vet inte om hon hoppas på det? Men ja, man vet ju faktiskt inte hur man reagerar förns man är där och då är det ändå rätt skönt att veta att mamma gärna ställer upp. För man vill ju inte ligga där helt "ensam".
Inte för att jag tvivlat på att mamma skulle ställa upp om det behövs, men ändå. Nu har hon liksom sagt det själv.
Och ikväll ska jag på föreläsning! Det är några barnmorskor från "mitt" BB som ska prata om förlossningen, deras jobb, vad som händer om förlossningen avviker från det normala... Det tror jag kan vara riktikgt intressant så det ska bli jättekul!
Och jag ska dessutom åka ihop med en av tjejerna från föräldrakursen, då både hennes och min karl jobbar. Det är ju roligare att åka ihop med någon, helt klart!
Efter första kurstillfället (av två) kände jag inte någon såndör jättesamhörighet med någon av de andra tjejerna, det var liksom ingen jag kände att jag skulle umgås med mer efter detta. Men så nu, vid andra och sista tillfället, kom den här tjejen som jag ska samåka med och helt plötsligt hade jag en blivande mamma som jag verkligen känner att jag gärna träffar igen! Det är kul!
Det är ju kul att ha några andra mammor som man kan åka och umgås med när mammadagarna ensam hemma blir allt för långsamma...