Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

God morgon!

Nu är jag äntligen barnvagnsinnehavare. Emmaljunga Edge Duo :) Känns skönt att ha den biten ordnad för att komma ut på promenader när kotten anlänt är något jag längtar efter.

Jag har ju en månad kvar och det känns verkligen ibland som att man inte kan luta sig framåt för att lillen är i vägen, känns som att man ska klämma honom.. min favoritställning är lutande bakåt i soffan :p bra vi har sådan bra soffa för det, så kan man ha benen rakt ut också i högt läge,

sedan att ligga i sängen, höger sida känns alltid mysko, känns som man klämmer honom där också, vänster sida ligger jag mest på, men ibland gör det ju ont att ligga på samma sida hela tiden -_-

barnvagn har jag haft nu länge, jag bestämde mig då jag hittade en på blocket, kommer inte ihåg vilken vecka jag var i då vi skaffade den, men den står så fint här i v-rummet och väntar på att få börja användas :D

nått jag också längtar efter ;)

hehe, vi väntar på den dagen du spiller ut ditt te för att vattnet går och du får en chock och blir blöt överallt :D heheh.. lite drama ska det väl vara :p

Grattis till barnvagnsköpet! :laugh:
Kommer ihåg att det kändes så skönt när det var avklarat.

Här hemma har vi inte en lika bra soffa när man e gravid fast det är ju tur att sambon finns som fotstöd :rofl: han har inget val i detta läget enligt mig haha.

Vi har bara en 3+1+1 och jag ligger i 3an på kvällarna och han får sitta vid mina fötter och ha dom i knät så jag kommer upp lite med dom och varje dag får man bli kliad på benen eftersom jag känner att fötterna värker lite på kvällarna och han gör det så gärna för att jag skall tycka det är skönt och ha det bra när det bara är ag som bär på vårat barn =)

Ibland är det tur att pöjkarna finns :rofl:

Javisst är det skönt att listan börjar få ett slut så man kan slappa av och bara invänta bebisen. Fast hoppas inte jag går över denna gången med för dom dagarna man gör det går så låååååååångsamt kan jag lova.

ja dom senaste dagarna har min bebis blivit himla aktiv om man säger så, tycker jag känner av honom mesta delen av dygnet och då är det rejält och ligger man i soffan eller i sängen ser man hela magen röra sig och ser nästan ut som den skall gå sönder och bebis komma ut hehe.

Denna är mycket mer aktiv än vad indra var i magen.

Är era med så aktiva eller känner ni bara av bebis lite varje dag??

Här varierar aktiviteten hos bebis. Var tredje dag är det fullt ös hela dagen sen blir det lugnare, men idag på jobbet när jag hade barn i knäet så bara tittade en av ungarna på min mage och trodde det bodde ett monster minst där ;)

Är dessutom glad att jag har klarat av första arbetsdagen. Fast jag sov en timme i soffan när jag kom hem. Är inte van vid allt ljud nu kändes det efter fyra veckors ledigt. Nu är det eventuellt 19 dagar kvar att arbeta. Har bestämt mig för att hålla ut till 7 September om det går sen är jag ju alltid ledig tisdagar, men får arbeta längre om jag vill.

hehe, vi väntar på den dagen du spiller ut ditt te för att vattnet går och du får en chock och blir blöt överallt :D heheh.. lite drama ska det väl vara :p

Haha då får ni vänta är jag rädd ;) Här är lugnare än lugnast (lugnet före stormen??) (nej) och känns ingenting.
En liten promenad igår och jag gick cowbojasgång hem, kändes som att huvudet var på väg ut . En timmes promenad idag resulterade i EN mesig sammandragning...

Fraggel-tess: grattis till barnvagnsköpet, du kommer inte bli missnöjd med en Edge! :)

Denna bebisen har vissa dagar då den knappt känns öht, tex onsdag - torsdag (därför vi var på koll) och idag. Kanske max 10 rörelser på en dag, och de känns om jag verkligen känner efter bara.

Vad dumma bebisarna är!

Igår hade jag också en dag när jag knappt kände bebis, men kände den som vanligt på morgonen idag. Sen var det lugnt hela förmiddagen, så jag blev ju såklart tok orolig :( Ringde en barnmorska som man får ringa om man har en gravidförsäkring i Folksam. Hon sa att om det inte rörde på sig normalt på em & kvällen och om det var lugnt imorgon också så skulle jag åka in och kolla på sjukhus :crazy:
MEN tack och lov så har det varit full fart hela em & kvällen så nu kan jag andas ut igen :)

Igår ringde min försäkringsbolag och frågade om vart jag har tänkt lägga barnets försäkring. Kände lite si och så, mycket kan ju hända ännu. Blir så trött på den typ av försäljning att man skall ringa och tjata...

Ja visst blir man orolig, att det kan variera så mycket på alla.

Min vanliga bm sa till mig att man MINST skall känna av bebisen två gånger på dyng annars skulle man testa att knåda lite på magen och se om h*n reagerar om inte skulle man ringa till förlossningen så skulle man åka in och kolla hur det var med den lille.

Men än så länge har det inte varit några problem att känna av den för den har verkligen ett aktivit liv i magen på mig, hoppas dock att det ändras tills den kommer ut och sover lite bättre än vad indra gjorde som nyfödd :rofl:

Äntligen börjar min inköps lista ta slut för oss och bebisen.

Har bara Vagn & babyskydd kvar fast det skall vi åka och köpa i kväll babyskyddet :D:D

Dotterns vagn skall vi ha som ladugårds vagn så vi håller på att leta en finvagn som vi inte skall använda bland djuren fast vi har inte hittat någon som vi vill ha ännu.

Det blir en Akta Graco med bas, var jätte fin och aldrig varit med i en krock och den var begagnad. Skall dock köpa ett till babyskydd till sambons bil så vi slipper flytta över allt varje gång man byter bil.

Har ju äntligen varit och köpt mig en bra bil så att alla barnen får plats och vagn och hund m,m.

Blev en v70 vit diesel automat, är så super nöjd :love::love: älskar min nya familjebil :love:

Slänger in ett kort på den gigantiska magen, förstår inte att den skall kunna växa mer nu hehe

V. 30+6 i dag :love:

226248_476548595689937_24125917_n.jpg

Oj, den var verkligen stor! Hoppas den inte är alltför obekväm att släpa på!

Kl:
Vi har varit på vår första föräldragruppsträff idag. De andra hade redan träffats några gånger men eftersom vi just flyttat var det bara att hänga på för oss.

Vet inte hur mycket nytta man kommer att ha av det men det kan väl alltid vara bra att träffa andra som ska ha barn nästan samtidigt, förmodligen kommer man väl träffas igen genom åren när barnen blir större och kanske börjar på aktiviteter eller i skolan och så.

Beträffande babyskydd så får man låna gratis när man är kund hos Länsförsäkringar så det kommer vi nog att satsa på :)

Vilken mage :love:

kl.
Idag har det varit mer liv i magen än vad det brukar vara, så min teori är att den var lugn och laddade upp sig inför idag ;)
Imorgon ska jag på MVC besök. Det ska bli så skönt att höra hjärtat slå, och kolla alla värden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30