Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Nja den börjar bli ivägen ibland när man skall göra saker, att knyta skorna kan vara kämpigt som bara den ibland, fast jag förstår inte hur stor den kommer bli innan bf, för så här stor var jag inte när jag var i samma vecka med förra barnet.

Ja vissa som har gått föräldrar utbildningen har faktist hittat vänner att umgås med efter att barnen har kommit, men jag och sambon bestämde oss för att inte gå.

Jo sambon har ju alla sina försäkringar och bank i länsförsäkringar men eftersom vi vill ha fler barn så kändes det bättre att köpa än, fast det är ju jätte bra att det finns att hyra för många tycker det är ett bättre alternativ :laugh:

Nej nej nej det tror jag inte alls du ser ut som, gravida kvinnor tycker jag e det finaste som finns, är så otroligt fint med bebis mage och se hur fint kroppen bär den m,m.

Ser att det kommer komma ut ett nytt litet liv ur den otroliga kvinnan som bär och kan ha det jobbigt för något sånt underbart som ett barn :love:

Hoppas det gick bra i dag att ringa och byta?

Det gick faktiskt jättebra. Jag trodde att de skulle undra en massa och tycka det var dumt osv eftersom det ändå är så sent, men hon frågade bara om det var någon speciell jag önskade och så fixade hon det. Jättetrevlig!
Lite nervöst var det dock, tänk om det varit min BM som svarat... På ett sätt känns det elakt att "bara byta", men samtidigt är det svårt att säga att man inte är nöjd. Lite lagom svenskt sådär :grin: Är det en vara så är det ju inte lika svårt, men att säga att man inte är nöjd med en person är värre tycker jag, även om det inte är konstigt att man inte passar ihop med alla.

Zandrix Vad härligt att du inte gått upp så mycket! Själv ligger jag nog närmare 15 kilo + vid det här laget... :o Men när jag säger det så kollar folk bara på mig och "Eeh, va? Och VAR har du gömt de kilona om man får fråga!?", så det är inget som syns så. Men jag märker ju själv att rumpan har växt, låren, ansiktet är rundare... Men jag har inte lagt mycket runt om på magen liksom, utan där är det i princip bara bebismagen som finns.
Min numera gamla BM var så snäll o påpekade att "det är i värsta laget" och att "fortsätter du i den här takten kommer du hamna på 20-25 kilo innan den där tittar ut".
20-25 kilo!! :eek: Men det känns inte som att jag kommer hamna på 25 åtminstonde, inte kan man väl gå upp mer än 10 kilo på 5 veckor!? Fast, å andra sidan har kroppen börjat samla på sig vätska som in i h-vete, så det skulle inte förvåna mig. Numera är mina ben och fötter mycket lika elefantens ben och fötter... :grin:

Comfort Hur går det!? Blir det nån bebis? :laugh: *kooooomsi komsi, bebisen!*

Imnir Hahahaha :rofl: Jag skulle nästan velat ha sett det! Eller ja, hans min åtminstonde :p Min karl har inte reagerat så, så han har nog inte fått nått smakprov (än), men igår när jag skulle sova kände jag hur det rann något och innan jag fattade att det var vätska från ena tutten! Så ja, det är kanske inte långt kvar till jag själv får se nått liknande? ;):D

Giovanna Usch, vad tråkigt att slemhinnorna inte vill vara med om snusk :( Även om man kanske inte är lika sugen längre så vill man ju kunna sexa när lusten väl faller på.

På tal om föräldrakurs så går vi också en sådan nu. Jag tycker att det är jättetrevligt, men jag vet ju inte hur er kurs är uppagd jämfört med vår. Men sist var det mycket diskussion ovh lite tankeställare, lite som man inte alls tänkt på fast det liksom var det självklaraste på något sätt, när man väl hörde frågan/ pratade om det.
Nästa gång (imorgon!) ska vi diskutera olika smärtlindringar, förlossning, tiden efter, lust osv. Det ser jag fram emot! Och karlarna skla få lära sig massera oss - det längtar jag nog mest till ;)

kl.

Jag har gått upp 15 kilo :eek:
Har varit på kontroll idag på Mvc och fick stora chocken när jag vägde mig :eek:
Nu är det slut med te och mackor på kvällarna, och små mellanmål som inte innehåller frukt.
Blodsockret och järnvärdet såg jätte bra ut :bow: Så jag slipper äta järntabletter!

Ikväll mår jag skit vilket jag även gjorde igår :( Tårarna faller fast jag inte vet riktigt varför. Känner mig helt slut psykiskt antar det är för sömnen blir så pass störd om nätterna nu.

Stackars dig!

Så där känner jag också ibland, häromdagen lyckades min hund hoppa upp på mig och riva hål precis i knävecket, förstår inte hur det gick till men det gjorde så :devil: ont! Jag började störtlipa och sen gav det liksom inte med sig, gick runt med tårarna rinnande nästan hela dagen, kunde inte själv förstå varför :confused:

Men man har väl rätt att bete sig lite underligt när man är gravid har jag hört ;)

Man blir verkligen mysko. Får väl hoppas det går över snart och att jag får en hel natts sömn. Vet att jag får mindre tålamod i vanliga fall när jag sover dåligt utan att ha varit gravid, men nu är det extremt.

Nej nej nej det tror jag inte alls du ser ut som, gravida kvinnor tycker jag e det finaste som finns, är så otroligt fint med bebis mage och se hur fint kroppen bär den m,m.

Ser att det kommer komma ut ett nytt litet liv ur den otroliga kvinnan som bär och kan ha det jobbigt för något sånt underbart som ett barn :love:

Om inte annat så är kvinnokroppen fantastisk!! att vi kan skapa nått så underbart! att det bara kan växa ett liv i magen sådär, jag har tänkt på det mycket och blir lika fascinerad(stavning?) varje gång ^^

jag är bara glad för den lilla vikt jag lagt på mig, eftersom man redan har för mycket vikt från start haha XD

så jag kommer nog hoppa på vågen ganska direkt efter lillen kommit för att se hur mycket man tappat bara under förlossningen och sedan vänta och se om man tappar mer innan man börjar komma igång med promenaderna ^^

jaha.. då fick en av mina vänner sin lilla tjej idag =) jag är inte ett dugg avundsjuk!!!! absolut inte!!!

JO som FAAAAAN! usch va jag längtar!
nu är jag "ensam gravid" som jag skrev på fb, jag och min kompis har suttit med wf i månader och spelat och haft gravidsnack, nu är hon inte gravid längre, känns konstigt och kommer säkert kännas lite ensamt iom att hon fått sin lilla.. nu väntar jag bara på min, så kan vi ha bebissnack på wf istället ;P

var hos mvc idag på kontroll för blodtryck och urin, går dit varje vecka nu, men det känns lugnande. då vet man att lillen alltid mår bra där inne, det börjar kännas på kroppen nu.. såhär i slutet, har ju gått in i vecka 36 nu och lillen verkar inte vara fixerad än, men är på god väg, känner ofta ett tryck neråt och hur det blir som tungt, lite mensvärk har man titt som tätt, kroppen förbereder välö sig för vad som komma skall.

ska bli skönt då det är över, som sagt så börjar man känna av graviditetens "baksidor" att det är tungt vad man än gör, överhettad av minsta lilla.. allt blir bara värre och värre.

Nja den börjar bli ivägen ibland när man skall göra saker, att knyta skorna kan vara kämpigt som bara den ibland,

Min mage är nog ungefär lika stor som din och jag kan endast med stort besvär få på mig skor med snörning, jag använder typ bara sådana man sticker in fötterna i.

Det är känns så ruskigt obehagligt att knyckla ihop sig, har problem med att få på strumpor och så också, fattar inte hur det ska gå på slutet, jag har ju just gått in i vecka 31, det är ju ca 2 månader kvar :eek:

fick svar från min kompis nu från BB, hennes tjej kom kl 18.02 och väger 3815 och 50cm lång ^^

snacka om att man är bebissjuk nuuuu!

usch vad jobbigt det är med folk som får innan en själv :D och det kommer bara bli värre ju närmare bf ni kommer tro mig ;)
I min tråd på familjeliv där jag är med är det hur många som helst som är beräknade efter mig som redan har fått, och då är jag inte ens framma vid bf ännu.. plus att jag lär gå över två veckor denna gången också.. kommer väl stå där ensam kvar sen :/

Ja men då är det väl bra att du är med i denna tråd, för då blir det ju ett höstbarn ;D

nä, men jag hoppas ingen behver gå över tiden, låter inte somm det roligaste direkt, min vän födde innan hennes bf, hennes dag är nu den 13 men det blev den 8e för henne istället, så avis, jag hoppas min kommer så nära den 4e som möjligt ^^

Ja, men det är ju alltid skönt att inte gå upp allt för mycket! Speciellt då om man har lite extra kilon från start :)

Kl*
Idag var jag iväg och köpte ett skötbord. Och så fick jag brev från libero-klubben igår med lite rabattkuponger, så jag passade på att shoppa lite när jag var i affären o köpte mat.. Typ badgel, tvättservetter och blöjor.. :angel:
Har även ägnat fagen åt att tvätta, och roligast var förstås att tvätta bebiskläderna jag plockat fram och vika in dem i bebisens kläd-låda :love:
Blöjor och badsaker (hygienartiklar) fick en egen låda, likaså prova-på nappar, rabattkuponger, leksaker och sådant fick en egen låda att ligga i.
Nu är det i princip bara badbaljan som fattas!
Och en bebis, förstås! :love:

Idag har jag lite ångest. Hade ett kräkfall på jobbet en timme innan jag slutade. Hur farligt är magsjuka när man är gravid? Antar kroppen klarar mer än man tror även om man är gravid.

Magsjuka är inte farligt alls om man är gravid, ingen skillnad mot att inte vara det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 138
Senast: corzette
·
H
Gravid - 1år Hej alla bukefalister! Hade ett konto här för flera år sedan, och vet att jag då läste mkt på just detta forum - förälder, och alla...
Svar
19
· Visningar
2 316
Senast: hysterisk01
·
Gravid - 1år Hej hopp på kvällskvisten. vet absolut att ni inte kan svara på om jag är gravid eller inte och de är inte heller min fråga och ett test...
Svar
7
· Visningar
6 422
Senast: Amandas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30