M
maximilia
Min häst har hostat lite det sista. Började för ett par veckor sedan med nån torr hostning ibland, inte varje dag. Nu har jag varit bortrest en vecka, och dom som har tagit hand om henne har inte märkt något speciellt med henne. Men i förrgår när jag red hostade hon först en gång när jag gjorde iordning henne, och sedan 3-4 gånger trots att jag bara skrittade. Igår hostade hon säkert 7-8 gånger på 10 min när jag travade, valde att fortsätta trava lite för att se om det gick bort men det gjorde det inte.
Det är torr hosta, ingen rinnig näsa eller annan allmänpåverkan. Ibland blir det ingen riktig hostning, utan hon bara "väser"/harklar sig.
Ringde till vet idag, men dom hade stängt Så hur ska jag göra nu? Kan jag rida henne lite? Bör hon ha täcke? Vad kan det bero på? Hon har bara varit skadad innan, aldrig sjuk, så jag är lite handfallen.
Det är torr hosta, ingen rinnig näsa eller annan allmänpåverkan. Ibland blir det ingen riktig hostning, utan hon bara "väser"/harklar sig.
Ringde till vet idag, men dom hade stängt Så hur ska jag göra nu? Kan jag rida henne lite? Bör hon ha täcke? Vad kan det bero på? Hon har bara varit skadad innan, aldrig sjuk, så jag är lite handfallen.