Moaberg

Trådstartare
Hästen jag sköter har under en tid varit halt men fick godkännande av veterinären att han fick komma ut på bete. Nu är han tillbaka men han har en fruktansvärd hosta, ingen feber eller så men han kan stå och hosta upp till flera minuter han e lika pig och glad som alltid och beter sig inte annorlunda... Någon som vet vad det kan vara eller hur man kan hjälpa honom?

Uppenbarligen har den ngt problem med luftvägarna. Svårt att säga vad det "kan" vara utan att en veterinär tittar och lyssnar på hästen.

Låter ju som en infektion av något slag om den hostar nu. Som en parentes vet jag iaf två fall där kliniken inte kunnat hitta något avvikande annat än rodnad i luftvägen på hosthäst. Det var för kass luft i stallet, och det kan inte alltid veterinär upptäcka.

Hästen jag sköter har under en tid varit halt men fick godkännande av veterinären att han fick komma ut på bete. Nu är han tillbaka men han har en fruktansvärd hosta, ingen feber eller så men han kan stå och hosta upp till flera minuter han e lika pig och glad som alltid och beter sig inte annorlunda... Någon som vet vad det kan vara eller hur man kan hjälpa honom?
En häst jag vet som har liknande problem. Veterinär har kollat och dom hittar inget speciellt så dom testade att ta bort hästen från gräset och hästen slutade hosta. Så någon form av allergi tror dom att det eventuellt kan vara.

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 813
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Murray
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar