Hosta och smitta...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Jag har legat i influensan i två veckor snart.. och min lilla älskling är givetvis smittad han med, även om han verkar ha fått en betydligt lindrigare variant (dvs ingen feber).

Snorar, och framför allt hostar.. men gott humör, äter med stor aptit och ler och jollrar precis som vanligt. Vi var dock till läkaren i fredags eftersom han hostar så han kiknar och det oroade oss lite grand.

Tyvärr finns ingen bra hostmedicin till 4-månadersbebisar, så han fick bricanyl utskrivet. Läkaren sa att "sorry, det är inte så mycket mer jag kan göra. Undvik att röra er bland en massa folk, få mycket frisk luft och vila däremellan".

Smittar hostan nu? Eller är det bara så att han ska unvikas att exponeras för andra bacillusker?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! För ca en vecka sedan började min ponny att hosta och någon dag efter att vi upptäckte hostan upptäckte vi även att hon snorar i...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Freazer
·
Katthälsa Har varit på djursjukhuset med andra katten idag och mest sannolikt har hon herpes i ena ögat :cry: Vad fan gör jag nu?? Hon är allt...
Svar
17
· Visningar
10 130
Senast: Omorfia
·
Småbarn Min lille plutt (redan 23 mån) har blivit sjuk, igen. :( Insjuknade natten till i fredags och ligger runt 38,5-39 i feber konstant, är...
Svar
12
· Visningar
2 701
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp