diamonia

Trådstartare
Min inlånade lilla shettis har börjat hosta nu efter betessläpp vid tillfällen då han drar en repa i hagen. Han verkar pigg i övrigt och har inte någon snuva eller liknande.

Kan han vara pollenallergisk eller liknande? Verkar på ägaren att han eventuellt har haft hosta så här tidigare...?

Sv: Hosta nu?

Min ena ponny är pollenkänslig så som du beskriver värst efter regn som 'torkat' = allt pollenmjöl på grässtråna :( brukar vara under värsta pollenperioden sen ger det med sig...

Sv: Hosta nu?

Har också hört två av våra hosta lite senaste tiden, och då har dom gått ute på bete dygnet runt en månad. Har sett att dom är gula i näsborrarna ibland, så tror det är pollen, nåt som har blommat senaste tiden?

(Alla avmaskade innan betessläpp och träckprov taget innan dess).

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
973
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 963
Senast: mars
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 862
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 258
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka