Horze shabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sara
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 357
S

sara

Jag har länge tänkt köpa ett shabrak med brodyr på, så jag tänkte höra vad ni tycker om horze´s :)

Jag har tittat på ett ljusbrunt/cremefärgat dressyrshabrak från. Vad tror ni om det med brun brodyr på till en fux som är klar i färgen? Hur är kvalitén, priset är ju bra!

Visst ligger det en affär i Upplands väsby vid hööks? Kan man få brodyr gjord där?

Sv: Horze shabrak

Det är inte speciellt tjockt, utan ganska tunt, men helt okej. Välsytt, propert men väldigt enkelt (dvs ingen passpoal etc) om du tänker på det där väldigt billiga?

Jag har dock (som inte gillar en massa 'krafs' som passpoaler etc) tävlat i mitt, så det är definitivt prydligt, välsytt etc. Men lite tunnare som sagt (vilket jags er som en FÖRDEL). Dock har mitt (grått) solblekt väldigt trots sparsam användning. Dessutom har det blekt ojämnt. Men mitt kanske var ett måndagsexemplar eller s är det just de grå som lätt bleker?

Jag menar detta shabraket, det ser ju onekligen fint ut på bilden..!
17040_L.jpg

Men creme är ju en ljus färg så det kanske inte bleks så mycket?

Köpte ett Sametschabrak i brun/becht mkt fint :smirk: Samt att ja lätt dem brodera på det 65 kr per sida..man fick välja stil o färg och hur det skulle se ut gick mkt snabbt ca 45 min tog båda sidorna :banana: Va e det du ska brodera? *nyfiken* :angel:
Jag tyckte det va både snyggt och väl gjort har inte användt det en ska bli mitt tävlingsschabrak men har redan god lust att använda det hehe :rofl:

jag har ett därifrån vilket jag är nöjd med än så länge, grönt. Dock ingen brodyr.

Och ja det ligger i Infra City, i Horselifes gamla butik (mitt emot nuvarande Horselife butiken)

ja precis, men det ligger i byggnaden brevid hööks.(finns även bland annat en färgaffär i samma byggnad)

Jag tänkte skriva hästens namn på den vänstra sidan i så fall.

Vad tror ni om creme/beige med mörkbrun brodyr till en fux :confused:

Ser inget större fel på deras schabrak, verkar vara välsydda och kunna sitta bra under sadeln rent funktionellt, men de har så groteskt fula och tråkiga kantband att man blir sjösjuk! :eek:

Jadu, själv är jag storanvändare av Finn-Tacks schabrak och vojlovkar, och kan inte säga annat än att jag är supernöjd! Brodyren håller och är snygg och själva vojlocken tål att användas och tvättas.

Med tanke på priset är det många andra saker man köpt som blivit fula och dåliga snabbare.. ;)

jag har ett svart hoppschabrak med guldbrodyr på. Brodyren imponerade väl inte så mycket, men som tur är ses den ju bara från sidan på tävlingsbanan ändå.

sara skrev:
Jag menar detta shabraket, det ser ju onekligen fint ut på bilden..!
17040_L.jpg

Men creme är ju en ljus färg så det kanske inte bleks så mycket?

Precis det jag har, fast ljusgrått. Väldigt ljust grått. Att det blekt syns dock tack och lov inte så mycket när det är under sadeln sas, men när det bara hänger så ser man det HIMLA tydligt tyvärr. Fast som sagt, kan ju varit ett måndagsex eller kopplat till färgen.

Passformen är bra, lätt att få tunnel längs ryggen och det är välsytt. Men som sagt lite tunt och väldigt 'simpelt' iom att det inte ens är kantband, än mindre passpoal. Så en guldig brodyr t ex skulle nog se (tycker jag) 'fel' ut...

"Hoppas" att det bara är just grått som bleks då!
Det låter ju bra, så jag tror nog att jag köper ett sånt det är ju ingen jätteinvestering ;)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 333
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 611
Senast: Juli0a
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara... 94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
45 137
Senast: Hedinn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈