Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Meibla jag har ett shiresto jag kan tänka mig att sälja, men jag vill ha ett vettigt sto efter henne först. Hon fölar en hingst imorgon, så hon är minst 3 veckor bort. 5VG7G 551GP, tyvärr dotterdotter till Birmingham Leader och Dainton Silver Forest.
Hela hjorden ska föla i dagarna, så det KAN ju komma något där också :)

Hur många gånger försökte du? *nyfiken*
jag tänker mig att om anlaget är recessivt så är chansen 1/4 att få större tecken. Alltså kan man få försöka IAF fyra gånger, helst uppåt åtta, med samma avelspar för att ”veta”.
Det kräver dedikation :rofl:
Gjorde fem försök med denna stamtavla och två gånger med halvsyskon-parning (Celine) sen gav jag upp :p Så ja, fanns utrymme för fler försök men hon rök i en rensning för så spännande var det inte att leta efter något som kanske inte finns :laugh:
34399

@Meibla jag har ett shiresto jag kan tänka mig att sälja, men jag vill ha ett vettigt sto efter henne först. Hon fölar en hingst imorgon, så hon är minst 3 veckor bort. 5VG7G 551GP, tyvärr dotterdotter till Birmingham Leader och Dainton Silver Forest.
Hela hjorden ska föla i dagarna, så det KAN ju komma något där också :)
Åh :) jag har ingen brådska, jag har mest kikat runt nu för att se om det kan finnas något vettigt, utan större framgång 😁

Jag har två hästar som är födda på samma dag och som ser exakt likadana ut, men som har helt olika stam :laugh: Det hade inte behövt vara något speciellt om inte båda har exakt samma vita kronrand på samma bakben samt samma vita tecken på ett framben. Sån slump!

Visst fanns det något sätt att kunna "skänka/sälja" hästar billigt till nya spelare? Vad var det man skulle skriva på hästen? Jag har några trakhenerföl som inte är jättekassa men som inte passar hos mig som gärna skulle få flytta till någon som behöver komma igång.

Jag har två hästar som är födda på samma dag och som ser exakt likadana ut, men som har helt olika stam :laugh: Det hade inte behövt vara något speciellt om inte båda har exakt samma vita kronrand på samma bakben samt samma vita tecken på ett framben. Sån slump!
Jag hade två identiska arabston, exakt samma färg och samma tecken som fölade med ett par dagars mellanrum med exakt identiska ungar. Jag trodde jag höll på att bli scitsofren för jag visste ju att jag tagit hand om den ungen redan. Det tog några dagar innan jag upptäckte orsaken

Visst fanns det något sätt att kunna "skänka/sälja" hästar billigt till nya spelare? Vad var det man skulle skriva på hästen? Jag har några trakhenerföl som inte är jättekassa men som inte passar hos mig som gärna skulle få flytta till någon som behöver komma igång.
Jag tror de la ner det projektet i och med hardcap. Då stod det "for a newbie" i tagline.

Du kan ju skriva det och sen göra en forumpost att de hästarna säljs/skänks till spelare under 35 typ?

Gjorde fem försök med denna stamtavla och två gånger med halvsyskon-parning (Celine) sen gav jag upp :p Så ja, fanns utrymme för fler försök men hon rök i en rensning för så spännande var det inte att leta efter något som kanske inte finns :laugh:
Visa bifogad fil 34399
Du kunde ju iaf ha fått liiite större tecken på 5+2 försök... det var nog maximal utbredning för deras variant av tecken isf (även om fler försök alltid är bra :D)

Det är ju ytterligare en aspekt: det är ju inte säkert att ALLA stora vita tecken går att utveckla till sab2-varianter, bara för att några gör det... jag älskar genetik! :p:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?