Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bifogade filer

• Screenshot_20190802_233516_com.android.chrome.webp
    Screenshot_20190802_233516_com.android.chrome.webp
    55,5 KB · Visningar: 4
Hatar när ston som ska skickas till Gisela efter nästa föl klämmer ur sig en superunge som det här stoet 😒
Nu har jag ju fått lov att göra en till betäckning med Ubdi 🙄
Screenshot_20190803-082809.webp

Fick ett supersött A-T föl efter Ghuryx idag. Med 3A :( Frågan är om man ska spara, hoppas på att han får samma färg som pappan och bli rabicano eller om man ska skicka på semester.. Vad hade ni gjort?
https://www.horsereality.com/horses/1136033/foal-doe-1136033
Jag hade nog inte sparat, nästan alla rabi har massa A och det vill inte jag använda iaf. 1 gör inget, men 3 skulle göra att jag inte väljer den hingsten om jag har ett sto utan A (tror nästan alla mina ston är utan A). Men synd, för han var jättesöt.

Skulle ni spara den här? A och BA på galopp och canter, dvs inte viktigt för körning och 61-80-67-73-65 = 69 för körning...
Hon är sämre än min andra cobbar men så fiin :love:

https://www.horsereality.com/horses/1136121/foal-doe-1136121

Om plats finns så hade jag sparat och betäckt med en hingst som har stora vita tecken ett par gånger och sedan fortsätta med avkommor som får mycket vitt, jag är fortfarande nyfiken på om något sab2-liknande finns hos cobbarna. :p
Jag testade ju lite förut men det gick för segt och jag hade inte plats för färgavel just då och jag visste inte riktigt hur jag skulle fortsätta. Men jag funderar nu på om det där "masking" (M/M, M/m, m/m) som det pratas om hos welsh även finns hos cobbarna och gör det lite besvärligare att få mer vitt? Kanske @Laa vet mer om det?

Jag hade nog inte sparat, nästan alla rabi har massa A och det vill inte jag använda iaf. 1 gör inget, men 3 skulle göra att jag inte väljer den hingsten om jag har ett sto utan A (tror nästan alla mina ston är utan A). Men synd, för han var jättesöt.
Nä jag vill ju egentligen inte heller använda hingstar med massa A, och jag borde kanske tänkt mig för innan jag betäckte stoet eftersom det är hennes An som han ärvde 🙈
Får bli semester för dom båda då

Nä jag vill ju egentligen inte heller använda hingstar med massa A, och jag borde kanske tänkt mig för innan jag betäckte stoet eftersom det är hennes An som han ärvde 🙈
Får bli semester för dom båda då
Jag gjorde också en sån betäckning 😂 stoet har åkt på spa nu. Fölet också om ingen här nappar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka