Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade nog tillsvidare behållit Klavertrump. Det där Aet borde du kunna tvätta bort i nästa generation.
Får hoppas att någon av de där hingstarna som snart dimper ner är lyckträffen
Tack :)
Confo börjar bli lite knivigare nu när GPn höjs, både på stona och hingstarna, men man får nog gilla läget med det, svårt att få allt.

Hade också behållit Klavertrump om du har platsbrist, det är ju lättare att matcha sto med A på trav än på canter.
Tack!
Just nu orkar jag inte bry mig om platsbristen men faktum är ju att jag kommer bli tvungen att rensa rejält igen i framtiden.

Jag hade också behållit Klavertrump! :love:
Haha, ja han fick ju ett namn som gör det svårt att göra sig av med honom ;)

Är han värd att åldra? :confused: Tror iof att de flesta av mina 750+ ston nyligen fölat men har egentligen inte koll just nu.

Kors i taket! Fick två DC-vinster imorse varav en gav DP :banana:

Var så länge sedan jag fick DP som vinst att jag hade glömt att de ändrat till 100 istället för 10 DP :o (Gick tillbaka och kollde - senast jag fick DP från en show var i december...)

Nu funderar jag på om jag ändå ska försöka ha kvar någon ras att satsa lite mer på confo med...

Då jag inte har så bra koll på mina cobbar längre så la jag in dom i det där Stable Tracker från forumet, tänkte att det skulle hjälpa mig att bestämma vilka som ska få flytta till Gisela. Ja men det hjälpte ju.. Varenda häst som enligt siffror är sämre känner jag ändå att neheheejdu, jag måste ju prova ta föl på den först osv. :meh: Hade inte den där capen varit planerad inom snart så hade jag bara avlat på men det känns som det kommer bli ännu jobbigare när det väl introduceras om jag ignorerar det nu.
Eller hur ska man göra egentligen? :arghh: Jag bara vill inte skicka hästar jag behöver till Gisela..

Då jag inte har så bra koll på mina cobbar längre så la jag in dom i det där Stable Tracker från forumet, tänkte att det skulle hjälpa mig att bestämma vilka som ska få flytta till Gisela. Ja men det hjälpte ju.. Varenda häst som enligt siffror är sämre känner jag ändå att neheheejdu, jag måste ju prova ta föl på den först osv. :meh: Hade inte den där capen varit planerad inom snart så hade jag bara avlat på men det känns som det kommer bli ännu jobbigare när det väl introduceras om jag ignorerar det nu.
Eller hur ska man göra egentligen? :arghh: Jag bara vill inte skicka hästar jag behöver till Gisela..
Jag kör huvudet i sanden så länge det går just nu 🙈
Börjar dock märka upp vissa som jag kan släppa när nöden kräver sas. Kommer ev inte betäcka om de när vi närmar oss sept.
/Strutsen

Tack :)
Confo börjar bli lite knivigare nu när GPn höjs, både på stona och hingstarna, men man får nog gilla läget med det, svårt att få allt.

Tack!
Just nu orkar jag inte bry mig om platsbristen men faktum är ju att jag kommer bli tvungen att rensa rejält igen i framtiden.

Haha, ja han fick ju ett namn som gör det svårt att göra sig av med honom ;)

Är han värd att åldra? :confused: Tror iof att de flesta av mina 750+ ston nyligen fölat men har egentligen inte koll just nu.
Ja, bästa namnet! :love: Har han bra siffror för att vara ”hög-GP-hingst” så hade jag nog åldrat...:)

Jag är i samma läge. Har ett gäng med "fina" siffror på pappret men som redan gett föl som inte är något att skriva hem om. Och tvärtom. Det går verkligen inte att stirra sig blind på siffrorna, man måste testavla också. Det känns så jäkla surt. 😩

Jag försöker ju dessutom höja GP och då behöver jag spara en jäkla massa hästar för att först lista ut vilka som faktiskt höjer GP i nästa generation och sen för att kunna sålla ut dom som också ger bättre confo.

Samma med massa av mina AT... De som är sämre har jag ju av en anledning, och vill gärna ha en stoavkomma med rätt egenskaper att avla vidare på... Så jag fortsätter så länge det går! Men har som sagt markerat vissa redan nu för senare bortrensning...

Alltså, jag hör ju hur dumt det låter. Han HAR ju bra siffror... Inte så jag menade riktigt. :o Men hoppas du är med på hur jag menar...
Haha, jag fattar. Hade han inte haft det där A:et hade jag inte tvekat.
Kikade och av de 5-6 ston jag har med 760+ är det bara ett som funkar stam-mässigt med honom tyvärr. Hon fölar om 11 dagar så kan lika gärna vänta 6 månader just nu.

Och nu fölade märra som jag fick bud på igår. https://www.horsereality.com/horses/1081620/ 317 för både distans och galopp tyvärr ett A på framben men jag är inte alls förvånad då stoet har knackig exteriör. Ungen skulle iofs inte ingå i köpet men den säger ju lite om potentialen som finns hos stoet
@inverterad bytt ju från Ajax till Erinyos vilket var lyckat. Det kunde bli mycket bättre än den förra

Säker på att du inte ska behålla henne själv? Stoet alltså.

Är det någon som vill ärva Constance Spry? Inga toppsiffror egentligen men hon har 71 på sprint och vinner en del tävlingar även här i Europa (bör kunna vinna massor om man bor någon annanstans). Kan övertas för en symbolisk summa av 1 HRC, ni vet, gott hem viktigare än pris. Det blir nog tyvärr pension annars då jag ska köpa ett par ston som jag måste göra plats till.

https://www.horsereality.com/horses/254637/constance-spry-x

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka