Horsereality XV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, måste fråga - om man vinner DC visst är det så att man kan få 100 DP då?
Mina hästar vinner sällan och jag har aldrig fått DP så jag har inte tänkt så mycket på det men efter den senaste veckans diskussioner och hard cap/pris på DP blev jag idag liiiiite förvånad när min hingst faktiskt blev DC och jag fick ynkliga 500 HRC. Alltså, hur kan 500 HRC motsvara 100 DP?!?!? Som man aldrig vinner? Blev lite sur faktiskt.

Alltså, måste fråga - om man vinner DC visst är det så att man kan få 100 DP då?
Mina hästar vinner sällan och jag har aldrig fått DP så jag har inte tänkt så mycket på det men efter den senaste veckans diskussioner och hard cap/pris på DP blev jag idag liiiiite förvånad när min hingst faktiskt blev DC och jag fick ynkliga 500 HRC. Alltså, hur kan 500 HRC motsvara 100 DP?!?!? Som man aldrig vinner? Blev lite sur faktiskt.

Det är skitsurt. Har man ett antal miljoner på banken är ju 500hrc helt värdelösa. Tycker priserna på utställning är helt uppåt väggarna jämfört med tävling där det är så mycket lättare att vinna.

Det borde vara en nolla till där tycker jag, minst.

När jag räknat så har jag nog vunnit DP 1/10 DC. Så det är ju inte ofta. Tycker priset borde vara högre.

Hm, jag har en oldiehingst med GP 711 så den där listan känns inte helt aktuell. Får väl se om jag kan lägga till honom.
Nej, rekordet är väl 728 eller nåt sånt tror jag. Beror väl på hur duktiga alla spelare är på att uppdatera men en liten hint iaf :)

Angående DP/HRC från DC, behöver du väl ta 500*7=3500 mot 100 DP för att få förhållandet på värdet mellan DP/HRC baserat på chansen att få det ena eller andra? Men ja, håller med om att det är snålt. Skillanden mellan tävling är ju dock att det går att börja ställa ut direkt fölet är fött, det är en rätt lång väntan innan en tävlingshäst kan börja tävla (för det mesta) vilket såklart bör belönas.

Nej, rekordet är väl 728 eller nåt sånt tror jag. Beror väl på hur duktiga alla spelare är på att uppdatera men en liten hint iaf :)

Angående DP/HRC från DC, behöver du väl ta 500*7=3500 mot 100 DP för att få förhållandet på värdet mellan DP/HRC baserat på chansen att få det ena eller andra? Men ja, håller med om att det är snålt. Skillanden mellan tävling är ju dock att det går att börja ställa ut direkt fölet är fött, det är en rätt lång väntan innan en tävlingshäst kan börja tävla (för det mesta) vilket såklart bör belönas.

Jo det är klart fast hur ofta vinner man DC om man inte avlar för confo liksom? Jag gör det som sagt nästan aldrig. Tävlingar däremot kan man ju vinna både med halvkassa och bra hästar så där har man mycket mer chans.

Det är ett helt värdelöst system på utställningarna. 500 hrc är ingenting. Dessutom kan jag tycka att det borde vara pris i varje klass istället för bara en som vinner. Och då bara dp-priser, även om de är litr lägre

Jo det är klart fast hur ofta vinner man DC om man inte avlar för confo liksom? Jag gör det som sagt nästan aldrig. Tävlingar däremot kan man ju vinna både med halvkassa och bra hästar så där har man mycket mer chans.
Nä, visst är det så. Jag har några linjer enbart för confo (i ffa mindre raser) men de kommer troligen bli omsprungna inom en snar framtid eftersom jag inte avlar så hårt för det.
Jag hade gärna sett prispeng i förhållande till antal starter, antingen att prispengen är högre i större startfält eller att en % andel av de högst placerade vinner (kanske inte 25 % som på riktiga tävlingar men något liknande). Går ju inte att jämföra ett startfält på flera hundra i en välbefolkad kontinent med en liten ras i en glesbefolkad kontinent på natten tex.

Dagens skratt. Var ju en person som frågade om att få köpa ett av mina ston. Jag skickade tillbaka och sa att visst varpå jag fick en fråga om vad jag ville ha betalt. För några dagar sedan så skickade jag en fråga vad h*n ville betala. Idag kom svaret. Är 3000 okej :rofl: På riktigt för ett vuxet sto iofs utan stjärna men med 311 för distans :rofl::rofl:

@toughcookie och @Asko 500HRC som prissumma ligger kvar sedan spelets start, det var lika usla prissummor i tävlingarna i början, innan de justerades. Ingen aning om varför utställningsvinsten (HRC) inte justerats. De kanske glömt det. Påpeka i forumet?

Jag skriver inte upp hur ofta jag får vad när mina blir DC, men jag får DP några gånger i veckan, så 1 chans på 10 känns rimligt för min del.

Hingst-boom coming up! 🙈
33478

Antar att jag förtjänar det eftersom velat ha lite trakhener hingstar med hög GP men ändå :meh:

Behöver lite hjälp.
Jag har ju ett litet projekt om att hålla mig i framkant när det gäller hög GP och har fått en större bas med ston att avla med än hingstar (lyxproblem). Hade ju varit skönt att slippa betala 300DP för jämnan för att avla med andras hingstar och ha några egna iaf.
Nu har jag två 760+ hingstar men är inte helt nöjd (suprice O_o:laugh:).
Exclusive har egentligen inte tillräckligt hög dressyr-GP för att få stanna hos mig och ett A på canter..
Klavertrump har fina stats för både dressyr, hoppning och fälttävlan men ett irriterande A på trav.
Behålla båda tsv (platsbrist deluxe!), bara den ena eller ingen?

Behöver lite hjälp.
Jag har ju ett litet projekt om att hålla mig i framkant när det gäller hög GP och har fått en större bas med ston att avla med än hingstar (lyxproblem). Hade ju varit skönt att slippa betala 300DP för jämnan för att avla med andras hingstar och ha några egna iaf.
Exclusive har egentligen inte tillräckligt hög dressyr-GP för att få stanna hos mig och ett A på canter..
Klavertrump har fina stats för både dressyr, hoppning och fälttävlan men ett irriterande A på trav.
Jag hade nog tillsvidare behållit Klavertrump. Det där Aet borde du kunna tvätta bort i nästa generation.
Får hoppas att någon av de där hingstarna som snart dimper ner är lyckträffen

Och nu fölade märra som jag fick bud på igår. https://www.horsereality.com/horses/1081620/ 317 för både distans och galopp tyvärr ett A på framben men jag är inte alls förvånad då stoet har knackig exteriör. Ungen skulle iofs inte ingå i köpet men den säger ju lite om potentialen som finns hos stoet
@inverterad bytt ju från Ajax till Erinyos vilket var lyckat. Det kunde bli mycket bättre än den förra

Hingst-boom coming up! 🙈
Visa bifogad fil 33478

Antar att jag förtjänar det eftersom velat ha lite trakhener hingstar med hög GP men ändå :meh:

Behöver lite hjälp.

Hade också behållit Klavertrump om du har platsbrist, det är ju lättare att matcha sto med A på trav än på canter.

Hingst-boom coming up! 🙈
Visa bifogad fil 33478

Behöver lite hjälp.
Jag hade också behållit Klavertrump! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 013
· Visningar
69 194
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka