Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och inavlad precis på samma sätt som den spelaren brukar inavla.
Ja jag har också avlat halvsyskon men inte konsekvent avlat far mot dotter osv som denna person gör. Ska man avla med de hingstarna/köpa häst så ska man kolla stamtavlorna noggrant

Hjälp, det såg jag inte ens, var så fokuserad på hingstarna.

För övrigt kommer Sheella få problem när det blir en Hard cap vad sägs om 609/80 :nailbiting:
Jag inser plötsligt att jag måste ta mig i kragen och rensa innan det barkar åt helvete 162/149

För övrigt kommer Sheella få problem när det blir en Hard cap vad sägs om 609/80 :nailbiting:
Jag inser plötsligt att jag måste ta mig i kragen och rensa innan det barkar åt helvete 162/149
Såg att hen inte varit inloggad sedan i mars, så hen kanske har lagt ner 😂

Jag tycker att jag rensar och rensar men har ändå 36 (!!) hästar fler än jag har boxar. Visserligen inklusive föl men samtidigt har jag 19 tomma märrar så jag har verkligen försökt att hålla igen.

Hur ofta måste en göra en hälsokontroll? Jag trodde det bara behövdes en gång, haha. (iofs rimligare att behöva göra om kanske, men ändå:angel:)

Hur ofta måste en göra en hälsokontroll? Jag trodde det bara behövdes en gång, haha. (iofs rimligare att behöva göra om kanske, men ändå:angel:)

En gång varje spel-år, det var en bugg de fixade att man bara behövde göra det en gång. :p
Första gången gör hästens stats synliga (de du ser på health-fliken), de kan inte ändras. Däremot ska hästarna i framtiden kunna få healt stats-realterade sjukdomar som man då får se när man gör hälsokollen igen.
Som jag förstod det. :p

En gång varje spel-år, det var en bugg de fixade att man bara behövde göra det en gång. :p
Första gången gör hästens stats synliga (de du ser på health-fliken), de kan inte ändras. Däremot ska hästarna i framtiden kunna få healt stats-realterade sjukdomar som man då får se när man gör hälsokollen igen.
Som jag förstod det. :p
Fast eftersom de sjukdomarna inte är införda än så blir det ju lite fånigt att fixa buggen. Nu betalar man ju för ingenting om man råkar göra om hälsokontrollen.

Fast eftersom de sjukdomarna inte är införda än så blir det ju lite fånigt att fixa buggen. Nu betalar man ju för ingenting om man råkar göra om hälsokontrollen.

Absolut, har ingen aning alls om varför de fixade den buggen. Kan tänka mig flera mer pressande saker de kan lägga sin tid på. :p

Och jag måste bara fråga nu när man måste ta hand om alla hästar.. Mat och vatten, är det en "svält-o-meter" alltså hur hungrig och törstig hästen är, eller är det en stapel som visar hur mycket mat och vatten som fortfarande finns kvar och man inte behöver fylla på förens det når ner till rött typ?

Och jag måste bara fråga nu när man måste ta hand om alla hästar.. Mat och vatten, är det en "svält-o-meter" alltså hur hungrig och törstig hästen är, eller är det en stapel som visar hur mycket mat och vatten som fortfarande finns kvar och man inte behöver fylla på förens det når ner till rött typ?
Jag vet inte var gränsen går men tror du klarar dig i minst 5 dagar träningsmässigt. Ska du ställa ut eller tävla hästarna så måste de skötas om annars blir resultaten usla. Min lösning har varit att jag går igenom ungefär en tredjedel av hästarna varje dag samt sköter de som tävlas och visas. Det går rätt fort om man öppnar alla hästar i nytt fönster från tävlingssidan och sköter dem en efter en genom att stänga fönstren med crtl+w

Jag vet inte var gränsen går men tror du klarar dig i minst 5 dagar träningsmässigt. Ska du ställa ut eller tävla hästarna så måste de skötas om annars blir resultaten usla. Min lösning har varit att jag går igenom ungefär en tredjedel av hästarna varje dag samt sköter de som tävlas och visas. Det går rätt fort om man öppnar alla hästar i nytt fönster från tävlingssidan och sköter dem en efter en genom att stänga fönstren med crtl+w

Jo jag tänkte mest om det räcker att rykta (och mocka, kanske inte påverkar men det känns ju bättre haha) för att det inte ska påverka något.
Har inte fattat än om det är hunger och törst det visar eller om det bara visar att "såhär mycket mat och vatten finns kvar sedan du sist fyllde på, och när det gått ner helt så är mat och vatten slut".
För mig går det ganska lätt att klicka igenom alla då det laddas snabbt på laptopen så det har jag inget emot, men hade ju ändå föredragit färre klick :p

Jo jag tänkte mest om det räcker att rykta (och mocka, kanske inte påverkar men det känns ju bättre haha) för att det inte ska påverka något.
Har inte fattat än om det är hunger och törst det visar eller om det bara visar att "såhär mycket mat och vatten finns kvar sedan du sist fyllde på, och när det gått ner helt så är mat och vatten slut".
För mig går det ganska lätt att klicka igenom alla då det laddas snabbt på laptopen så det har jag inget emot, men hade ju ändå föredragit färre klick :p
Jag tror det är "såhär mycket mat/vatten är kvar" så vill du bara rykta och mocka tror jag det fungerar. Jag resonerar som så att det är inte om det är fem eller tre knappar som är problemet utan att man måste trycka på dem alls.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 885
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 151
Senast: Laa
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna... 101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka