Horsereality XIII

Idag har jag fått dagens skratt i forumet. En person erbjuder sig att ta emot hästar och rädda dem från pension :crazy: :rofl: Fattar h*n inte hur länge en häst lever? Kontot kommer ju bli totalförstört eller så bryts löftet om att aldrig pensionera.

Jag ensam har skickat iväg ca. 2000 hästar till Gisela. Ett konto om du köper alla boxar med DP har max 200 platser, så jag fattar inte heller hur det är tänkt :p
Då är det ju bättre att fylla stallet med 200 bra hästar. När stallet är fullt kommer hen ju ändå inte kunna "rädda" fler.

Jag ensam har skickat iväg ca. 2000 hästar till Gisela. Ett konto om du köper alla boxar med DP har max 200 platser, så jag fattar inte heller hur det är tänkt :p
Då är det ju bättre att fylla stallet med 200 bra hästar. När stallet är fullt kommer hen ju ändå inte kunna "rädda" fler.
Jag fattar inte heller. H*n lovar att inte pensionera men säger att då hästen är tränad så kan den säljas.
På profilsidan så står det vilka hästar som räddats, det är en. Hästen i fråga är en welshvalack med 1A exteriört. Den blir h*n ju aldrig av med. Trist initiativ för marknaden behöver definitivt inte fler skräphästar. Enda lösningen jag ser är att sälja till någon som sedan pensionerar men hur ska h*n bevisa det?

Den där arabhingsten som nu bytt namn till GP, hette den Florence? Skulle den vara intressant alls eller är den helt utdaterad?
Jag har blivit frågad om ett bud nämligen.

Den där arabhingsten som nu bytt namn till GP, hette den Florence? Skulle den vara intressant alls eller är den helt utdaterad?
Jag har blivit frågad om ett bud nämligen.
Alltså han lämnar så bra avkommor men han är välanvänd och vi har ett antal fina ungar i våra flockar. Själv ståtar jag då bara med ston. De få hingstar jag fått har varit skräp men jag vet att @inverterad har ett par superfina efter honom.

Hahaha! Kommer ni ihåg att jag var förbannad för att en hade en knabbe på försäljning och jag erbjöd 140' för den och hen ville "bara kolla läget, inte sälja". Nu har den hamnat på private trade för 150' till mig 😂 den är fortfarande betäckt med en rätt bra hingst (var rädd att stoet kastat) men säljaren har tagit bort bakgrunden 🙄

Bifogade filer

• Screenshot_20190531-192831.webp
    Screenshot_20190531-192831.webp
    37,2 KB · Visningar: 18
Jag fattar inte heller. H*n lovar att inte pensionera men säger att då hästen är tränad så kan den säljas.
På profilsidan så står det vilka hästar som räddats, det är en. Hästen i fråga är en welshvalack med 1A exteriört. Den blir h*n ju aldrig av med. Trist initiativ för marknaden behöver definitivt inte fler skräphästar. Enda lösningen jag ser är att sälja till någon som sedan pensionerar men hur ska h*n bevisa det?

Precis. Hen verkar ju tro att det räcker med att träna hästen så går det att sälja. Hade det varit så lätt så hade den ju inte pensionerats.

WHAT!!!!! Jag har ett sådant föl på gång som borde bli bättre. Undrar vad hon kommer vara värd? (Hon ska troligen inte säljas)

Jag har nog aldrig sett ett leverflaxsto med ens 12G på market, så det är kanske inte konstigt att folk vill ha den? Jag ville köpa den innan det var några bud men det var då 6 dagars auktion så jag kände bara nä orka.
Men ja din kommer nog vara värd mycket mer i så fall :laugh:

Jag har nog aldrig sett ett leverflaxsto med ens 12G på market, så det är kanske inte konstigt att folk vill ha den? Jag ville köpa den innan det var några bud men det var då 6 dagars auktion så jag kände bara nä orka.
Men ja din kommer nog vara värd mycket mer i så fall :laugh:
Det är ju lotter, vad som helst kan ju dyka fram. Brorsan fick 2VG men ingen höjdarGP. Den är inte nerskriven men inget som kom med i taglinen vilket iofs inte säger så mycket. Är iallafall den här märrens unge svar kommer om 5 dagar.
https://www.horsereality.com/horses/482743/centaurea-ii
Edit. Tror det säljs massor av sådana där som föl där man egentligen vet vad färgen är men då syns det ju inte så då står de inte ut ur mängden

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• dubbla efternamn?
  • Positiva tråden del 2
  • Vad gör vi? Del CCIX