Horsereality XIII

Den här killen måste ju ha enkel upplaga iom att han lämnat svettfuxar
https://www.horsereality.com/horses/103685/Quercusᵒˣ☆
Och om någon vill testa att avla fram en till så har jag 16 strån i frysen

Verkar ha samma ton i ansiktet som Samiha och Elisany(såg att Jawahir från SA som också är brun leverbärare ser likadan ut), jämn utan tydlig ring runt öga eller ljus ner mot mulen, så jag antar att dom två har enkel i så fall.
Frågan är ju då hur dubbel ser ut. Om det nu är skillnad. Eller blir dubbel helt enkelt den där leverfärgen?

Men suck, vanlig leverfux har ju tom olika nyanser 😑
Det här kommer bli ett projekt att leta rätt och klura ut om det ser olika ut på brun om det både kan ha olika nyanser och se olika ut beroende på om den har en eller två levergener, men det tänker jag inte gräva ner mig i nu för då kommer jag sitta uppe hela natten.. Men nu vet jag iaf hur jag hittar bruna hästar med åtminstone en gen!

Eller ja, johara är ju som sagt efter Liverproven och har minst en gen men är riktigt mörk. Så då är frågan om Haafiz, Layla, Mahalah, Nila eller Adira är bärare. Om det kan vara så att hon har dubbel levergen?

Nä jag kunde inte gå och lägga mig innan jag fick kika på en grej.
Min teori är att den här bruna färgen gypsy (Som Samiha, Elisany, Jawahir, @Elin_B s Mathaera) är sooty på vanlig brun (föräldrar Imzaa och Baariq)
Och den här bruna färgen johara är sooty på mörkbrun (föräldar Baariq och Luloahᴹᴮ-★-DC )

Eller har jag snurrat till det för mycket när jag sitter här halvsovandes? :laugh:

Har också grävt lite snabbt men om bara bärare alt. sooty visas. Skulle det kunna vara liknande Cr-anlaget, visas i både dubbel och enkel uppsättning på brun och bara i dubbel uppsättning på fux (då Baaric's färg)? Eller finns det fuxar som visar något mellanting mellan den vanliga och den riktigt mörka?

Intressant med anlag, kunde inte låta bli :angel:

Är melba medlem här? Tyckte jag kände igen namnet men kunde inte hitta det i listan :p
Denna spelaren har iaf hittat ett prickigt Knabbeflaxstoföl (första från Australien så nya flaxbärare har hittats tack vare detta föl) och lagt ut på market med startbud på 6500.

Är melba medlem här? Tyckte jag kände igen namnet men kunde inte hitta det i listan :p
Denna spelaren har iaf hittat ett prickigt Knabbeflaxstoföl (första från Australien så nya flaxbärare har hittats tack vare detta föl) och lagt ut på market med startbud på 6500.

Åh nej :o

Tror inte hen är med här? Men skriv till hen!

Har också grävt lite snabbt men om bara bärare alt. sooty visas. Skulle det kunna vara liknande Cr-anlaget, visas i både dubbel och enkel uppsättning på brun och bara i dubbel uppsättning på fux (då Baaric's färg)? Eller finns det fuxar som visar något mellanting mellan den vanliga och den riktigt mörka?

Intressant med anlag, kunde inte låta bli :angel:

Finns det olika nyanser på fux? Det har jag nog missat i så fall, eller jag har iaf inte kollat närmre. Men det finns olika nyanser på leverfux och jag har ingen aning om vad det kan bero på :p

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 140
Senast: Laa
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka