Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer att pensionera följande hästar så skulle någon vilja ha dem för 1 HRC så hojta.

Oldiehingstföl
https://www.horsereality.com/horses/793336/diggory

Trakehnerstoföl med någorlunda acceptabla dressyrsiffror
https://www.horsereality.com/horses/768774/two-hearts

Trakehnersto med föl. Stoet kan tävlas i dressyr, har fått uppåt 94,5 fulltränad på träningsnivå (vilket inte ger en massa vinster i Europa tyvärr), hingstungen har helt okej dressyrsiffror (men för lågt GP för att avla på och ett surt A)
https://www.horsereality.com/horses/487363/broken-arrow

Har du tips på hur man hittar bra tävlingshästar? Jag gjorde ju misstaget att köra rakt in i avel och har aldrig rört vid tävlingarna egentligen, så jag vet ju inte så mycket direkt.

Använd sökfunktionen och sök på en viss gren. Undvik reining eftersom det är som ett lotteri. För dressyr behöver du kolla vilka procent hästen kommer upp i. Observera att den behöver vara fulltränad på nivån för att visa vad den egentligen går för. Här i Europa behöver man höga dressyrsiffror för att hävda sig, kolla i resultatlistorna. Eventing är också lite lotteri men jag vinner en del pengar där. Hoppning ska vara kopplat till hästens siffror men det är inte alltid så, den här är tex den av mina hopphästar som vunnit mest och den har lågt GP och bara 356 när man räknar ihop siffrorna för hoppning (när jag avlar skulle jag inte spara en Oldie som får under 370 för hopp och helst vill jag har betydligt högre). Men hon placerar sig ändå ofta och eftersom man får pengar för placering 1-3 så får hon vara kvar https://www.horsereality.com/horses/180146/silencia . Avlar inte på henne längre dock.
Så kika på hästar till salu och kolla resultaten under achievements. Men kolla då så de inte vunnit en massa i asien tex för det lär inte räcka för Europa.
Och glöm inte att du måste köpa sadel, träns och så till dem för att de ska få bra resultat när de tävlar!

Riktigt förväntansfull (trots att jag inte kommer få något svar idag). Det första stoet på NL fölar idag, nummer två kommer imorgon. Bägge är hingstar. Eftersom jag inte har något sto att betäcka så kommer jag åldra först då de vänjs av. Frågan nu är om jag ska välja samma hingst eller byta. Har dessa två och en tredje på gång efter den hingsten. Utbudet är minst sagt rätt skralt =2st u. Aytac och 4st u. Nelaria (varav en är dyr).

Tack!
Jasså? Jag tycker han ser ut som alla andra dubbelgula 🙈
Det gör han tills man tittar på mönstret
30267

Riktigt förväntansfull (trots att jag inte kommer få något svar idag). Det första stoet på NL fölar idag, nummer två kommer imorgon. Bägge är hingstar. Eftersom jag inte har något sto att betäcka så kommer jag åldra först då de vänjs av. Frågan nu är om jag ska välja samma hingst eller byta. Har dessa två och en tredje på gång efter den hingsten. Utbudet är minst sagt rätt skralt =2st u. Aytac och 4st u. Nelaria (varav en är dyr).
Jag har denna Aytac-hingst på nl. Om han inte redan är på din lista. https://www.horsereality.nl/horses/109601/azan

Jag måste erkänna att jag tappar suget helt när en häst med 7 VG och 5 G (alla bästa meningarna utom två) inte ens kan komma upp i röd rosett på utställningarna, och blir slagen av hästar som har låååångt färre VG och även An i sina confos, samt många svaga Gn. Jag fattar att det finns spann inom varje "betyg," men jag tycker inte att en häst med 7 VGn, 3 G+ och 2 G ska ha problem att komma upp i 80 % på en utställning. :( Då känns det som att något har gått väldigt fel. Och ja, hästen är omhändertagen och har grimma.

Jag måste erkänna att jag tappar suget helt när en häst med 7 VG och 5 G (alla bästa meningarna utom två) inte ens kan komma upp i röd rosett på utställningarna, och blir slagen av hästar som har låååångt färre VG och även An i sina confos, samt många svaga Gn. Jag fattar att det finns spann inom varje "betyg," men jag tycker inte att en häst med 7 VGn, 3 G+ och 2 G ska ha problem att komma upp i 80 % på en utställning. :( Då känns det som att något har gått väldigt fel. Och ja, hästen är omhändertagen och har grimma.

Jag tycker det har blivit spretigare än förut med resultaten på utställningarna, alltså bra hästar får extremt ojämna bedömningar och jag har två föl som inte verkar få någon stjärna trots att de borde kunna enligt siffror och confo. Man blir irriterad.

Är det den fina welshhingsten du åldrade upp? Jag har en känsla av att uppåldrade hästar kan få en dipp i utställningsresultaten tills man hunnit ikapp lite med träning o dyl. Har haft den känslan måååånga gånger. Vet inte om det ligger något i det, men det är så det känns. :p

Är det den fina welshhingsten du åldrade upp? Jag har en känsla av att uppåldrade hästar kan få en dipp i utställningsresultaten tills man hunnit ikapp lite med träning o dyl. Har haft den känslan måååånga gånger. Vet inte om det ligger något i det, men det är så det känns. :p
Det har jag också märkt av. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 141
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka