Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu fattar jag verkligen ingenting. Vad tänkte jag egentligen när jag tillverkade det här fölet? https://www.horsereality.com/horses/821899/foal-doe-821899
Alltså mamman är ju rätt bra GP mässigt, men så är väl confo lite sämre. Men hingsten? Varför betäckte jag med den? Makes no sense och jag minns inte ens att jag betäckt med den O_o Jag måste ha varit hög på socker eller vansinnigt tankspridd den dagen :o

Jag har totalt 40 000 HRC. Är ju helt fattig förstår jag nu när jag ser vilka summor folk har. 😩

Varenda sto jag betäckt och gjort ultraljud på väntar hingst. Visst, några hingstar är väl bra att ha men jag behöver ju fler ston att kunna avla på. Fattar inte hur jag har sån otur.

Du behöver lite tävlingshästar som drar in pengar! Jag har haft turen att få köpa sådana av snälla Bukefolk. Det är det snabbaste och bästa sättet att dra in pengar (för sälja hästar är svårt). Beroende på var du bor kan det vara värt att köpa tävingshästar på Market också. De behöver inte ha fantastiska siffror eller cofo för att tjäna pengar. Dottern håller till i Nordamerika och där har vi tjänat ihop över 500 000 kr på Market-köpta tävlingshästar. Här i Europa håller jag mig stadigt kring 700 000 kr trots inköp av nya hästar och att jag regelbundet använder relativt dyra icke_bukehingstar, tack vare tävlingar. Håll koll här också när folk säljer/ger bort hästar billigt.
Jag slösar för övrigt inte pengar på ultraljud, tycker det är kul att bli överraskad. :D

Jag har totalt 40 000 HRC. Är ju helt fattig förstår jag nu när jag ser vilka summor folk har. 😩

Varenda sto jag betäckt och gjort ultraljud på väntar hingst. Visst, några hingstar är väl bra att ha men jag behöver ju fler ston att kunna avla på. Fattar inte hur jag har sån otur.
Som sagts innan så skaffa lite tävlingshästar. Det behöver ju inte vara någon ras du tänker satsa på utan du har dom enbart som tävlingshästar. Gärna såna som har kommit upp lite i klasserna för högre vinstsummor.

Arabisar: vad är bra GP för endurance och racing?

Min arab-avel går ju fruktansvärt långsam men fick denna kille idag, Fawwaz med 688 4VG och 77.3 (309) för endurance och 76.8 (307) för racing. Är han värd att behålla?
Det är jättesvårt att svara på. Araberna har precis gjort ett språng från runt 300 till runt 310 i GP för bägge grenarna. Stannar situationen där ett tag så är han intressant men fortsätter utvecklingen i den här takten så är han det inte. Sitter och velar angående om jag ska åldra upp en hingst eller inte. Åldrar jag så räknar jag med att ta ett tiotal föl själv och sedan pensionera. När han är vuxen naturligt så kommer han vara ointressant.
Orsaken till att jag funderar på att åldra är att han har en styrka på 57 (Race306, dist307)

@inverterad var det du som hade den där horribelt dåliga Nelariaungen? Är en i chatten som vill köpa en Aytac eller Nelariamärr (utan Asdon/Melesur) exteriör spelar ingen roll

Var är du bosatt? Jag kan nog ha nån tävlingshäst att ge bort beroende på. Dom hävdar sig nog inte i Europa/Nordamerika iaf.

Har haft fullt upp med real life-hästar de senaste dagarna men har i alla fall hunnit få ett litet stoföl med fina siffror efter Vibration https://www.horsereality.com/horses/818534/zoo-tycoon ! Känner mig lite ofin att komma med en lista så här men jag har inventerat mina ston och ber snällt om HRC-pris på

@Elin_B - två ston för Chromagrion

@Murray tre :o ston till Moomin och ett till Vibration (vill se om jag kan få ett föl till med lika bra siffror)

@Mistimed ett sto till EmLar

:bow: :bow: :bow:

Fick just det här trakehnerhingstfölet. Han har 750 i GP men 88,88,87 för dressyr. Hur är det ens möjligt. :cautious: Nu vet jag ju inte vad jag ska göra med honom. 750 är ju rätt kul, men alltså jag är ju lite kräsen med dressyrsiffrorna... https://www.horsereality.com/horses/822250/foal-doe-822250
Edit: Ja alltså, jag vet att det inte är jättedåligt, men hade önskat åtminstone en siffra över 90... :o

Senast ändrad:
@inverterad var det du som hade den där horribelt dåliga Nelariaungen? Är en i chatten som vill köpa en Aytac eller Nelariamärr (utan Asdon/Melesur) exteriör spelar ingen roll

Hon har åkt på semester tyvärr...

Förresten, jag går i samma tankar som du Ang att åldra upp araber.. skulle du åldra en hingstunge med 315 i gp för end/race ok confo med några VG och totalgp runt 660?

Har haft fullt upp med real life-hästar de senaste dagarna men har i alla fall hunnit få ett litet stoföl med fina siffror efter Vibration https://www.horsereality.com/horses/818534/zoo-tycoon ! Känner mig lite ofin att komma med en lista så här men jag har inventerat mina ston och ber snällt om HRC-pris på

@Murray tre :o ston till Moomin och ett till Vibration (vill se om jag kan få ett föl till med lika bra siffror)

Är du här nu? :)

Det är jättesvårt att svara på. Araberna har precis gjort ett språng från runt 300 till runt 310 i GP för bägge grenarna. Stannar situationen där ett tag så är han intressant men fortsätter utvecklingen i den här takten så är han det inte. Sitter och velar angående om jag ska åldra upp en hingst eller inte. Åldrar jag så räknar jag med att ta ett tiotal föl själv och sedan pensionera. När han är vuxen naturligt så kommer han vara ointressant.
Orsaken till att jag funderar på att åldra är att han har en styrka på 57 (Race306, dist307)
Tack snälla. Jag hänger inte riktigt med i utvecklingen bland araber såsom jag gör med andra raser, så det var intressant att höra. Han får kanske stanna tills vidare. Pensionerade en sämre helbrorsa och tänkte nog att Pyralis (e Diospyros) får ge plats sen.

Självklart går det bra att betäcka om med Hyrdar. Om du inte är online nu så pinga på discorden.

Jag såg fölis förut, vad roligt att det blev så bra! Såklart fixar vi betäckningarna. Är du online nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 142
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka