Horsereality XII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Möjlig bärare, teorin går väl just nu att antingen så är Asdon ensam bärare, elle så är det stona Aytac och Nelaria som är bärare (utav de foundationhästar som är i grunden för rabicanostoet).

Så vi måste testa hästar som har dessa hästar enskilt utan någon av de andra inblandat för att kunna avgöra vem som är bärare. :meh:
Aha!

Det är väl egentligen jag som ställt till det. Jag har kollat igenom stammarna på de hästar e Aphodiini som blivit åldrade. Efter att ha plockat bort de som har Mango i stammen och bara tittat på de som är ue Asdon så tycker jag att det rent statistiskt borde finnas 2-3 till som har färgen. Därför jobbar iallafall jag för tillfället på teorin att det är de två stona som är bärare och inte Asdon
Okej, då fattar jag :)

Möjlig bärare, teorin går väl just nu att antingen så är Asdon ensam bärare, elle så är det stona Aytac och Nelaria som är bärare (utav de foundationhästar som är i grunden för rabicanostoet).

Så vi måste testa hästar som har dessa hästar enskilt utan någon av de andra inblandat för att kunna avgöra vem som är bärare. :meh:

Jag köpte just ett sto och två hingstar från foundation på holländska servern undan Aytaç (plus en Asdon-unge). Jag vet inte om jag har DP nog att åldra upp dom allihopa (eller någon) så om någon som har det vill ta över en eller två av dom så säg till.

Skulle man kunna få låna mage någon gång om du inte skulle få för dig att sälja? :p
Chansen är ju större med en rabicano, men du kan ju alltid testa!
Beror på priset men absolut! Jag har inte nyttjat henne så mycket så det vore ju bara bra om hon kom till nytta. Just nu avlade jag på henne med hingsten igen dock.

Beror på priset men absolut! Jag har inte nyttjat henne så mycket så det vore ju bara bra om hon kom till nytta. Just nu avlade jag på henne med hingsten igen dock.

Kan betala massor :laugh: Men går bra att vänta. Min plan är att få tag i en hingst med stammen Baariq x Aaliyah, som då ska växa upp och testas för rabicano.. Ditt sto bär ju lever och flax, så skulle jag få tag i en hingst som bär på rab och lever skulle jag kunna få fram en leverrabicano :D
Men det blir nog inte lätt :laugh:

Kan betala massor :laugh: Men går bra att vänta. Min plan är att få tag i en hingst med stammen Baariq x Aaliyah, som då ska växa upp och testas för rabicano.. Ditt sto bär ju lever och flax, så skulle jag få tag i en hingst som bär på rab och lever skulle jag kunna få fram en leverrabicano :D
Nu hoppas jag ju att hon kastar ... :cautious::rofl:

Oh, men jisses vad söt! :love: Brimir är nog inte heller helt hundra på confon... Har fått ett föl med A på galopp från honom (men den har 6VG också om jag minns rätt så det är väl inte helt kört...)
Mormor hade A på samma ställen så garanterat därifrån denna gång :p och man kanske får acceptera något A om GPn ska upp, även om islandshästarna har rätt 'enkel' confo.

Den komboconfon var väl inte mycket att hurra för, verkar vara max 12G och inte ett enda G+
Så riskerar nog en massa A hos avkommorna.. :meh: Får nog klura ut nån annan kombo.

Aytac är ju mamma till två av mina ston. Morbid Angel (e. Dealdir) och Pearl Jam (e. Asdon). Pearl Jam är inte synlig rabicano men jag har ett föl undan henne och Aphodiini som jag väntar på ska växa upp så jag kan se om den är rabicano (dock dubbelgul så det skulle inte synas ändå :rofl:).
Morbid Angel är skimmel, och jag har inte provat med henne på någon bärare tror jag.

Aytac är ju mamma till två av mina ston. Morbid Angel (e. Dealdir) och Pearl Jam (e. Asdon). Pearl Jam är inte synlig rabicano men jag har ett föl undan henne och Aphodiini som jag väntar på ska växa upp så jag kan se om den är rabicano (dock dubbelgul så det skulle inte synas ändå :rofl:).
Morbid Angel är skimmel, och jag har inte provat med henne på någon bärare tror jag.
Morbid Angel är förresten en utmärkt märr, hon har inte mycket GP eller confo själv men har en liten tendens att ge överraskande föl med högre siffror än föräldrarna :love:
Hon ska föla om tre dagar, kanske jag kan avla med henne med Aphodiini och se vad som ploppar ut? @Riru ? Om någon är intresserad alltså, jag vet ju inte om hon är bärare.

Skulle man kunna få låna mage någon gång om du inte skulle få för dig att sälja? :p
Chansen är ju större med en rabicano, men du kan ju alltid testa!
Har du någon rabicano märr som man skulle kunna testa hingsten med?
Är dock inte intresserad av att låna mage så det är helt upp till dig :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 139
Senast: Laa
·
  • Låst
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
68 225
Senast: Laa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Guldfasanerna