Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mycket märkligt, för inte gör mina ledarston sådana grejer stup i kvarten iaf.
De blir inte bortkörda bara för att de kommer för nära.
Vilka andra frågor?
Ingen fara, mina tår ömmar inte det minsta.
För att det inte är vad Natural Horsemanship är! I repris:
Här svarar jag att du ännu inte upptäckt vad Natural Horsemanship är och innebär. Du förväxlar innehållet, med en del av dom hanteringsmetoder man tagit fram tack vare filosofin. Metoder som spridit sig, men utan att åtföljas av nödvändig bakgrundskunskap.
Beror sig på det, bl a på hur metodisk man är.
Själv använder jag mig av metoder ibland, men oftast inte. Allt efter situation och behov.
Varför är det så fel? Filosofin ÄR annorlunda än det gängse hästhanterandet, inget att sticka under stol med.
Är man överens med hästen om vem som står högst sas, blir livet så mycket enklare, trevligare och säkrare för alla parter.
LIA
Kör inte dina(?) ledatston bort ranglåga hästar som kommer för nära?
Vad skulle det vara bra för?
Som sagt hästar är flyktdjur, klart de lägger benen på ryggen om man hotar dem.
Det är en fråga om instinkt.
Ja, precis så jag menar. Ger du hästen en signal och den reagerar så har kommunikationen börjat.
När hästen väl respekterar en som ledare och villigt och glatt gör som man ber den om, ja då litar den på en! Då tycker den att det är roligt att umgås och jobba med en, den förstår människan helt och hållet och känner sig därför inte pressad av att öka avståndet eller liknande, utan den är positiv till det!