Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Olika gener. Islandshästar har ju generellt inte så mycket vita tecken (med undantag för fuxar, som har bläs i betydligt större utsträckning än alla andra färger ). En islandshäst med vitt på benen har i princip alltid någon form av skäckanlag som orsakar det. Vad gäller tecken i ansiktet kan den ha en begränsad splash-teckning som bara ger exempelvis en bläs, men en bläs kan också uppstå av det dolda "vita tecken-anlaget". Skillnaden är helt enkelt generna, och att SW1 kan ge betydligt mer än så. Speciellt i dubbel upplaga.Ja, det var det
Men ok, vad skiljer det från vanliga vita tecken då? Jag menar, andra raser som har vita tecken har ju inte SW1?
Några föl lämnade mamma idag och jag tänkte skicka dem på slakt eftersom marknaden för hingstar är död. Så gick jag in och tittade lite närmare och han har ju ett blått öga och är ju bara så söt Hur ska jag kunna skicka den här helt vanliga bruna fölungen på slakt
Visa bifogad fil 22817
Men det är ju inte slakteri är väl ett pensionat typ, med fullservice
Vem var det som sökte gula PRE:er? Jag fick den här idag: https://www.horsereality.com/horses/267843/chiquitita
Och har nu 4 gulbruna ston (alla PRE-ston jag har...), så nån tänkte jag sälja. Eventuellt alla, men har inte så bråttom än. Det vuxna stoet är ju en guldgruva, både sett till tävlingar (japp, hon vinner dressyrtävlingar ) och avel. Så hon kanske får bli kvar även om alla andra säljs, men nån avkomma kan jag ju göra mig av med...