Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi åkte dit förra året, vi sov i bilen. Det var nästan mer spännande att titta på dom som tittade på fåglarna än att titta på fåglarnaOm jag skulle vilja se tranorna när dom kommer till våren, hur ska jag tänka då?
Boende? Finns det bra hotell nära? Stugby?
Mat?
Är det värt en guidning?
Är det någon av er som varit där,och kan berätta lite
* Jenny *
Vi åkte dit förra året, vi sov i bilen. Det var nästan mer spännande att titta på dom som tittade på fåglarna än att titta på fåglarna
Jag tror inte att man behöver en guide, det går liksom inte att missa dem.
Tack för svaren!
Har ni något förslag på ett hotell som inte är superflådigt, men med god mat, och sköna sängar?
Resan utgår från Umeå, vilken väg är vettigast att åka?
Finns det sevärdheter som kan vara kul på vägen? De är ju Mars-april vi pratar om, och troligtvis vår med snö i övre delen av landet, men neröver är det väl "riktig vår?"
* Jenny *
Om jag skulle vilja se tranorna när dom kommer till våren, hur ska jag tänka då?
Mat?
Är det värt en guidning?
* Jenny *
Jag var på en konferens på Dagsnäs en vår i april och det var ett stimmande på alla fåglar utan dess like. Det är många fåglar av andra arter också! Jag har också ett häckande par tranor i närheten men mängden tranor vid Hornborgasjön är spektakulär.Jag som har några häckande par inom synhåll hela sommaren skulle inte för allt smör i Småland åka och titta på fåglarna vid Hornborgasjön (ett enormt lerigt fält fullt av skränade skuttande birdisar )- däremot en sväng förbi för att kolla på alla tossiga ;-) turister. Är ni intresserade av fågelsjöar så finns det ju några stycken på vägen ner och i omgivningen; till exempel Östen. Jag skulle dock kunna tänka mig att åka och titta efter Havsörnarna som dom matar vid Hornborga - det är ståtliga pippisar det.
Skaraborg har mycket fin natur och kultur. Fornminnena haglar tätt och våra berg är på sina ställen spektakulära trots att dom är små.
/
(OT men jag gillar verkligen dina inlägg! Du skriver roligt och fritt om allt från ostsmörgåsar på fågelexkursioner till kosvansar )Jag var där med skolan som barn, minns att jag åt ostsmörgås. Såg säkert ett gäng tranor men det är inget som finns kvar i minnet Pratade om att åka dit i år med pojkvännens bror men vi fick inte till nån dag som vi båda kunde.
(OT men jag gillar verkligen dina inlägg! Du skriver roligt och fritt om allt från ostsmörgåsar på fågelexkursioner till kosvansar )
Om jag skulle vilja se tranorna när dom kommer till våren, hur ska jag tänka då?
Mat?
Är det värt en guidning?
* Jenny *