Hoppteknik?

Sv: Hoppteknik?

Jag rider på ridskola, så jag rider lite olika hästar. Den jag rider mest är en c-ponny, snart 19 år och för det mesta hoppglad, kan dock titta. Jag står upp, men väldigt nära sadeln. Tre-fyra språng innan hindret sätter jag mig ner lite till så jag kan rama in ordentligt. Om det är lång vägar kan jag lätta lite och galoppera på lite extra framåt, men det beror på hur det känns för dagen. Om jag hoppar bana sitter jag oftast lite lägre ner än om jag hoppar enkelhinder.

Sv: Hoppteknik?

jag är lite lätt i sisten och har ganska korta tyglar så jag verkligen har hsten och handen framför mig. jag stöder mig liksom på hans hals.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 194
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård