Hoppstil..?

B

brosen

Hejsan, nu lägger jag in en ny bild på mig när jag hoppar så får ni jämföra om jag har gjort ngt bättre..
Ps jag vet att överlivet är för långt fram, å skänkeln för långt bak, ngt mera?

Förut...:
32803_1183310088.jpg

Nu :D :
88354_1191777002.jpg

Komentera gärna :D:d

Sv: Hoppstil..?

Jasså, vad konstigt..=/ men kolla in här du..
http://idablomman.bilddagboken.se/

åsså när du kmr in där så kollar du på 1 juli, på hoppbilderna där, det är före..

och om du kollar på 7 oktober sen så e det i går.. Söndag..

Kanske lite bättre, men jag säger bara -> :eek: till taxeringen på 2a bilden! Klarade ni hindret?

Oj, tog ni er över hindret? :eek:

Försök sitta ner i sadeln innan hindret, och kasta dig inte fram över hindret utan följ med mjukt. Det är bra om du har händerna lite längre fram, du kan hålla i manen innan hindret så är det lättare att hitta en bra position.

tycker själva sitsen har förbättras =)

Men du kanske måste bli bättre på att beräkna avståndet, ser lite långt i från ut haha :P

Klarade ni det ?:bump:

hihi..eftersom det är några som har komentera att vi hoppade av lite tidigt så ska jag tilllägga att..
¤JA vi kom över hindret nätt och jämt hihi..
¤och hon hoppade av lite tidigt jag vet, men brukar aldrig göra så annars, så det va bara det dära, men hade ingen bättre bild att läga ut..:smirk:

det är lite svårt att säga utifrån de bilderna ...
men sisten ser bättre ut ...
lite mer eftergift, som någon sa här, ta tag i manen ...

väldigt rolig bild förresten :angel::rofl:

hihi,, ja man funderar över om hon klarar det, men så klart gjorde hon de ;)..

HEHE, tack för alla bra tips :)

Ja, din sits har förbättrats, men underskänkeln är fortfarande för långt bak. Ang dina händer så anser inte jag att du behöver ge mer eftergift när det är såpass små hinder, utan jag tycker dem är bra som de är:)

Ja, din sits har förbättrats, men underskänkeln är fortfarande för långt bak. Ang dina händer så anser inte jag att du behöver ge mer eftergift när det är såpass små hinder, utan jag tycker dem är bra som de är:)

tack..efterdriften tycker inteb jag häller, det är bara 90..annat när jag hoppar typ 1.20 lr sånt, då behövs det ju mera efterdrift så klart :D

Det ser bra ut tkr jag :D Du hänger med i han/hennes stora språng!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 619
Senast: ako
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 283
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar