Sv: Hoppsits osv ?
hej!
vill inte vara elak, men jag tycker fktiskt att du hade bättre sits på de första bilderna.
handen har förbättrats, den ser fin ut, men på de senare bilderna hoppar du själv mer än hästen sas.
hästens jobb är att hoppa. ditt jobb är att inte störa hästen och påverka dess balans negativt. (idealet är väl att röra sig så lite som möjligt på hästens rygg, både på marken och i luften)
överlivet är för långt fram på alla de senare bilderna. det är svårt att se på stillbilder såklart, men kommer överlivet för långt fram för tidigt i uppsprånget speciellt förflyttas tyngdpunkten framåt=hästen får mindre lyft uppåt i språnget och frambenen blir hängande, vilket jag tycker man kan se på bilderna! på de två första bilderna har hästen luft i språnget och är högt över, på de senare är det nästan snudd i bommarna...
blicken är bra, och handen som sagt, skänklarna ser oxå stadiga ut. det du behöver träna på, enligt min mening, är tt "komma lite mer efter" i språnget. ha inte så bråttom fram och se till att inte dyka över hindret. räta upp dig helt enkelt.
annars ser ekipaget trevligt ut som helhet och de "fel" som finns kommer ni snart komma tillrätta med!
lycka till!