Hoppsits osv ?

Mikaeela

Trådstartare
Hur tkr ni att min hoppsits är, någat att ändra på osv? har verkligen jobbat med min hand förr låste den sig lixom och jag kom inte fram med den så mkt som skulle behövas, det gick jätte bra på andra hästar men inte på min, men nu tkr jag själv att det är mkt bättre va tkr ni :D?

(ursäkta dåliga kvaliteten på bilderna men hoppas man ser något iaf)

December 2006
12954766.jpg

12116602.jpg

April 2007
12116651.jpg

12116650.jpg

Juli 2007
12954186.jpg

12954184.jpg

Sv: Hoppsits osv ?

Det är stor skillnad :) bra jobbat.
Dock kanske det inte behövs så mkt eftergift på dessa höjder, men när du tränar/tränat in det gör det ju inte så mkt om du ger så pass mkt eftergift även på dessa höjder. Dock behövs det inte så mycket i framtiden :)

Det är väll inte så illa, emn på vissa kanske du inte behöver *stå upp* så mkt, eftersom dom e så låga, men inte vet jag hur mkt högt hästen hoppar..!:)

Tack så mkt :D ne de förstår jag med det är mer för min skull jag har så mkt eftergift även på dessa höjder för att sen ha med mig det när jag hoppar högre höjder ;)

Tycker att du lutar dig alldeles för mkt framåt. Du ska försöka sitta rakt över hästen, tänk dig att du har en bok på huvudet, en tjej i min hoppgrupp hade samma problem, det funkade för henne! Lycka till!

Vill oxå berömma dig för jag tycker din hand är jättefin:D

jag tyckte att det såg okej ut :) det såg bra ut med din hand. som tidigare sagt att du nog inte behöver luta dej fram så mycket på så låga höjder. men annars såg det trevligt ut :p av det jag ser från bilderna iaf :)

hej!
vill inte vara elak, men jag tycker fktiskt att du hade bättre sits på de första bilderna.

handen har förbättrats, den ser fin ut, men på de senare bilderna hoppar du själv mer än hästen sas.

hästens jobb är att hoppa. ditt jobb är att inte störa hästen och påverka dess balans negativt. (idealet är väl att röra sig så lite som möjligt på hästens rygg, både på marken och i luften)
överlivet är för långt fram på alla de senare bilderna. det är svårt att se på stillbilder såklart, men kommer överlivet för långt fram för tidigt i uppsprånget speciellt förflyttas tyngdpunkten framåt=hästen får mindre lyft uppåt i språnget och frambenen blir hängande, vilket jag tycker man kan se på bilderna! på de två första bilderna har hästen luft i språnget och är högt över, på de senare är det nästan snudd i bommarna...

blicken är bra, och handen som sagt, skänklarna ser oxå stadiga ut. det du behöver träna på, enligt min mening, är tt "komma lite mer efter" i språnget. ha inte så bråttom fram och se till att inte dyka över hindret. räta upp dig helt enkelt.

annars ser ekipaget trevligt ut som helhet och de "fel" som finns kommer ni snart komma tillrätta med!

lycka till!:)

Senast ändrad av en moderator:

*delvis knapplån*

Jag håller med ovanstående till fullo, men jag vill ändra uttrycket "att 'komma lite mer efter' i språnget" till att du inte ska kasta fram överlivet så mycket. ;)

ni är jätte söta du o hästen...
tänk bara på att du kanske ska ställa dig mer upp i hoppet, inte mycket o självklart utan att rycka hästen i munen, annars tycker jag det ser ok ut!

lycka till i framtiden!

Tjena! Jag tycker att du har överlivet förlångt fram på bild nr 3, 5 och 6! Annars ser det bara bra ut med handen :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 318
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 764
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka