Hoppsan! När det inte blev som man tänkte

En klassiker inom familjen är när jag i full fart närmar mig dörren till mitt arbetsrum med en mugg kallt kaffe i ena handen och ett glas vatten i den andra. Ingen hand över till att öppna dörren alltså.

Men eftersom dörren stod på glänt så stötte jag elegant upp den med brösten...

Det var bara det att dörren INTE stod på glänt som jag trodde, utan var helt stängd. Så jag dundrade in i dörren med brösten före - tvärstopp!!! :banghead: Kaffe och vatten överallt, ett krossat glas och herrejävlar vad ont jag fick i brösten ...:crazy::D
Ojjjj........klarade sig näsan?

Min värsta är nog ändå när jag skulle flyga hem för sommaren för ett par år sedan och glatt traskade ut till taxin för att lasta i resväskan. Precis i samma stund som jag hör porten slå igen inser jag att nycklar, pass, plånbok och telefon ju fortfarande ligger uppe i lägenheten där jag lämnat dörren öppen för att springa tillbaka in och ta det sista.

Klockan var 4 på morgonen och rumskompisarna hade redan åkt hem hela bunten, så det var bara att börja jobba sig igenom de olika lägenheterna på porttelefonen och be till gud att någon skulle vakna och hjälpa mig. Gud vad poppis jag var som granne då!

Som tur är var det någon som hörde mig och jag blev insläppt efter några jäkligt svettiga och panikslagna minuter. Har aldrig älskat en granne lika mycket som då! :bow:

En annan gång har jag åkt med min brors pass till flygplatsen, det var också lite panikslaget och stackars pappa fick köra över bron för att byta pass. Hädanefter dubbelkollar jag alltid att det faktiskt är mitt eget pass jag har med mig!

På den tiden jag var knappt tonåring så var det inte så vanligt med annat än mjölk till maten. Jag hade (har?) också vanan att fylla glaset så fort det blev halvfullt/halvtomt.
Denna gång hade vi även julmust på bordet och jag hade ju givetvis tagit för mig av den. Jag satt och filosoferade för mig själv medans jag åt och, min vana trogen så gjorde jag samma sak denna gång...
Jag hann se mina föräldrars miner men förstod inte varför förrän jag såg blandningen mjök/julmust.
Jaja det är väl bara att dricka, tänkte jag.
Så det gjorde jag, men kunde konstatera att den blandningen inte var särskilt lyckad. Nope.
Asch, då... Det låter ju nästan som det som serverades i Skåne för många, många år sedan. Min pappa och faster berättar med fasa i rösten när de förväntades dricka något som hette "drickablandning", vilket var svagdricka blandat med mjölk. Urk.... :wtf: , tyckte de...

Jag och min sambo hade en hoppsan-händelse i torsdags när vi bytte glödlampor till halvljuset på bilen och han råkade tappa locket/bakstycket till strålkastaren längst ner på botten av motorutrymmet. Vi fick låna en skräpplockare och lyckades efter mycket om och men att få grepp om det, men på där vi kunde få ner själva skräpplockaren gick det inte att få upp locket och vice versa. Till slut fick vi ut locket genom att med hjälp av skräpplockaren peta iväg det till en del av motorutrymmet där det fanns en skarv mellan fronten och understycket (det finns säkert ett mer korrekt ord för dessa delar). Där lyckades jag lyckades jag tack och lov peta ut det.

För några år sedan skulle jag köra in sambons nyinköpta bil till servicen som ingick i köpet.
Detta då han var bortrest.
Jag kom till staden och bytte fil här och där till jag kom dit jag skulle.
Vid sista svängen inser jag att blinkersen inte alls är blinkers - som den är på min bil och övriga jag har kört - utan farthållaren.
Så jag har då kört "blinkersfritt" genom staden utan att veta det. Tur att det var tidigt på morgonen och lite trafik.
Att sedan sambon körde min bil lite konstig under den tiden han hade ovanstående bil är kanske inte underligt.
Nu är hans nuvarande bil "normal" igen, så vi kör så bra när vi kör varandras bilar.

Jag har svårt att hålla reda på vilket fordon jag framför just för tillfället...... Har mer än en gång letat blinkers och backspeglar på cykeln eller försökt bromsa bilen genom att dra i ratten.....

Men värst var nog ändå den gången jag skrittade in på stallplan och tänkte parkera hästen i cykelstället..... :p:D:rofl::banghead:

Jag har alldeles för många gånger tryckt på den lilla skärmen på systemkameran och undrat varför inget händer. Mobilskadad kanske.

När jag bytte jobb körde jag på autopilot mot gamla jobbet någon gång. Hann köra 3 mil åt fel håll innan hjärnan vaknade.

Sen skulle jag byta ut ett däck på bilen. Hade fått sätta på reserven när jag fått punka och skulle nu på med det nya. Jag hade bara den där lilla yttepytte-domkraften som följer med bilen. Så jag ställde mig på uppfarten = grus och började veva upp bilen. Jag hann få av däcket innan bilen långsamt sjönk neråt. Jojomen, hela domkraften sjönk ner i gruset. Kunde inte köra undan bilen för det saknades ju ett däck, kunde inte hissa upp bilen för domkraften sjönk ju bara. Så fick lite fint ringa och be om hjälp.

Sen har kroppen glömt bort hur man hoppar på en häst en gång. Totalt 1000% kortslutning. Jag stod på pall med foten i stigbygeln och studsade lite, men musklerna kopplade inte hur man gör när man slänger över benet.

Har för (o)vana att stoppa en massa saker i mina Hunterstövlar som jag alltid har i stallet. Det är hovkratsar, ridspön, you name it. Oftast hovkrats. Vet inte hur många gånger jag, särskilt av barn, på bussen på väg hem fått höra "vad är det för någonting som sticker upp ur stöveln?" :banghead:

Funnit i skafferiet häromveckan: En trave bestående av gamla (betalda) räkningar, förra veckans lokaltidning och på toppen av det en flaska sötsur sås. :angel:

Funnit i kylskåpet - igår: Hoofbuilder.

I gröten när jag var liten: Salt och kanel. Äckligt.

Jätterolig tråd! :rofl:

Det är ofta jag får kortslutning i hjärnan... Men en grej är verkligen värd att tas upp!
Det hände i början av mitt och pojkvännens förhållande. Han och hans fem år yngre bror är otroligt lika varandra och det var ofta folk tog fel på vem som var vem. Jag hade sovit hos pojkvännen och vi skulle gå ner och äta frukost. Pojkvännen gick ner någon minut innan mig så när jag kom ner såg jag att han låg ner i soffan i köket. Trött och halvsovandes la jag mig på honom, kramandes. Grejen är den att det inte alls var min pojkvän utan hans bror! Båda flög upp och jag skämdes såååå mycket.
Så här 10 år senare är det något som är ett återkommande samtalsämne med släkten ;) :rofl:

Jag kom ihåg något nu, som jag är expert på att glömma... Jag brukar göra te och sen låter jag det stå och dra några minuter på diskbänken innan jag häller i mjölken. Medan det står och drar brukar jag gå till datorn. Det har hänt någon gång att jag glömt av teet och fått värma det i micron. Värsta var nog när jag glömde det, fick värma det och glömde det igen.... alltså mitt minne börjar bli gammalt. :laugh: :rofl: :rofl:
I och för sig skrattar jag åt mig själv varje gång det råkar hända. :p

Det går alldeles utmärkt att rida utan sadelgjorden knäppt, jag märkte misstaget när hästen började trava och sadelgjorden slog mig på benet. :o Sen går det alldeles utmärkt också att låta grinden till hagen stå öppen när utsläppet är dörren på baksidan, står sen ytterdörren öppen så står hästen i köket när man kommer in. :p Hände otaliga gånger. :D

Glömde förresten den gången jag tidigt en söndagmorgon skulle till stallet och lämna trailern som vi hade kört möbler i. Körde ca 6 km genom förorten, passerade två trafikljus och en rondell innan någon stoppade mig och påpekade att jag hade glömt fälla upp rampen :eek::o:banghead:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 479
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har för mig att jag berättade om detta i höstas, men nu hittar jag inte tråden. Hur som helst så började jag under hösten att få... 10 11 12
Svar
235
· Visningar
22 940
Senast: Otherside
·
Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara... 2
Svar
34
· Visningar
8 346
Senast: Dopy
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 090
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka