S

Skorpan

Har tänkt köpa en hoppsadel:D . Nån som har några förslag på bra? Vill helst ha en brun men det viktigaste är att den är bra men inte kostar alldeles för mkt =)

Sv: Hoppsadel

Jag har ett engelskt fullbod på 163 cm, samt att min rumpa e liten =P så helst en ganska liten lätt sadel =)

Okej, nu när vi vet att det är ett engelskt fullblod så vet jag precis vad jag ska rekommendera!

...Vad hästen är för ras hjälper inte så mycket i sammanhanget. Är ryggen rak, rund, takformad, bred, kort, lång, överbyggd, svankig?

oj =S hmm lägger in en bild, förhoppningsvis blir det lättare då =)

DSC01400.JPG

Just nu är han ganska omsuklad så han kommer troligtvis bli lite rundare över ryggen! Vi rider just nu med en allround ponny sadel om det hjälper nåt, inte inte så bar på det här med sadlar =(

åk till mustang så provar de ut en sadel till dig! :D

okej vart ligger det då? =)
Ungefär hur mkt kostar det?

Eller någon som har förslag på saldra/märken?

Känner mig lite tjatig men har ni verkligen inga förslag, vad har ni själv för sadlar ? =)

jag rekomenderar också att låta en sadelutprovare prova ut en bra sadel efter din häst :idea:

OKej =) Har någon några förslag på nå bra sadelutprovare eller var man kan hitta en?

ja, mustang är nog smartast om du inte redan har nån/några sadlar själv som du vill låta nån se hur dom passar.
dom har ju ett ganska brett urval av olika slags sadlar och dom hjälper dig att hitta en sadel som passar både dig och hästen..
du kan kolla på:
http://www.mustanghastsport.se/sadel.html

lycka till!

*kapar tråden lite*

Har en Equipe Deep Jumping hemma, under den står det +2½ är det bomvidden, isf vad betyder det? Normal? Vid? Ngn som vet?

Tack så mkt för alla svar. Jo kollade in deras hemsida ( mustangs asså) Dom verkade ju super =)

ja, men det är lite knepigt att få nån bra tid, vardagar brukar finnas men helgerna är oftast uppbokade ganska långt innan. Själv ska jag dit med mina pållar den 21a :banana:

Liknande trådar

Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
491
Hemmet Jag behöver köpa en ny stekpanna ASAP men det verkar vara en djungel. Helst vill jag nog ha en gjutjärnspanna men vill inte ha en som...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 624
Senast: Hajfisk
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö I stallet där min ponny står ska man ha någon form av anordning för hö inomhus. De flesta har nåt, några har Haybar eller liknande. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 105
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar