Hoppsadel som passar?

Sv: Hoppsadel som passar?

Hej,
Ta ut en sadelprovare och be honom/henne mäta upp din häst. Det finns ingen anledning att din prestige sadel inte skulle passa, du kan värma om bommen (ca 1500kr)så den passar till till häst.
Om du nu vill köpa en ny sadel, rekommenderar jag Prestige, modell Meredith Michels. :bow:

Det finns ingen anledning att din prestige sadel inte skulle passa, du kan värma om bommen (ca 1500kr)så den passar till till häst.

Det är ju mer än bara bomvidden som ska stämma. Hon menar förmodligen att Prestige inte kommer passa den raka ryggen.

Okej, ska ta upp det den med ngn sadelutprovare..
men bara en liten fråga, efts. jag vill rida fälttävlan och min kompis ska sälja sin Equipe freeland, skulle den passa? Bomvidden är perfekt (mätt grader!). :confused: den är ju så himla skön!

Tack, ja det ska jag göra! hoppas att han gillar den... :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 800
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 684
Senast: Lixiigirl
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka