Hoppryttare till dressyrryttare

V

vapor

Ni som bytt från hoppning till dressyr ooch nu rider ca MSV, vad tycker ni var det svåraste med att bli dressyrryttare istället?

Sv: Hoppryttare till dressyrryttare

Jag tävlade hoppning tidigare, efter en hoppolycka gick jag över till dressyr (har tävlat MSV dressyr) Jag vet inte vad jag tyckte va svårast...möjligen att sitta ner så mycket. Använde en lite mer annorlunda sits annars när jag hoppade. Red mer lätt, kunde ställa mig lite mer upp i galoppen etc.

Jag funderar starkt på att byta till dressyr istället för hoppningen, (har ridit 1.30 hoppning), det jag tycker känns svårt är att man av alla kallas hoppryttaren och det nästan känns som om folk skrattar åt en för att man skall byta gren.

Jag funderar starkt på att byta till dressyr istället för hoppningen, (har ridit 1.30 hoppning), det jag tycker känns svårt är att man av alla kallas hoppryttaren och det nästan känns som om folk skrattar åt en för att man skall byta gren.

Nej då känn inte så utan visa dom bara att du är bättre så slutar dom snart skratta ;)

Jag var hoppryttaren som blev fälttävlansryttare och där ingår ju dressyr, visst en del har ju fnyst när man säger att man är ft-ryttare men när jag klådde upp dom med min fälttävlanshäst i Msv så ja.... då blev det tyst!

Så ge aldrig upp!

Nu frågar du inte mej som inte rider msv, :D. Men jag skulle säga att sitta bra i dressyrsadeln:crazy: med inverkan och att vara så förbaskat petigt detaljnoga som man måste vara extra mycket i dressyr tycker jag och som inte ligger för en slarvmaja...:mad::o

Är man inte sån innan måste man bli det:angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Veckans tävlingar i Aachen är av stor betydelse för de svenska dressyrryttarna. De två sista platserna till OS i Paris ska delas ut...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 011
Senast: fio
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka