"hoppögat"

Sv: "hoppögat"

Jasså du menade så :D haha
Fast erkänn att det oftast är ryttare som inte har kolla på galopp och anridning och som inte ser några avstånd själva som har hästar som stannar ;)

precis som du skrev så ville jag ha övningar på vad som förbättrar Ögat.
sen denna disskution om man bör hoppa eller inte , om man kan korta/länga osv är för mej ointressant.
ponnyn kan bedömma själv men då ska d gå i 120 knyck o de tycker ja e lite riskabelt.

ställ två små hinder med fyra galoppsprång mellan (vad det är för avstånd beror ju på ponnyns storlek). öva att lägga in 4, 5 resp 3 galoppsprång.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 103
Senast: Juli0a
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 673
Senast: Kjerulfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈