Hoppkurs *Film*

Ida_79

Trådstartare
Nu vill jag ha massor av komentarer;) hade tråden på gnägg,men vill ha lite komentarer på hästens teknik o så:love:
watch

Sv: Hoppkurs *Film*

Det såg bra ut :P
Gilla din tränares röst :D hahaha!

Känns de inte som att lädren är lite långa?? Jag har iaf bet. kortare men de är ju en smaksak;)
Fin häst!!

DU skulle behöva lugna dig i ditt överliv!
Du får många nerslag när du lägger dig fram alldeles förtidigt...
Men annars fint!

håller med Mahogney om överlivet.
det såg jättefint, ordentligt och trevligt ut, men ibland får jag känslan av att du är över hindret innan hästen börjat hoppa! våga vänta! då kommer din häst bli ännu finare med sina framben och kunna hoppa högt, det ser den ut att ha kapacitet för, den leker ju bara på den höjden ;)

jag håller också med föregående talare. Lugna ner dig lite med överlivet. Vänta in hindret o ha hästen framför dig.
Annars såg det jättefint ut. Fint tempo och form!

tackar för det ni skrivit alla!! jag har lite problem med överlivet,men det har blivit bättre.. men mkt jobb kvar!! Gahhhh ska jag korta lädrena mer så blir det jockey läder hahaha... Han kan nog hoppa mkt högre men jag tar det lungt med hans utbildning... gissa ålder o så med då?????????

Du har ganska långa läder, så det blir nog inte jockeyläder än på ett tag, även om du kortar dom...

Kommenterar igen..

jag tycker de ser bra ut, du har kanske lite långa läder, men de är absolut en smaksak, jag rider gärna med förkorta läder:P haha!
är de en pigg liten häst?

Bra ridet!
Håller med om vad som sagts om ditt överliv.
En liten mer petsak som du kan tänka på är att även ha sträkt tygel när det gäller eftergiften över hindrena. När du hoppa på nära håll ser den lite slapp ut och du tappar kontakten med hästens mun.
Annars var det fint och jämt :)

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 004
Senast: fio
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 499
Senast: Nevermind
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 666
Senast: Enya
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 838
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA